زیرسویه‌های امیکرون موجب ایجاد موج جدید بیماری می‌شود؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که زیرسویه‌های امیکرون می‌تواند موجب بروز موج جدید بیماری کووید-۱۹ شوند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از متخصصان با انجام بررسی‌های لازم به این نتیجه رسیدند که دو زیرسویه جدید امیکرون می‌تواند تأثیرات آنتی‌بادی ناشی از عفونت قبلی را خنثی کند و باعث بروز موج جدیدی از بیماری شود. البته این دو زیرسویه از قابلیت زیادی برخوردار نیست که بتواند در خون افرادی که در برابر بیماری کووید -۱۹ واکسینه شده‌اند، رشد کند.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) ماه گذشته دو زیرسویه BA.4 و BA.5 را به فهرست زیرسویه‌های تحت بررسی خود اضافه کرده است، هم‌اکنون نیز متخصصان در حال بررسی آن‌ها هستند. آن‌ها نمونه خون ۳۹ شرکت‌کننده که پیش از این به سویه امیکرون مبتلا شده بودند را مورد ارزیابی قرار دادند. ۱۵ نفر آن‌ها در برابر ویروس کرونا واکسینه شده بودند، در حالی که ۲۴ نفر دیگر واکسن کرونا را دریافت نکرده بودند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که افراد واکسینه شده بیشتر از دیگران در برابر زیرسویه‌های جدید ایمن بودند. در حالی که میزان تولید آنتی‌بادی در بدن افراد واکسینه نشده در مواجه با زیرسویه‌های BA.4 و BA.5 تقریباً هشت برابر کاهش پیدا کرده است. آمار ارائه شده نشان می‌دهد که تقریباً ۳۰ درصد از جمعیت ۶۰ میلیون نفری آفریقای جنوبی به صورت کامل واکسینه شده‌اند، بنابراین این کشور ممکن است زودتر از حد انتظار وارد موج پنجم شیوع بیماری شود.

کد خبر 572355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.