افزایش ۴۷درصدی بارش‌ها نسبت‌به سال گذشته/ ۳۱درصد از سد زاینده‌رود پر است

مدیر سد زاینده‌رود گفت: بارش‌ها در ایستگاه کوهرنگ نسبت‌به سال گذشته ۴۷درصد افزایش و نسبت‌به بلندمدت ۹درصد کاهش داشته است. همچنین ۸۸درصد از بارندگی یک‌سال کامل تاکنون اتفاق افتاده است.

«سیدمجتبی موسوی‌نائینی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درخصوص آخرین وضعیت سد زاینده‌رود پس از بارش‌های اخیر، اظهار کرد: در بالادست سد، بارش‌ها چندان زیاد نبوده و سامانه بارشی که طی چند روز اخیر در کشور فعال است، بیشتر در مناطق شرقی استان فعال بوده است.

وی افزود: براساس آمار موجود، میزان بارش در بالادست سد زاینده‌رود در ایستگاه چادگان چهار میلی‌متر و در کوهرنگ چهاردهم میلی‌متر بوده است. در ایستگاه کوهرنگ تا ساعت ۶:۳۰ دقیقه صبح روز گذشته مجموع بارش‌ها به ۱۱۹۱ میلیمتر رسیده است. این میزان در بلندمدت ۱۳۱۱ میلی‌متر و در زمان مشابه سال گذشته ۸۰۷ میلی‌متر بوده است.

مدیر سد زاینده‌رود گفت: بارش‌ها در ایستگاه کوهرنگ نسبت به سال گذشته ۴۷ درصد افزایش و نسبت به بلندمدت ۹ درصد کاهش داشته است. همچنین ۸۸ درصد از بارندگی یک‌سال کامل تاکنون اتفاق افتاده است.

موسوی اضافه کرد: ورودی سد زاینده‌رود امروز ۷۶ مترمکعب بر ثانیه و خروجی آن ۱۸ مترمکعب در ثانیه بوده و حجم سد به ۳۸۱ میلیون مترمکعب رسیده است.

وی با بیان اینکه درحال‌حاضر ۳۱ درصد از حجم سد پر است، گفت: نیروگاه سد زاینده‌رود نیز به فعالیت خود ادامه می‌دهد؛ با توجه به رهاسازی نشدنِ آب سد برای مصارف کشاورزی، نیروگاه با حداقل ظرفیت در مدار است.

مدیر سد زاینده‌رود خاطرنشان کرد: زمانی که رهاسازی آب انجام می‌شود، نیروگاه با توان بیشتر و حداکثر ظرفیت فعالیت می‌کند.

کد خبر 572325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.