از درگیری طایفه‌ای با قتل ۶ نفر تا شلیک به همسر به علت توقیف خودرو

درگیری طایفه‌ای با قتل شش نفر، داماد همه اعضای خانواده همسر خود را کشت، دستگیری خفاش سارق، پرونده قتل در کمپ ترک اعتیاد، گروگان‌گیری پدر یک خانواده، شلیک به همسر به علت توقیف خودرو را در بسته خبری حوادث ایمنا بخوانید:

به گزارش خبرنگار ایمنا، درگیری‌های روزهای اخیر شهرستان دلگان از بامداد جمعه و همزمان با اذان صبح آغاز شد. آن روز چند نفر از اهالی روستای کلانظهور برای اقامه نماز صبح از خانه خارج شده بودند که متوجه دزدانی شدند که قصد سرقت کابل‌های برق را داشتند. سرقت کابل‌های برق در شهرستان دلگان و روستاهای اطراف آن از حدود ۵ ماه پیش با افزایش بی‌رویه‌ای همراه بوده و مشکلات زیادی را برای اداره برق و مردم این شهر و روستاهای اطراف به‌وجود آورده بود.

تقریباً هفته‌ای نبود که مأموران اداره برق با سرقت بخشی از کابل‌ها در نقطه‌ای از این منطقه روبه‌رو نشوند و برآوردها از این حکایت داشت که در طول همین چند ماه بیش از ۴۷ کیلومتر کابل برق در مناطق مختلف سرقت شده بود. اهالی روستای کلانظهور نیز از گزند سارقان کابل‌های برق در امان نمانده بودند و به همین دلیل وقتی سحرگاه جمعه، تعدادی از اهالی با دزدان کابل‌های برق روبه‌رو شدند تصمیم گرفتند در برابر آنها مقاومت کنند.

اهالی با دستان خالی به سمت دزدان رفتند و با آنها درگیر شدند. دزدان اما مسلح بودند و برای فرار از دست اهالی شروع به تیراندازی کردند. گلوله‌های شلیک شده به چهار نفر اصابت کرد و جان دو نفر از آنها را گرفت و دو نفر دیگر را مجروح کرد. یکی از کسانی که در این حادثه هدف اصابت گلوله قرار گرفت و کشته شد، یکی از سارقان بود که همدستان وی اشتباهی به او شلیک کردند و بقیه نیز از اهالی روستا بودند. به‌دنبال این حادثه دو مرد مجروح به بیمارستان منتقل شدند و تلاش پزشکان برای نجات آنها آغاز شد.

یکی از افرادی که در این حادثه مجروح شده بود، از بستگان محمد عبداللهی، از شهدای معروف شهرستان دلگان بود. روز پس از این حادثه، خانواده برادرزاده وی تصمیم گرفتند برای عیادت او راهی بیمارستان ایرانشهر شوند. پدر خانواده به همراه همسر، پسر و عروس خود که باردار بود سوار بر خودروی خود شده و به سمت ایرانشهر به راه افتادند اما در حوالی شهر محمدان بود که افراد ناشناسی که سوار بر یک خودروی سواری بودند، به خودروی این خانواده نزدیک شدند و آن را به رگبار بستند.

صدای رگبار گلوله برای چند ثانیه فضا را پر کرد و پس از آن مهاجمان از محل گریختند. در جریان این تیراندازی، مادر خانواده به همراه پسر و عروس باردار به قتل رسیدند و پدر خانواده که مجروح شده بود به بیمارستان انتقال یافت. همه شواهد از این حکایت داشت که عاملان این تیراندازی هولناک اعضای طایفه همان سارقی بودند که در جریان درگیری با اهالی روستای کلانظهور با شلیک همدستان خودش به قتل رسیده بود.

آنها ظاهراً برای گرفتن انتقام مرگ این فرد و زهره‌چشم گرفتن از اهالی روستا دست به تیراندازی ناجوانمردانه زده و اعضای خانواده عبداللهی را عزادار کردند. قربانیان حادثه‌ای که با سرقت کابل‌های برق شروع شده بود حالا به پنج کشته و سه مجروح رسیده بودند اما این پایان ماجرا نبود. وقتی خبر به‌رگبار بسته شدن خودروی خانواده عبداللهی به بستگان این خانواده رسید، یکی از آنها از شدت خشم و عصبانیت دست به اسلحه شد و تصمیم گرفت از طایفه سارقی که کشته شده بود، انتقام بگیرد.

