قهرمانی ما نتیجه کار گروهی بود/جمشیدی و پری پتی چهره‌های شاخصی هستند

سرمربی تیم بسکتبال شهرداری گرگان در یک گفت‌وگوی اختصاصی، از وضعیت این تیم و قهرمانی در لیگ‌برتر گفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، یکشنبه-یازدهم اردیبهشت ماه- دیدار آخر فینال لیگ برتر بسکتبال آقایان بین دو تیم شهرداری گرگان و ذوب آهن درحالی برگزار شد که تیم شهرداری گرگان با هدایت مهران حاتمی توانست با کسب سومین پیروزی در دیدارهای فینال، جام قهرمانی لیگ برتر بسکتبال را به دست آورد. به همین بهانه با مهران حاتمی سرمربی تیم بسکتبال شهرداری گرگان گفت و گویی داشته‌ایم که در ادامه می‌خوانید:

ابتدا در خصوص حریف فینال مسابقات یعنی تیم بسکتبال ذوب آهن صحبت کنید. این تیم را چه طور دیدید؟

تیم ذوب آهن تیم قدرتمندی برای ما بود و رسیدن به فینال لیگ نشان از قدرت و توانایی این تیم است. ذوب آهن یک باشگاه ریشه دار و با قدمت است. این تیم کادر فنی خوبی داشت و بازیکنان خوبی را نیز به خدمت گرفته بود و به نظر من یک تیم کامل بود. خوشحال هستم که تیم ما تلاش مضاعفی کردند تا مقابل ذوب آهن به برتری برسند و قهرمان لیگ شوند.

نظرشما درباره تیم تحت هدایت خودتان چیست. عملکرد شهرداری گرگان در این مسابقات را چطور ارزیابی می‌کنید؟

تیم ما در بازی‌های رفت و برگشت تیمی کاملاً متحول شده بود. هم از نظر مدیریت بیرون زمین و هم از نظر مدیریت داخل زمین، توانستیم اشکالات را پیدا کرده و آنها را رفع کنیم. برای من خیلی از بازیکنان ناآشنا بودند و برای بار اول بود که باهم کار می‌کردیم و شناختی از هم نداشتیم، باگذشت زمان و بازی‌های رفت شناخت ما بهتر شد و بازی‌هایی که بچه‌ها انجام دادند توانستیم در بازی‌های برگشت تیم دیگری باشیم.

روند پیشرفت تیم گرگان در لیگ برتر امسال را چگونه دیدید؟

ما در طول نه ماه صبح و بعد از ظهر تمرین داشتیم و وضعیت تمام بازیکنان را تحلیل و تجزیه کردیم همچنین وضعیت خودمان را در دفاع و حمله مورد بررسی قرار می‌دادیم. با توجه به گروهی که در آن قرار داشتیم و گروه سختی در مقایسه با دیگر گروه‌ها بود توانستیم اشکالات خودمان را به خوبی پیدا کنیم. اشکالاتی در دفاع و حمله داشتیم که رفته رفته آنها را رفع کردیم و به یک تیم توانمند رسیدیم که شایسته قهرمانی باشد.

در خصوص حواشی که در بازی‌های فینال پیش آمد برایمان توضیح بدهید.

برای من حواشی وجود نداشت. ما به چنین قضیه‌هایی عادت داریم. به عنوان یک مربی همیشه روی کار خودم تمرکز کرده‌ام و در مورد موضوعاتی صحبت می‌کنم که بتوانم آنها کنترل کنم، موضوعاتی که در کنترل من نیست را نه در موردشان فکر می‌کنم و نه علاقه‌ای دارم بازیکنان به آن فکر کنند. من و بازیکنان و تیمم به موضوعاتی فکر می‌کنیم که در اختیار خودمان است و به پیشرفت و حرکت رو به جلوی ما کمک می‌کند. به نظرم مواردی که در کنترل من و تیم بود از نظر سیستم‌های تاکتیکی و تکنیکی‌مان در دفاع و حمله خیلی خوب بودیم و به خوبی اجرا کردیم. بقیه چیزهایی که بر روی تیم ما تأثیر گذار بود به دلیل اینکه قابل کنترل و حل شدن توسط ما نبود را به مسئولین دیگر سپردیم تا کار خودشان را انجام دهند.

به نظرتان بهترین بازیکن تیم تان چه کسی بود؟

صرف نظر از محمد جمشیدی و پری پتی که چهره‌های شاخصی هستند، واقعاً یکی از ارکان اصلی ما در بازی‌ها رسول مظفری بود. مظفری در طول مدتی که ما در کنار هم بودیم پیشرفت چشمگیر و زیادی داشت. علی رغم چالش‌هایی که داشتیم توانستیم به تیم و خودمان کمک کنیم. سجاد پذیرفته سال‌ها شایستگی‌های زیادی داشت اما با حضور در تیم گرگان بهتر دیده شد. میثم میرزایی پیشرفت زیادی در طول لیگ داشت و قابل مقایسه با پارسال نبود. اکثر بازیکنان ما توانمندی‌های خود را نشان دادند و هر موقع از آنان در زمین استفاده کردیم تمام توان خود را گذاشتند و به تیم کمک کردند حتی بازیکنانی که از نظر خودم به اجبار به آنان کم لطفی کردم همچون یاسین کلاسنگیانی و امید شیخی واقعاً به تیم کمک کردند و بازیکنان بزرگی هستند. احمد بوستانیان در بازی سوم زمانی که به زمین وارد شد و در وسط قرار گرفت نشان داد که بازیکن توانمندی است و جوانانی که در کنار تیم بودند همه در موفقیت ما تأثیر گذار بودند.

