استراتژی جدید دنور برای ترویج دوچرخه‌سواری

ساکنان دنور، مرکز و پرجمعیت‌ترین شهر ایالت کلرادو در آمریکا، می‌توانند برای خرید دوچرخه جدید از تخفیف ۴۰۰ دلاری بهره‌مند شوند؛ این اقدام در راستای کاهش انتشار کربن و تغییرات اقلیمی اعمال خواهد شد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بهبود وضعیت حمل‌ونقل همواره یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مدیران شهری بوده که پس از شیوع بیماری کووید -۱۹ و ضرورت رعایت فاصله اجتماعی، از اهمیت بیشتری برخوردار شده است. تاکنون تدابیر بسیاری برای ترغیب شهرنشینان به استفاده کمتر از خودروهای شخصی و جایگزین کردن آن‌ها با وسایل حمل‌ونقل عمومی، دوچرخه‌سواری و حتی پیاده‌روی اعمال شده است که تبعات مثبت زیادی نیز در پی داشته است.

پس از گسترش ویروس کرونا، تردد سبز به عنوان یکی از اثربخش‌ترین شیوه‌ها برای رعایت فاصله اجتماعی از محبوبیت بسیاری در میان مردم جهان برخوردار شد اما رفته رفته و با کاهش نسبی انتشار ویروس، مردم بار دیگر به عبورومرور با وسایل‌نقلیه خود روی آورده‌اند. با این حال تبعات مثبت تردد سبز طی دو سال اخیر به حدی زیادی بوده است که مدیران تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا عبورومرور از طریق وسایل‌نقلیه سبز را در شهرها دائمی کنند.

استراتژی جدید دنور برای ترویج دوچرخه‌سواری

در این راستا، مدیران دنور رویکرد جالبی برای ترویج و تداوم دوچرخه‌سواری در شهر ارائه داده و مدعی شده‌اند که شهروندان را از نظر مالی برای خرید دوچرخه تحت حمایت خود قرار می‌دهند. در پی این اقدام، تمام مردم می‌توانند از تخفیف ۴۰۰ دلاری برای خرید دوچرخه بهره‌مند شوند که این مقدار برای افرادی با درآمد پایین، بسته به میزان درآمد ماهیانه آن‌ها، حتی تا ۱۲۰۰ دلار نیز قابل افزایش است. علاوه بر این، شهروندانی که از طریق دوچرخه‌های باربری الکتریکی کسب درآمد می‌کنند، می‌توانند از تخفیف ۵۰۰ دلاری برای نوع جدید آن بهره‌مند شوند.

اقدام جدید مدیران دنور برای ترویج دوچرخه‌سواری بخشی از رویکرد آن‌ها برای مبارزه با تغییرات اقلیمی به شمار می‌رود که از سال ۲۰۲۰ آغاز شده است. در تحقق این هدف، علاوه بر ترویج دوچرخه‌سواری قرار است پنل‌های خورشیدی نیز در سراسر شهر نصب شود تا انتشار کربن ناشی از مصرف انرژی شهری را به حداقل برساند و از این طریق به کاهش اثرات جزایر گرمایی در سراسر شهر و حتی ایالت کمک کند. مدیران دنور پیش‌بینی کرده‌اند که در پایان پیاده‌سازی این پروژه‌ها، انتشار گازهای آلاینده در هوای شهر به حداقل برسد و سلامت انسان نیز بهبود قابل توجهی را تجربه کند.

استراتژی جدید دنور برای ترویج دوچرخه‌سواری

چه کسانی از تخفیف خرید دوچرخه در دنور بهره‌مند می‌شوند

مدیران دنور در حال حاضر تنها افراد بالای ۱۶ سال را از تخفیف‌های ویژه خرید دوچرخه بهره‌مند کرده اما مدعی شده‌اند در آینده محدودیت سنی تغییر خواهد کرد. علاوه بر این، تمام ساکنان شهر، شهروند یا مهاجر، مشروط بر محدودیت سنی اعمال شده، می‌توانند به هنگام خرید دوچرخه از تخفیف آن برخوردار شوند. این طرح در لیست هفت هدف اصلی افزایش رفاه شهری قرار دارد و به همین دلیل، افراد دارای درآمد کم را از مزایای بیشتری (میزان تخفیف بیشتر) بهره‌مند خواهد کرد تا به دنبال آن، رفاه فراگیر و برابری در میان مردم به ارمغان بیاید.

پیش از این مدیران دنور از آغاز استراتژی‌های جدید در سراسر شهر برای کاهش ۶۵ درصدی انتشار گازهای گلخانه‌ای تا سال ۲۰۳۰ خبر داده بودند که ترویج دوچرخه‌سواری می‌تواند بخش اعظم این هدف را تا پنج سال آینده تحقق ببخشد. البته، مدیران شهر در اعمال تخفیف برای شهروندان بسیار محتاطانه عمل خواهند کرد تا از سوءاستفاده مردم برای بهره‌مندی از تخفیف جلوگیری کنند و در عوض، ساکنان حومه‌های دنور را نیز مشمول تخفیف ویژه خرید دوچرخه کنند. در نتیجه، نه تنها ساکنان شهر بلکه مردم اطراف نیز به عبورومرور از طریق دوچرخه روی خواهند آورد که این امر می‌تواند در کاهش قابل توجه انتشار گازهای آلاینده و به حداقل رسیدن تغییرات اقلیمی نقش مهمی ایفا کند.

استراتژی جدید دنور برای ترویج دوچرخه‌سواری

مدیران بعضی از شهرهای دیگر آمریکا نیز از اعمال تخفیف خرید دوچرخه به شهروندان خود جهت ترویج تردد سبز خبر داده‌اند. به‌عنوان مثال، تمام شهروندان آستین، واقع در ایالت تگزاس، می‌توانند در هنگام خرید دوچرخه‌های الکتریکی، ۳۰۰ دلار کمتر به فروشنده‌ها پرداخت کنند که این مبلغ برای شهروندان نیویورک، بسته به وضعیت مالی خریدار، حتی تا ۱۵۰۰ دلار نیز قابل افزایش خواهد بود.

بسیاری از شهرهای دیگر ایالات متحده آمریکا نیز در نظر دارند طرح‌هایی برای ترویج تردد سبز ارائه دهند، با این حال از اعمال تخفیف‌های ویژه تنها برای خریداران دوچرخه‌ها و وسیله‌های حمل‌ونقل الکتریکی خبر داده‌اند. برخی نیز گام را فراتر نهاده‌اند و در نظر دارند از طریق کاهش مالیات‌های شهری برای کاربران دوچرخه، شهروندان خود را به بهره‌گیری از تردد سبز سوق دهند.

استراتژی جدید دنور برای ترویج دوچرخه‌سواری

کد خبر 572600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.