جاذبه‌های گردشگری جهان / ‏‬ باگان؛ شهر تاریخی میانمار

شهر باگان که یکی از غنی‌ترین مکان‌های باستان‌شناسی آسیا محسوب می‌شود، هر سال گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهر تاریخی باگان که در کشور میانمار و شرق آسیا قرار دارد، به خاطر معابد زیبا و قدیمی، هر سال گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می‌کند. بیش از دو هزار معبد در این شهر وجود دارد که چگونگی ساخت آنها، باستان شناسان زیادی را دچار شگفتی کرده است.

ثبت باگان در فهرست میراث جهانی یونسکو

معابد شهر تاریخی باگان با تاریخ هزاران ساله خود به موزه‌هایی برای بازدیدکنندگان تبدیل شده‌اند و تماشای طلوع و غروب آفتاب از ورای آن‌ها زیبایی خاصی به شهر بخشیده است. دشت باگان که یکی از غنی‌ترین مکان‌های باستان‌شناسی آسیا برای حفظ بناهای مذهبی و معماری میانمار محسوب می‌شود، در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.

جاذبه‌های گردشگری جهان / ‏‬ باگان؛ شهر تاریخی میانمار

این شهر باستانی زمانی زادگاه بیش از ۱۳ هزار معبد بوده که بین قرن‌های ۹ و ۱۳ میلادی ساخته شده بود، اما برخی از معابد تخریب و ویران شد و اکنون تنها حدود دو هزار و ۳۰۰ معبد در منطقه باستان‌شناسی باگان باقی مانده است.

مشهورترین معابد میانمار

بسیاری از معابد و صومعه‌های میانمار در اثر بلایای طبیعی، به‌ویژه زلزله، تخریب شده‌اند. باگان که در منطقه زلزله خیز قرار دارد، در قرن بیستم شاهد بیش از ۴۰۰ زمین لرزه بود. زلزله بزرگی که در ۸ ژوئیه ۱۹۷۵ اتفاق افتاد، آسیب‌های جبران ناپذیری به بعضی از معابد میانمار وارد کرد.

جاذبه‌های گردشگری جهان / ‏‬ باگان؛ شهر تاریخی میانمار

جاذبه‌های گردشگری میانمار

مشهورترین معبد کشور میانمار، پاگودا نام دارد که ارتفاع آن حدود شش متر است و در بالاترین قسمت آن سنگ بزرگی با روکش طلا قرار دارد. معبد آناندا که با ارتفاع ۵۱ متر در رشته کوه‌های هیمالیا واقع شده است، نیز در کشور میانمار شهرت زیادی دارد.

از دیگر جاذبه‌های توریستی کشور میانمار می‌توان به دریاچه گسترده لینل (Lnle Lake) اشاره کرد. رود آیروادی که از ارتفاعات کوه هیمالیا سرچشمه گرفته و به دریای آن دامان می‌ریزد، نیز طولانی‌ترین رود میانمار محسوب می‌شود و بازدیدکنندگان زیادی دارد.

جاذبه‌های گردشگری جهان / ‏‬ باگان؛ شهر تاریخی میانمار

کد خبر 572631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.