او راهی روستای حسین‌آباد، جایی که بستگان سارق کشته شده در آنجا زندگی می‌کردند شد و در جریان تیراندازی یکی از اعضای طایفه وی را به قتل رساند و با تهدید اسلحه دو نفر دیگر را گروگان گرفت و با خود برد. آتش درگیری طایفه‌ای که از سحرگاه جمعه روشن شده بود، هر لحظه شعله‌ورتر می‌شد و در همین حال تلاش‌ها ی مسئولان برای آرام کردن اوضاع و آزادی گروگان‌ها شروع شد.

قلندر بامری فعال فرهنگی اجتماعی و عضو دفتر امام جمعه شهرستان دلگان اظهار کرد: قتل‌هایی که اتفاق افتاد دل همه مردم شهر را به درد آورد. برای همین وقتی امام جمعه دلگان از ماجرای گروگانگیری باخبر شد، پا پیش گذاشت تا به این حوادث پایان بدهد.

وی افزود: با وساطت امام‌جمعه، خوشبختانه گروگانگیر بی‌آنکه به گروگان‌ها آسیب برساند، آنها را آزاد کرد. هم‌اکنون نیز تحقیقات پلیس درباره این اتفاقات ادامه دارد و این در حالی است که خانواده عبداللهی با صدور بیانیه‌ای از هم‌طایفه‌ای‌های خود خواستند خویشتن‌داری کنند و دست به هیچ اقدامی نزنند و کار را به قانون بسپارند.

این فعال اجتماعی ادامه داد: سرقت کابل‌های برق در شهرستان دلگان که ۲۷۴ پارچه آبادی و روستا دارد، تمامی ندارد و بارها امام‌جمعه شهر با تذکر این ماجرا از شورای تأمین و مسئولان خواسته چاره‌اندیشی کنند اما به‌رغم تذکر امام‌جمعه، این سرقت‌ها همچنان ادامه دارد و همین باعث بروز مشکلات متعدد ازجمله درگیری‌های اخیر شده است.

داماد همه اعضای خانواده همسر خود را کشت

سرهنگ حسین بساطی فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان اظهار کرد: روز گذشته یک تماس تلفنی با سامانه مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اصفهان گرفته و خبری درباره قتل اعضای یک خانواده در یکی از خیابان‌های شهر اصفهان اعلام شد.

وی افزود: بلافاصله مأموران اداره تجسس و گشت انتظامی اصفهان به محل مورد نظر اعزام شدند و مشاهده کردند که یک مرد ۷۵ ساله و دو زن ۶۵ ساله و ۲۲ ساله به قتل رسیده‌اند.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان ادامه داد: براساس بررسی‌های تخصصی مشخص شد که داماد ۳۸ ساله این خانواده از روی دیوار منزل پدر همسر خود وارد خانه شده و پدر همسر، مادر همسر و خواهر همسر خود را به وسیله چاقو به قتل رسانده است.

وی خاطرنشان کرد: قاتل پس از ارتکاب جنایت، خود را به کلانتری، معرفی و انگیزه خود از اقدام به قتل را اختلافات خانوادگی اعلام کرد. قاتل برای اقدامات قانونی به مرجع قضائی شهرستان اصفهان تحویل داده شد.

دستگیری خفاش سارق

شانزدهمین مرحله از طرح کاشف که توسط پلیس آگاهی و امنیت اقتصادی تهران از چند روز قبل در پایتخت آغاز شده بود با بازداشت ۲۵۸ مجرم حرفه‌ای پایان یافت. مجرمان دستگیر شده در قالب ۶۰ باند فعالیت داشتند و ۳۳ نفر از آنها در جرایم جنایی مانند قتل، سرقت مسلحانه، آدم‌ربایی و تجاوز به عنف تحت تعقیب بودند. ۲۱ نفر نیز محکوم فراری بودند که در این طرح بازداشت شدند. به‌گفته سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس پایتخت، متهمان دستگیرشده تاکنون به ارتکاب دو هزار و ۸۷ فقره سرقت اعتراف کرده‌اند.

