اجرای طرح برکت ویژه اهدای فطریه و کفاره به نیازمندان

معاون امور مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان اصفهان از اجرای پویش طرح «برکت» ویژه اهدا فطریه و کفاره به مددجویان نیازمند توسط سازمان بهزیستی اصفهان در آستانه عید سعید فطر، خبر داد.

امید رحمانیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، ضمن تبریک پیشاپیش عید سعید فطر و آرزوی قبولی طاعات و عبادات ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: طرح «برکت» ویژه اهدای فطریه و کفاره به مددجویان نیازمند تحت پوشش این سازمان در حال اجرا است.

وی افزود: در همین راستا از شهروندان دعوت می‌شود با اختصاص زکات فطره، زکات فطره سادات، نذورات، کفارات و اهدای اعانات خود به مددجویان نیازمند از جمله ایتام، معلولان، اطفال، زنان بی‌سرپرست، مستمندان و سایر افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی، موجبات جلب رضای پروردگار و خشنودی محرومان جامعه را فراهم سازند.

معاون امور مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان اصفهان ادامه داد: در همه شهرستان‌های استان از جمله اصفهان، مراکز مثبت زندگی، طی بازدیدهای نوبه‌ای در طول سال افراد و خانواده‌های نیازمند تحت پوشش بهزیستی را شناسایی می‌کنند و در چنین مناسب‌هایی نظیر عید سعید فطر، با تعبیه صندوق فطریه و کفاره تحت نظارت این سازمان، نسبت به جمع‌آوری اعانات مردمی اقدام و با انجام مراحل قانونی و رعایت امانت الهی، ظرف مدت کمتر از یک هفته، مبالغ جمع‌آوری شده را میان نیازمندان شناسایی شده تحت پوشش همان منطقه، توزیع خواهد کرد.

اجرای ۲۰ طرح بهزیستی با عنوان طرح‌های همیاری جلب و جذب مشارکت‌های مردمی

وی تصریح کرد: با عنایت به دستور شرع مقدس مبنی بر اولویت اختصاص فطریه به نیازمندان همان منطقه و محله، از ظرفیت مراکز مثبت زندگی که فعالیت‌های خدمات بهزیستی آن‌ها محله‌محور است، برای اجرای شرعی و قانونی این دستور الهی استفاده می‌شود.

رحمانیان با اشاره به اجرای ۲۰ طرح بهزیستی با عنوان طرح‌های همیاری جلب و جذب مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان اصفهان در مناسبت‌های مختلف، خاطرنشان کرد: در طول سال با توجه به مناسبت‌های دینی و ملی، این طرح‌ها با هدف کاهش بخشی از مشکلات جامعه هدف بهزیستی و تأمین نیازهای ضروری و اولیه آنها، توسط بهزیستی به اجرا گذاشته می‌شود.

کد خبر 572416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.