ماجرای پلمب ساختمان صنفی کارگران چه بود؟

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فراورده‌های کشاورزی شهرداری شهرکرد، از پلمب ساختمان انجمن صنفی کارگران ساختمانی خبر داد.

علی ایزدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: پیرو خبر منتشر شده مربوط به تعطیلی انجمن صنفی کارگران ساختمانی، لازم است مواردی جهت تنویر افکار عمومی به استحضار رسانده شود.

وی افزود: بیست‌وهفتم آذرماه سال ۹۷، در راستای ساماندهی کارگران زحمت‌کش که در میادین شهر از جمله میدان شهدا و میدان امام حسین (ع) مستقر بودند، ساختمانی توسط سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فراورده‌های کشاورزی شهرداری شهرکرد در میدان کوهرنگ جنب پارک آبی جنگلی احداث و طی مراحلی همراه با صورت‌جلسه تحویل انجمن صنفی کارگران شد.

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فراورده‌های کشاورزی شهرداری شهرکرد خاطرنشان کرد: مقرر شد کارگران قبل از راه‌اندازی مکان مربوطه جهت عقد قرارداد به سازمان مذکور مراجعه کنند اما پس از گذشت ۴۲ ماه، حتی یک نفر از کارگران به این ساختمان منتقل نشدند؛ بلکه پراکندگی آن‌ها بیشتر شد و همچنان بلاتکلیف در میادین حضور داشتند.

ایزدی ادامه داد: ساختمانی که برای ساماندهی و تسهیل امورات کارگران و دسترسی راحت‌تر کارفرمایان موقت احداث شده بود، عملاً به نام کارگران به محلی برای انجام امور دفتری تبدیل شده و در تمام این سال‌ها هیچ اقدامی در این خصوص صورت نگرفته؛ در حالی که آنچه شهرداری و سازمان از کارگران خواسته بیشتر از سه موضوع نبوده است.

وی تاکید کرد: استقرار کارگران پراکنده در اطراف میادین شهر، مشخص کردن فرد مشخصی از طرف انجمن جهت انعقاد قرارداد یا تفاهم‌نامه با هماهنگی کامل با مراجع قانونی و مدیریت شهری و ایجاد ساز و کار مشخص مبنی بر ارائه تضمین اجرای تعهدات طرفین خواسته شهرداری و سازمان بوده است.

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فراورده‌های کشاورزی شهرداری شهرکرد گفت: هیچ یک از موارد فوق اجرایی نشده است و سازمان مذکور بنا بر وظایف سازمانی خود، در راستای ساماندهی نیروهای کارگری مستقر در میادین شهر و وادار کردن انجمن صنفی نسبت به تعیین تکلیف و ارائه خدمات به کارگران، مجبور به پلمب ساختمان شد؛ چنان‌چه انجمن صنفی تعهد کند کارگران مستقر در میادین سطح شهر را ساماندهی و در این مکان مستقر کند، سازمان آمادگی دارد با انجمن صنفی همکاری داشته باشد.

کد خبر 572424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.