رژیم صهیونیستی در حال فروپاشی است

یک کارشناس روابط بین المللی گفت: اوضاع داخلی رژیم صهیونیستی از خانه عنکبوت هم سست‌تر و به تعبیر سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان کابینه رژیم صهیونیستی به کابینه موقت رژیم صهیونیستی تقلیل پیدا کرده است.

سید رضا صدرالحسینی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، در خصوص وضعیت فعلی رژیم صهیونیستی اظهار کرد: اگر به داخل رژیم صهیونیستی نگاه کنیم متوجه شکنندگی شدید رژیم، احتمال استعفای کابینه بنت، احتمال فروپاشی کنست (مجلس رژیم صهیونیستی)، مهاجرت معکوس، در حال تخلیه شدن شهرک‌های اشغالی و بازگشت شهرک‌نشینان به کشورهایی که از آنجا آمده‌اند می‌شویم و بخش عمده‌ای از ناامنی‌ها برای مراکز حساسی است که شهرک‌نشینان به‌گونه‌ای محافظ آن بودند. مرکزی رژیم صهیونیستی امروز کاملاً ناامن شده و واقعیت امر این است عملیات‌های هفته‌های اخیر در داخل سرزمین اشغالی و در داخل خیابان‌های مهم تل‌آویو نشانه شکسته شدن هیمنه امنیتی رژیم صهیونیستی است.

وی افزود: در حوزه نظامی شکسته شدن لایه‌های پدافند هوایی رژیم صهیونیستی که موضوع سوراخ شدن گنبد آهنین به‌عنوان آخرین و مهم‌ترین پدافند هوایی آن است را شاهدیم. همه آن‌ها به‌وسیله پهپادها و موشک‌های مقاومت از داخل غزه یا به‌وسیله حزب‌الله خدشه‌دار شده است. همچنین شاهد فرار نیروهای نظامی هستیم. طبق آماری که ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرده، فرار نیروهای نظامی داوطلب و رسمی افزایش قابل توجهی یافته است. در آخرین رزمایشی که از نیروهای غیرنظامی فراخوان کرده بودند در اواخر سال ۲۰۲۰ تعداد حاضران به کمتر از ۴۵ درصد رسیده بود؛ گرچه در دوره‌های گذشته بالای ۸۵ درصد حاضر می‌شدند و این نشان‌دهنده شکنندگی داخلی رژیم صهیونیستی است.

این کارشناس روابط بین المللی تاکید کرد: در داخل رژیم صهیونیستی شاهد ناکامی در مقابله با بیماری کرونا بودیم. شدت شیوع کرونا در سرزمین‌های اشغالی این رژیم را مجبور کرد ویدئویی بسازند و در بعضی از محله‌ها فیلم‌برداری کنند تا شاید بتوانند شرایطی فراهم بیاورد برای ظاهرسازی. ولی واقعیت این نیست و اخبار دقیق از سازمان بهداشت جهانی نشان می‌دهد میزان کشته‌شدگان در رژیم صهیونیستی با وجود اینکه آمار را خیلی کمتر نشان می‌دهند، در دو سال گذشته به‌شدت بالا بوده است.

صدرالحسینی ادامه داد: درواقع مؤلفه‌های اصلی رژیم صهیونیستی امروز دچار فروپاشی شده است. دولت نفتالی بنت که بعد از چهار دوره انتخابات برای دو سال انتخاب شد و ممکن است استعفا دهد، نشان‌دهنده اضمحلال و افول رژیم صهیونیستی در داخل است. نکته بعدی افزایش نفرت از این رژیم در میان کشورهای اروپایی و آمریکایی است. در یک دهه گذشته تجمعات ضد صهیونیستی در آمریکا وجود داشت، ولی گستردگی این تجمعات در آستانه روز قدس سال جاری بسیار بیشتر شد. این افزایش جمعیت در اروپا هم بسیار زیاد است. درواقع اوضاعی پیش آمده است که رژیم صهیونیستی نمی‌تواند مقبولیت سابق را در نزد کاخ سفید نشینان و مسئولان عالی‌رتبه داشته باشد.

وی تاکید کرد: اینکه رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند با کشورهای ذره‌بینی مانند امارات و بحرین، آشکارسازی خود را تبلیغاتی و گسترده کند، اما هرجا که صحبت از موضوعی به نام عادی‌سازی روابط در جهان اسلام می‌شود، مردم جوش و خروش خودشان را در خیابان‌ها نشان می‌دهند. حتی در انتخابات‌های مختلف نیز مشاهده می‌کنیم کسانی که به‌گونه‌ای و به‌نوعی زمزمه عادی‌سازی روابط دارند، در میان آرای عمومی، کمترین آرا را کسب می‌کنند و در حقیقت این نفرت در میان آحاد مردم به اوج خود می‌رسد؛ حتی برای کسانی که می‌خواهند از بعضی از مواهب به قول معروف عادی‌سازی روابط در حوزه سیاسی در کشورشان استفاده کنند.

این کارشناس روابط بین المللی تاکید کرد: اوضاع داخلی رژیم صهیونیستی از خانه عنکبوت هم سست‌تر و به تعبیر سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان کابینه رژیم صهیونیستی به کابینه موقت رژیم صهیونیستی تقلیل پیدا کرده است. ان‌شاءالله که نابودی رژیم صهیونیستی را همگی با چشم سر به‌زودی ببینیم و آرمان فلسطین و بازگشت مردم فلسطین به سرزمین‌هایشان و تشکیل پایتخت فلسطین در قدس به زودی محقق شود. امروز کاملاً مشخص است رژیم صهیونیستی در پشت دیوارهایی که برای حفاظت خود کشیده بود محصور است و حصاری که روزی تصور می‌شد برای افزایش سرزمین‌ها و جلوگیری از عملیات‌های استشهادی برای جریان مقاومت کشیده شده، امروز دیوار و زندانی برای خود آن‌ها تبدیل شده است.

کد خبر 572703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.