۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۷
شهید مطهری؛ متفکر انقلاب اسلامی

دوازدهم اردیبهشت‌ماه، سالروز شهادت اندیشمند جهان اسلام و متفکر انقلاب اسلامی علامه آیت‌الله مرتضی مطهری است؛ عالمی که امام خمینی(ره) او را فرزند بسیار عزیز و حاصل عمر خود می‌دانست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت‌الله مرتضی مطهری، سیزدهم بهمن ۱۲۹۸ هجری شمسی در فریمان واقع در ۷۵ کیلومتری شهر مقدس مشهد در یک خانواده اصیل روحانی متولد شد. او پس از فراگیری دروس ابتدایی در مکتب‌خانه در ۱۲ سالگی به حوزه علمیه مشهد رفت و به تحصیل مقدمات علوم اسلامی اشتغال ورزید.

علامه مطهری پس از آن عازم قم شد و از محضر مرحوم آیت‌الله‌العظمی بروجردی، مرحوم آیت‌الله حضرت امام‌خمینی (ره) و مرحوم علامه سیدمحمد حسین طباطبایی بهره گرفت.

او سال‌ها به تدریس در دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران پرداخت و کمر همت به پرورش نسلی بست که وارثان انقلابی عمیق و دامنه‌دار شدند. انقلابی که با نیروی قلم و عقیده به پیروزی رسید و با تکیه بر نیروی دانش و ایمان نسل پرورش یافته به دست معلمان راستین انقلاب هم‌چون استاد مطهری مسیر پر افتخار خود را پیمود و در سایه ولایت، امروز الگویی برای کشورهای مستقل و مقتدر در جهان است.

آیت‌الله مطهری ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه سه شنبه یازدهم اردیبهشت ۱۳۵۸، هنگام بازگشت از جلسه شورای انقلاب که در منزل یدالله سحابی برگزار شده بود، به وسیله گروه فرقان مورد سو قصد قرار گرفت و در نخستین دقایق بامداد دوازدهم اردیبهشت ماه به شهادت رسید.

کد خبر 572396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.