تعیین سهم تقصیر برای سازمان استاندارد در تصادفات

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان با بیان اینکه یکی از آیتم‌های شماره‌گذاری وسیله نقلیه تأیید سازمان استاندارد است، گفت: در تصادفاتی که نقص فنی خودرو محرز باشد سهم تقصیر برای سازمان استاندارد تعیین خواهد شد.

سرهنگ محمدرضا محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: کارشناسان تصادفات در استان اصفهان با هدف احقاق حقوق مردم و به استناد تبصره سه ماده ۱۴ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، نسبت به تعیین سهم تقصیر سازمان‌های قصورکننده در وقوع تصادفات یا خسارت به اموال و جان راننده و سرنشینان وسایل نقلیه اقدام می‌کنند.

وی افزود: در فرآیند رسیدگی به تصادفات علاوه بر تعیین میزان خطای راننده نسبت به تعیین نقش تقصیر سایر افراد در تصادفات نظیر خودروسازان، راه و سازمان‌های نظارتی که تاییدیه نهایی درخصوص کیفیت و ایمنی خودروها مانند استاندارد را برای استفاده مردم صادر می‌کنند و تحلیل دقیق علمی و منطقی در علت تامه تصادف، لحاظ می‌شود و به عرض مراجع قضائی می‌رسد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان با بیان اینکه در تصادفاتی که نقص فنی خودرو مشخص باشد سهم تقصیر برای سازمان استاندارد تعیین خواهد شد، خاطرنشان کرد: نقش استاندارد در کیفیت و ایمنی با توجه به تأیید نهایی قطعات ایمنی و خودرو، اگر بیشتر از خودروسازان نباشد کمتر نیست؛ چراکه یکی از آیتم‌های شماره‌گذاری وسیله نقلیه تأیید سازمان استاندارد است.

کد خبر 572277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.