۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۹
جمهوری چک سبزتر خواهد شد

«چسکه بودیوویتسه»، شهری واقع در جمهوری چک در نظر دارد با افزودن گیاهان بیشتر و کاستن از حجم ترافیک در میدان اصلی خود، سبزتر شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شورای شهر «چسکه بودیوویتسه (České Budějovice)»، شهری واقع در منطقه بوهمیای جنوبی جمهوری چک، از برنامه‌های خود برای تغییر میدان اصلی شهر رونمایی کرد که دومین میدان بزرگ کشور چک محسوب می‌شود. بنابر گزارش شورای شهر، آخرین بازسازی گسترده این میدان نزدیک به یک قرن پیش در دهه ۱۹۳۰ انجام گرفته است و کلیت میدان از آن زمان تاکنون، با از بین رفتن فضاهای سبز و تسخیر شدن آن با وسایل‌نقلیه موتوری به شدت تغییر کرده است.

امروزه مرکز شهر چسکه بودیوویتسه در هر ساعت شاهد تردد حدود ۵۰۰ خودرو است که این امر به‌معنای وجود بار ترافیکی بسیار سنگین در آن و درنتیجه حجم بالایی از آلودگی‌های صوتی و جوی در آن است. از سوی دیگر محوطه اطراف میدان اصلی شهر تبدیل به محل پارک خودروهای ساکنان منطقه و صاحبان مشاغل شده است.

جمهوری چک سبزتر خواهد شد

با توجه به ارزش تاریخی این میدان می‌توان آن را مهم‌ترین بخش چسکه بودیوویتسه دانست لذا شورای شهر در نظر دارد از حفظ آن برای آیندگان اطمینان حاصل کند. به عبارت دیگر، شورا قصد دارد با ممانعت از تردد وسایل‌نقلیه در منطقه، تسهیل عبور عابران پیاده در میدان و تضمین ایمنی همه کاربران جاده‌ای در این منطقه، آن را برای احداث فضای سبز بیشتر توسعه دهد.

شورای شهر در یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد که تغییر شکل میدان طی چند مرحله انجام خواهد گرفت که در فاز اول میدان شاهد اجرای تغییراتی خواهد بود که نیازی به ساخت‌وساز ندارد. واضح‌تر این‌که در فاز اول پروژه تغییر میدان اصلی چسکه بودیوویتسه، شورای شهر با محدود کردن عبورومرور خودروها و ممنوع کردن پارک خودرو در منطقه، میدان و فضای اطراف آن را به کانتینرهای سیار حمل درخت و گل‌وگیاه مجهز خواهد کرد. به گفته شورای شهر، این اقدام نه تنها منجر به افزایش جذابیت میدان می‌شود که چسکه بودیوویتسه را به شهری سبزتر تبدیل می‌کند.

شورای شهر چسکه بودیوویتسه با درک میزان تأثیری که این تحول بر ساکنان و مشاغل منطقه خواهد گذاشت به برگزاری کارگاه‌هایی برای دو گروه مجزا، یکی «کاربران میدان» و دیگری «مالکین املاک» اقدام کرده است. در طول این کارگاه‌ها، هر دو طرف این فرصت را خواهند داشت که سؤالات و پیشنهادات خود را مطرح کنند و به‌این‌ترتیب هرگونه ابهام یا مشکل در رابطه با پروژه را حل‌وفصل کنند.

جمهوری چک سبزتر خواهد شد

کد خبر 572314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.