علائم کرونا در میان مردان و زنان متفاوت است

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که زنان بیشتر از مردان دچار اختلالات خواب ناشی از کرونای طولانی‌مدت می‌شوند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، افرادی که درگیر نوع خفیف یا شدید بیماری کووید -۱۹ می‌شوند، ممکن است هفته‌ها یا حتی ماه‌ها پس از بهبودی درگیر علائم ناخوشایند آن باشند. کرونای طولانی‌مدت باعث بروز طیف وسیعی از علائم می‌شود و ممکن است افراد در همه گروه‌های سنی را تحت تأثیر قرار دهد. نتایج یک مطالعه جدید انجام شده نشان می‌دهد که زنان بیشتر از مردان درگیر علائم کرونای طولانی مدت می‌شوند.

علائم کرونای طولانی مدت در میان زنان

نتایج مطالعه منتشر شده در مجله Women’s Health نشان می‌دهد که زنان بیشتر از مردان دچار علائمی مانند مشکل در بلع، خستگی و درد قفسه سینه ناشی از کرونای طولانی مدت می‌شوند. در حالی که مشاهده شده است که زنان کمتر از مردان در معرض ابتلاء به نوع شدید بیماری کووید -۱۹ و مرگ‌ومیر ناشی از آن قرار دارند. محققان به این نتیجه رسیده‌اند که تفاوت‌های جنسیتی باعث شده است که زنان بیشتر از مردان درگیر کرونای طولانی مدت شوند.

تفاوت علائم مشاهده شده در میان مردان و زنان

نتایج ارزیابی‌های انجام شده نشان می‌دهد که زنان پس از ابتلاء به کرونای طولانی مدت دچار علائمی مانند تنگی نفس، ضعف، درد قفسه سینه، تپش قلب و اختلالات خواب می‌شوند، اما علائمی مانند سرفه یا درد عضلانی را معمولاً ندارند. در حالی که مردان پس در این مرحله از بیماری دچار کاهش وزن بیشتری می‌شوند. علاوه بر این، زنان بیشتر از مردان دچار اختلالات خواب ناشی از کرونای طولانی مدت می‌شوند.

علائم رایج کرونای طولانی مدت

ویروس کرونا می‌تواند چندین اندام بدن را به صورت همزمان تحت تأثیر قرار دهد، علائم ناشی از بیماری کووید -۱۹ ممکن است به هر ترتیبی ظاهر شوند و حتی چندین ماه باقی مانند. هیچ روش خاصی برای پیش‌بینی اینکه چه کسی از کووید طولانی مدت رنج می‌برد، وجود ندارد. علائم رایج کرونای طولانی مدت شامل خستگی، تنگی نفس، سرفه، درد مفاصل، درد قفسه سینه، مشکلات حافظه، اختلالات خواب، درد عضلانی، تپش قلب، از دست دادن حس بویایی یا چشایی، افسردگی یا اضطراب، تب و سرگیجه می‌شود.

علائم کرونای طولانی مدت تا چه زمانی ماندگار است؟

علائم بیماری کووید -۱۹ ممکن است تا تقریباً ۹۰ روز پس از عفونت اولیه مشاهده شود، به این شرایط کرونای طولانی مدت گفته می‌شود. علائم این بیماری ممکن است آنقدر شدید شود که لازم باشد فرد مبتلا در بیمارستان بستری شود. نتایج مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که تقریباً ۱۰ درصد تا یک سوم افراد مبتلا به بیماری کووید -۱۹ درگیر کرونای طولانی مدت می‌شوند. محققان هنوز در تلاش هستند علت واقعی بروز کرونای طولانی مدت را تشخیص دهند، البته نظریه‌های مختلفی در این زمینه وجود دارد که نشان می‌دهد علائم کرونای طولانی مدت ممکن است به دلیل آسیب ناشی از عفونت اصلی، وجود ویروس در بدن، التهاب بدن و پاسخ خود ایمنی ایجاد شود.

کد خبر 572657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.