سردار رحیمی اظهار کرد: در این طرح هفت فقره پرونده قتل کشف شد و ۱۳ نفر که یا قاتل یا مرتبطان با قتل بودند، بازداشت شدند و سلاح و ادوات جرم از آنها کشف شد. همچنین اعضای یک باند چهار نفره سرقت مسلحانه در این طرح دستگیر شده‌اند که تقریباً دو ماه پیش با پلیس درگیر شده و دو مأمور را زخمی کرده بودند. اعضای این باند قرار بود پنج کیلوگرم طلا را به‌سرقت ببرند که پیش از هرگونه اقدامی بازداشت شدند.

سرکرده باند سرقت خفاش شب اظهار کرد: اغلب به مقابل بیمارستان‌ها و سراغ راننده‌های مسافرکش می‌رفتیم. یکی از ما نقش بیمار را بازی می‌کرد. از راننده می‌خواستیم تا به‌صورت دربست ما را به مقصد برساند. در بین راه سر صحبت را باز می‌کردیم و اعتماد او را جلب کرده و بعد به او نسکافه یا شیرموز مسموم تعارف می‌کردیم. از قبل ۱۰ قرص خواب‌آور در نسکافه و شیرموز حل کرده بودیم که راننده‌ها پس از نوشیدن آن بیهوش می‌شدند. ما هم خودروی آنها را سرقت می‌کردیم.

من اصلاً فکرش را نمی‌کردم که با این شیوه کسی جانش را از دست بدهد. راستش خودم چند ماه قبل به دام یک دزد افتادم و او با تعارف آبمیوه مسموم مرا بیهوش و اموالم را سرقت کرد. برای همین فکر نمی‌کردم کسی بمیرد تا اینکه یکی از طعمه‌های ما پس از نوشیدن نسکافه مسموم از هوش رفت و کمی بعد متوجه شدیم قلب او از تپش ایستاده است. خیلی ترسیدیم و جسد او را در بیابان‌های رباط‌کریم رها کردیم.

وقتی آن راننده را در بیابان‌های جاده ساوه رها کردیم، زنده بود و نفس می‌کشید اما ظاهراً بعداً فوت شد. دو یا سه خودرو را از طریق آگهی در سایت‌های مجازی فروختیم اما برای فروش خودروهای دیگر سرمان کلاه رفت. ما دو خودرو را به شهرستان بردیم تا به شخصی که آنها را اوراق می‌کرد، بفروشیم. آن شخص می‌دانست که ما سارقیم و وقتی به گاراژ او رسیدیم فریاد زد پلیس، پلیس. به گمان اینکه مأموران در تعقیبمان هستند فرار کردیم اما بعد متوجه شدیم که اوراقچی سرمان را کلاه گذاشته تا با این شیوه پول ماشین‌ها را به ما ندهد.

من بازنشسته یک شرکت دولتی هستم. مدتی قبل برای کار به تهران آمدم، یک اتاق در خانه‌ای قدیمی در جنوب تهران اجاره کرده بودم. صاحبخانه به‌صورت ناگهانی نزد من و بقیه مستأجران آمد و گفت باید نفری یک میلیون و۵۰۰ هزار تومان بیشتر کرایه بدهیم. او ما را ترغیب به سرقت کرد و به این ترتیب من و بقیه همسایه‌ها باند سرقت راه‌انداختیم.

پرونده قتل در کمپ ترک اعتیاد

محمود اسپانلو دادستان گلستان با اشاره به علت فوت یک مددجوی کمپ ترک اعتیاد در گرگان اظهار کرد: دی ماه سال گذشته، گزارش فوت یک مددجوی کمپ ترک اعتیاد در گرگان اعلام شد. پزشکی قانونی علت تامه فوت این مددجو را ایست قلبی شوکی ناشی از فشار به عناصر حیاتی گردن اعلام کرد. بررسی حادثه مرگ مددجوی یکی از مراکز ترک اعتیاد گرگان آغاز شد.

