سم‌پاشی فضای سبز اصفهان با استفاده از سموم گیاهی

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای‌سبز شهرداری اصفهان با بیان اینکه سمومی که برای سم‌پاشی سطح شهر استفاده می‌شود از نوع سم‌های گیاهی است و به تایید مراکز تحقیقاتی و وزارت جهادکشاورزی رسیده است، گفت: بسته بودن پنجره منازل در مسیرهای سم‌پاشی برای جلوگیری از مسمومیت کافی است.

مجید عرفان‌منش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص سم‌پاشی فضای‌سبز شهر اصفهان اظهار کرد: در صورت مشاهده آفت و بیماری بر گیاهان خاصی که سم‌پاشی اولیه کنترل نشده باشد، سم‌پاشی روزانه انجام می‌شود؛ در مرحله دوم از آفت‌کش‌ها کمتر استفاده می‌شود و بیشتر برای کنترل بیماری‌های گیاهی همچون سفیدک گیاهی است.

وی با بیان اینکه در صورت بارش باران یا وزش باد، سم‌پاشی انجام نمی‌شود گفت: پس از هماهنگی با سازمان هواشناسی، در صورت پیش‌بینی هوای بارانی، سم‌پاشی انجام نمی‌شود، زیرا در صورت خنک بودن هوا امکان انجام سم‌پاشی وجود دارد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای‌سبز شهرداری اصفهان خاطر نشان کرد: برای رعایت مسائل اجتماعی و زیستی، سم‌پاشی‌های عمومی در ساعات شبانه انجام می‌شود تا شهروندان در پارک‌ها و فضای‌سبز کمتر تردد داشته باشند.

وی اضافه کرد: اطلاع‌رسانی سم‌پاشی‌ها از طریق رادیو، تلویزیون و نصب بنر در محورهای سم‌پاشی انجام می‌شود و شهروندان نیز همکاری لازم را با سازمان پارک‌ها برای این اقدام دارند.

عرفان‌منش افزود: با توجه به اینکه سموم نسل جدید هستند، جای نگرانی برای مسمومیت نیست و در هنگام انجام عملیات سم‌پاشی، بسته بودن پنجره منازل در مسیرهای سمپاشی کافی است.

وی با بیان اینکه سمومی برای سم‌پاشی سطح شهر استفاده می‌شود از نوع سم‌های گیاهی است و به تأیید مراکز تحقیقاتی و وزارت جهاد کشاورزی رسیده است، تصریح کرد: تا به حال مشکلی برای شهروندان به وجود نیامده و موردی به‌عنوان مسمومیت با این سموم گزارش نشده است.

کد خبر 572273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.