۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۴
رفع بحران زاینده‌رود با زبان هنر

کارگاه تصویر سازی و کارتون "زنده باد زنده رود" به مناسبت هفته فرهنگی اصفهان توسط سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان و اداره شهروندی این سازمان امروز _سه‌شنبه، سیزدهم اردیبهشت ماه- برگزار می‌شود.

پیام پورفلاح، مدیر هنری کارگاه تصویر سازی و کارتون «زنده باد زنده رود» در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: این رویداد به مناسبت هفته فرهنگی اصفهان توسط سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان و اداره شهروندی این سازمان امروز سه شنبه-سیزدهم اردیبهشت ماه- برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال اولین روز هفته فرهنگی به این برنامه اختصاص داده شده است، گفت: موضوع اصلی این کارگاه مطالبه‌گری در حوزه آب، پیامدها و چالش‌های خشکی زاینده‌رود است.

مدیر هنری کارگاه تصویرسازی و کارتون «زنده باد زنده رود» تصریح کرد: این رویداد با حضور هنرمندان در رشته‌های تصویرسازی، کاریکاتور و نقاشی برگزار می‌شود.

وی افزود: نکته مهم کارگاه زنده باد زنده رود این است که با حضور هنرمندان چند شهر دیگر همچون شهرهای یزد، شهرکرد و یاسوج شرکت که همگرایی لازم را در این خصوص داشتند، برگزار می‌شود.

پورفلاح با اشاره به اینکه در این کارگاه یک روزه ۵۰ اثر خلق می‌شود، گفت: فرآیند خلق آثار این گونه است که بخش هنری این کارگاه از یک ماه گذشته شروع شده بود و به هنرمندان فراوانی این رویداد اعلام شده است، بر این اساس هنرمندان طرح اولیه کار خود را به دبیرخانه این کارگاه ارسال کردند.

وی ادامه داد: آثاری که توسط دبیرخانه این رویداد مورد تأیید قرار گرفت، مجوز ورود آنها به کارگاه بوده است و هنرمندانی که طرح اولیه آنها برای حضور در این کارگاه تأیید شده، شروع به تکمیل اثر خود کردند که قرار است در پایان کارگاه این آثار نهایی شود.

مدیر هنری کارگاه تصویر سازی و کارتون «زنده باد زنده رود» اظهار کرد: آثار این کارگاه به پیامدهای مهم خشکسالی زاینده‌رود در اصفهان همچون بحران فرو نشست، ریزگردها، از بین رفتن تالاب گاوخونی و گونه‌های جانوری می‌پردازد.

وی تاکید کرد: تلاش برای همگرایی و همدلی تمام ذی‌نفعان حوزه آبی زاینده‌رود با این نگاه که برای رفع بحران آبی زاینده‌رود نیاز به همدلی مردم است و جلوگیری نزاع ذی‌نفعان این حوزه آبی از مهم‌ترین اهداف برگزاری کارگاه یک روزه تصویرسازی و کارتون «زنده باد زنده رود» است.

پورفلاح گفت: این کارگاه از ساعت ۱۴ تا ۱۹ در فضای ضلع جنوبی پل خواجو برگزار می‌شود که بازدید برای عموم آزاد و رایگان است.

به گزارش ایمنا، در اولین روز هفته فرهنگی اصفهان کارگاه یک روزه تصویرسازی و کارتون «زنده باد زنده رود» با هدف رفع بحران آبی زاینده‌رود برگزار می‌شود.

کد خبر 572572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.