وی با بیان اینکه پزشکی قانونی صدمات بدنی بر پیکر این مددجو را نیز تأیید کرده است، افزود: پس از اعلام‌نظر پزشکی قانونی درباره علت فوت، دو نفر از کارکنان مرکز ترک اعتیاد که به ضرب و جرح و درگیری با این مددجو اقرار کرده بودند با صدور قرار، بازداشت و روانه زندان شدند.

دادستان گلستان خاطرنشان کرد: تحقیقات پرونده انجام شده و با اعلام نظر پزشکی قانونی به زودی کیفرخواست متهمان صادر خواهد شد.

گروگان‌گیری پدر یک خانواده

سرهنگ مراد حیدری فرمانده انتظامی قلعه گنج اظهار کرد: ششم اردیبشهت‌ماه وقوع یک مورد آدم‌ربایی در یکی از مناطق شهرستان قلعه گنج به ۱۱۰ اعلام و بلافاصله نزدیک‌ترین واحد گشت انتظامی به همراه تیمی از مأموران پلیس آگاهی به محل اعزام شدند.

وی افزود: با حضور مأموران در یکی از محله‌های شهر و بنا به اعلام اعضای یک خانواده مشخص شد پدر این خانواده که یک مرد میانسال بوده توسط چند نفر گروگان گرفته شده است که بررسی‌های بعدی نشان از باج خواهی گروگان گیران از این خانواده داشت.

فرمانده انتظامی قلعه گنج ادامه داد: بلافاصله پس از بررسی‌های اولیه صحنه و اقدامات اطلاعاتی بعدی، سرنخ‌هایی از هویت گروگان‌گیران به دست آمد و مأموران پلیس آگاهی و پلیس امنیت عمومی موفق شدند با شناسایی این افراد و در ادامه با رایزنی با ریش سفیدان و بزرگان طوایف، فرد گروگان گرفته شده را در یک عملیات سحرگاهی آزاد کنند.

شلیک به همسر به علت توقیف خودرو

سرهنگ سیدمحمد یوسفی فرمانده انتظامی لارستان اظهار کرد: با تماس تلفنی یکی از شهروندان مبنی بر توقیف خودرو برابر حکم قضائی در یکی از روستاهای اطراف لارستان، بلافاصله مأموران به محل اعزام شدند که در همین حین صدای شلیک تیر از حیاط خانه‌ای شنیده و مشاهده کردند شخصی از دیوار پشت آن خانه به سمت جنگل‌های اطراف روستا درحال متواری شدن است و به سرعت وارد عمل شدند.

وی افزود: مأموران انتظامی به صورت پیاده پس از مسافتی تعقیب و گریز با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند فردی که درحال فرار بود را دستگیر کنند. مأموران به محل تیراندازی مراجعه و مشاهده کردند خانمی (فرد تماس گیرنده با ۱۱۰) مورد اصابت گلوله قرار گرفته و به شدت علت جراحات وارده فوت کرده است.

فرمانده انتظامی لارستان ادامه داد: در بررسی از محل وقوع و صحنه جرم یک قبضه اسلحه شکاری دولول به همراه چهار عدد فشنگ و پوکه مربوطه کشف شد. قاتل ۵۲ ساله در بازجویی اولیه لب به اعتراف گشود و گفت به علت اختلاف خانوادگی از همسرم جدا زندگی می‌کنم و وی از من شکایت کرده و حکم توقیف خودرو پراید را گرفته و من با اسلحه‌ای که از قبل تهیه کرده بودم به در منزل همسر خود به قصد گرفتن رضایت مراجعه کردم که به خاطر مشاجره لفظی وی را به قتل رساندم.

وی خاطرنشان کرد: قاتل پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی و از آن طریق روانه زندان شد. شهروندان برای احقاق حق و مطالبات خود از دیگران به جای استفاده از خشونت و شیوه‌های غیرقانونی به مراجع قضائی و مراکز مشاوره مراجعه کنند تا شاهد این چنین اتفاقات ناگواری نباشیم. امنیت مردم خط قرمز پلیس است و چنانچه افرادی بخواهند امنیت و آرامش شهروندان را به مخاطره بیاندازند پلیس با جدیت با آنها برخورد قانونی خواهد کرد.

کد خبر 572338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.