اقدامات مدیریت شهری مشهد در تراز سنوات گذشته

شهردار مشهد گفت: با وجود اینکه هر چهار سال تغییر مدیریتی داریم، اما درمجموعه شهرداری مشهد آنچه انجام شد، در تراز سنوات گذشته بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «سیدعبدالله ارجائی» با اشاره به ظرفیت خدماتی مشهد، اظهار کرد: مشهد، بزرگ‌ترین ظرفیت خدماتی کشور است و باید برای حضور ۴۰ میلیون زائر و حتی جمعیت‌های بیشتر خود را آماده کنیم؛ باید بدانیم که فلسفه ذاتی مشهد وجود امام رضا (ع) است.

وی ادامه داد: مشهد یک روستا نبود که در طول سال با جمعیت‌پذیری تبدیل به شهر شود؛ بلکه یک باغ خصوصی بود که در حدود ۱۲۰۰ سال سرعت جمعیت‌پذیری آن از تمام کهن‌شهرهای اطراف بیشتر بوده و دلیل آن وجود بارگاه امام هشتم (ع) است.

وی با بیان اینکه هر اقدامی که در این شهر صورت می‌پذیرد، باید حول محور فلسفه ذاتی مشهد باشد، گفت: اگر فعالیت‌های ما مغایر با این فلسفه باشد، محکوم به شکست است؛ بنابراین باید به این مهم که دلیل شکل‌گیری شهر است، توجه داشته باشیم. اقدامات لازم در خصوص نیازسنجی دقیق و نقطه‌زنی بر اساس آن موردی که زائر نیاز دارد، باید در مشهد صورت گیرد.

شهردار مشهد تصریح کرد: با وجود اینکه هر چهار سال تغییر مدیریتی داریم و معمولاً در شروع سال نخست هر دوره مدیریتی طبیعی است که با افت‌هایی مواجه شویم؛ اما در مجموعه شهرداری مشهد آنچه که انجام شد، در تراز سنوات گذشته بود.

وی خاطرنشان کرد: امسال با تمام تنگناهایی که داشتیم، ۱۸ میلیون گل کاشته شد که نسبت به سال‌های گذشته کمبود نداشتیم. همچنین ۱۲۰۰ المان گل را در سطح شهر برقرار کردیم. برای اولین بار ۱۱۷ المان تعاملی را که ارتباط دوسویه با مردم برقرار می‌کرد را ایجاد کردیم.

وی با تاکید بر اینکه در این مدت ۵۰۰ دستگاه اتوبوس مهیا شد که بخشی از آن نوسازی و بخشی دیگر بازسازی شد و در اختیار زائران قرار گرفت، اظهار کرد: برای اولین بار در ۱۷ محله شهری رنگ و بوی بهار در حاشیه شهر احساس شد و ۳۰ درصد از المان‌های نوروزی در حاشیه شهر و در پویش محله بهاری اتفاق افتاد، این اقدامات حاصل نگاهی بود که ما برای زائران و شهروندان در نظر گرفته بودیم.

کد خبر 572440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.