درواقع از همه بازیکنان بسیار راضی هستم و فکر می‌کنم حتی اگر یکی از ۱۶ نفر در کنار ما نبودند دچار مشکل می‌شدیم. تفاوت بازیکنان ایرانی با هم زیاد نیست و بنا به ضرورت و برنامه‌های تکنیکی و تاکتیکی نفراتی را اضافه و کم می‌کنیم. اینکه بازیکنانی که در کنار زمین هستند و گاهی حتی ۱۲ نفر هم نیستند می‌توانند خودشان را حفظ کنند و شرایط را تحمل کنند، بسیار با ارزش است. در تیم ما همه یک دیگر را حمایت کردند تا به یک تیم موفق تبدیل شویم.

همانطور که گفتید، عملکرد محمد جمشیدی و پری پتی در تیم شما خیره کننده بود، نظرتان در مورد این دو بازیکن چیست؟

تیم ما به محمد جمشیدی و پری پتی خیلی وابسته بود. سیستم تاکتیکی تیم را به شکلی طراحی کردیم که در بخش هجومی و حمله حول محور این دو بازیکن بود. به دلیل عملکرد خوب سایر بازیکنان، ما فضای بیشتری برای آنان فراهم کردیم که بتوانند راحت گل بزنند. هر دو بازیکن توانمندی هستند. اگر بخواهیم صحبت کنیم باید بگویم مهم نیست چه کسی گل میزند و این مهم است که یک کار تاکتیکی خوب در تیم پیاده شوند تا هرکدام از بازیکنان به راحتی بتواند گل بزند. بسیار خوشحال بودم که بازیکنان ما در بازی آخر به راحتی گل می‌زدند که این چیزی جز همکاری تیمی نبود.

نظرتان در مورد پری پتی و تعلق خاطر زیاد به تیم و تلاشش برای گرفتن بهترین نتیجه تیمی چیست؟

در طول دوران کاری‌ام در بسکتبال با بازیکنان خارجی زیادی همکاری داشته‌ام اما پری پتی با هیچکدام قابل مقایسه نیست. وی شخصیت بزرگی دارد و یک پسر با معرفت در بسکتبال است و از بهترین‌ها نه تنها در بازی بلکه از نظر اخلاقی است. اخلاق خوب پتی در کنار توانمندی‌هایش در تیم ما به چهره‌ای تبدیل شده بود که همه وی را قبول داشتند. پتی در شرایط عادی به هم بازی‌هایش اجازه می‌دهد تا توانایی خود را نمایش دهند. کادرفنی و بازیکنان همه وی را قبول داشتند و این ارتباط باعث شد تا ما تیم بهتری داشته باشیم. او برای تیم واقعاً جنگید و در لحظات خاص برای پیروزی تیمش تمام توان خود را گذاشت. از سوی دیگر اودراس شاید کم گل میزند اما کمربند دفاعی ما بود و واقعاً تیم ما را در دفاع متحول کرد. نمی‌توانم از زحمات وی برای تیم به طور کامل صحبت کنم. عمل کرد او زیاد دیده نشد و درست است از نظر مواردی که در برگه آمار نشان داده می‌شود، چیزی پیدا نمی‌شود اما از حضور و جذب او بسیار خوشحال هستیم.

آیا هدایت تیم گرگان را در لیگ جدید بر عهده می‌گیرید؟

هنوز زمانی از پایان مسابقات و فینال سپری نشده است و برای صحبت درباره ادامه همکاری بین من و تیم گرگان زود است. بهتر است مدتی بگذرد و بعد در مورد این موضوع صحبت شود. در هر صورت من بهترین‌ها را برای تیم گرگان می‌خواهم.

و اما صحبت پایانی.

تیم شهرداری گرگان اگر به قهرمانی می‌رسد نتیجه یک کار گروهی بزرگ و سالم است. مجموعه مدیریتی قوی در کنار زمین وجود دارد که حامی تیم است. همیشه گفته‌ام در تیم‌هایی به موفقیت رسیده‌ام که مدیران بزرگی وجود داشته‌اند و از تیم حمایت لازم را کرده‌اند. مجموعه مدیریت شهرداری گرگان واقعاً از نظر مدیریت و اجرایی و تمام کسانی که در کنار تیم بوده‌اند واقعاً تمام تلاششان را کرده‌اند و جا دارد از آنان تشکر کنم. در تیم ما ۱۶ بازیکن حضور داشتند، همه دوست دارند بازی کنند و جزو ۵ نفر اصلی باشند به هر حال ماه‌ها تلاش کرده‌اند، با سختی‌ها ساخته‌اند و در هر شرایطی پشت تیم بوده‌اند و تیمشان را حمایت کرده‌اند که قابل ارزش بود و باعث شد تیم موفقی باشیم. می‌خواهم از همه بازیکنانم تشکر کنم و به آنان خسته نباشید مجدد بگویم.

کد خبر 572559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.