۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰
بیت کوین در روند نزولی

روند ریزشی در بازار کریپتوکارنسی ادامه دارد و پیش‌بینی می‌شود در روز آتی شاهد بازگشت بیت کوین باشیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازار رمزارزها نوسان‌هایی را در ساعات گذشته پشت‌سر گذاشت که خلاصه آن را در زیر می‌خوانید:

نگاهی به تحولات امروز بازار ارزهای دیجیتال

بیت‌کوین (BTC): ۳۸ هزار و ۹۳ دلار

تغییرات: کاهش ۱.۶۲ درصدی

اتریوم (ETH): دو هزار و ۷۸۸ دلار

تغییرات: کاهش ۱.۵۴ درصدی

بایننس‌کوین (BNB): ۳۸۴ دلار و ۳۸ سنت

تغییرات: کاهش ۳.۶۵ درصدی

ریپل (XRP): ۰.۵۹۴ دلار

تغییرات: کاهش ۴.۶۲ درصدی

کاردانو (ADA): ۰.۷۷۷ دلار

تغییرات: کاهش ۴.۸۰ درصدی

سولانا (SOL): ۹۰ دلار و ۹۴ سنت

تغییرات: کاهش ۳.۹۶ درصدی

ترا (Tera): ۸۰ دلار و ۱۹ سنت

تغییرات: کاهش ۶.۰۷ درصدی

اوالانچ (Avalanche): ۵۹ دلار و ۵۳ سنت

تغییرات: کاهش ۷.۳۲ درصدی

دوج‌کوین (DOGE): ۰.۱۳۲ دلار

تغییرات: کاهش ۳.۰۶ درصدی

پولکادات (DOT): ۱۴ دلار و ۹۷ سنت

تغییرات: کاهش ۸.۴۶ درصدی

وضعیت تکنیکالی بیت کوین

بیت کوین در روند نزولی

حمایت: ۳۷ هزار دلار

مقاومت: ۴۰ و ۴۵ هزار دلار

پیش بینی: در خصوص سطح حمایتی ۳۷ هزار دلار در چندین روز اخیر صحبت شد و اگر به تحلیل نگاه کنید متوجه واکنش به این سطح در روز جاری می‌شویم لذا پیش بینی می‌شود فردا شاهد بازگشت روند بیت کوین باشیم.

(سیگنالی در خصوص خرید و فروش نیست)

دامیننس

  • دامیننس بیت کوین: ۴۲.۶۱ درصد
  • دامیننس اتریوم: ۱۹.۷۱ درصد
  • دامیننس تتر: ۴.۸۵ درصد
  • دامیننس بی ان بی: ۳.۷۳ درصد
  • دامیننس یو اس دی کوین: ۳.۰۴ درصد
  • دامیننس کاردانو: ۱.۵۴ درصد
  • دامیننس سولنا: ۱.۷۱ درصد
  • دامیننس ریپل: ۱.۶۸ درصد

(منظور از دامیننس یک ارز دیجیتال، درصد سهم ارزش دلاری آن ارز در مقایسه با ارزش دلاری کل ارزهای دیجیتال در دنیا است. یعنی یک ارز دیجیتال چه میزان از سهم بازار را به خود اختصاص داده است، با توجه به تعریفی که از دامیننس داریم، وقتی می‌گوئیم دامیننس بیت کوین، در اصل درباره میزان تسلط بیت کوین صحبت می‌کنیم)

ارزش کل بازار رمز ارزها: هزار و ۶۹۸ میلیارد دلار

شاخص ترس و طمع بیت کوین: ۲۲ واحد. (محدوده ترس شدید)، کاهش سه واحدی نسبت به روز گذشته.

اخبار بازار رمزارزها

بیش از ۲۰ میلیارد توکن شیبا اینو توسط پورتال سوزاندن این میم کوین از گردش خارج شده است

پورتال جدید سوزاندن شیبا اینو که کمتر از یک هفته پیش در وب‌سایت شیبا سواپ راه‌اندازی شد، توانسته محبوبیت چشمگیری در میان طرفداران شیبا اینو کسب کند. در ۲۴ ساعت اول پس از راه‌اندازی این پورتال، توئیتر رسمی شیبا اینو گزارش داده بود که ۸ میلیارد توکن سوزانده شد؛ زیرا طرفداران شیبا اینو توکن‌های خود را در ابعاد گسترده می‌سوزانند. حالا کمتر از یک هفته پس از راه‌اندازی این پورتال، گزارش‌ها حاکی از آن است که بیش از ۲۰ میلیارد توکن شیبا اینو سوزانده و از چرخه عرضه در گردش خارج شده است.

افزایش ۴۶ درصدی کارمزدهای اتریوم طی ۳ ماه ابتدایی ۲۰۲۲ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته

پادکست بنکلس (Bankless) که یکی از معروف‌ترین پادکست‌ها در زمینه بلاک چین، وب ۳ و ارزهای دیجیتال است؛ با ارائه داده‌های درون زنجیره‌ای، افزایش چشمگیر فعالیت‌ها شبکه اتریوم را نشان داد. طبق این داده‌ها، مشارکت‌کنندگان در شبکه اتر نیز طی ۳ ماه نخست سال جاری ۲.۴۸ میلیارد دلار کارمزد برای تراکنش‌ها دریافت کرده‌اند، این رقم افزایش ۴۶ درصدی کارمزدها نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته را نشان می‌دهد که در آن دوره با ۱.۷ میلیارد دلار بود.

گفتنی است که به دلیل اجرای ارتقا EIP-۱۵۵۰، شبکه اتر در فصل اول سال جاری معادل ۲.۱۷ میلیارد دلار اتریوم سوزانده که منجر به کاهش ۵۴ درصدی نرخ تورم این دارایی شد. با این حال، چشمگیرترین داده مربوط به توکن‌های غیرمثلی (NFT) است. حجم خالص معاملات NFT در شبکه اتر طی ۳ ماه ابتدایی سال جاری ۱۱۶ میلیارد دلار بوده که در مقایسه با ۶۰۰ میلیون دلار مدت مشابه سال گذشته، رشد حیرت‌انگیز ۱۹,۲۰۰ درصدی را نشان می‌دهد.

ریکاردو سالیناس: قیمت بیت کوین به اندازه قیمت طلا قابل دست‌کاری نیست

ریکاردو سالیناس، میلیارد مکزیکی طرفدار بیت کوین اعتقاد دارد که عدم امکان دست‌کاری در بازار باعث شده تا بیت کوین دارایی بهتری نسبت به طلا باشد. سالیناس که ۶۰ درصد از سبد دارایی‌هایش را به بیت کوین و سهام مرتبط با بیت کوین اختصاص داده، می‌گوید که طلا به‌شدت مستعد دست‌کاری است. او گفت واقعیت این است که دست‌کاری طلا آسان است. به این فکر کنید که قیمت طلا در لندن تعیین می‌شود. نگاه کنید که در بورس فلزات لندن چه اتفاقی برای نیکل افتاد. می‌خواهم بگویم که کل ماجرا یک کلاه‌برداری است.

با این حال، سالیناس معتقد است که قیمت بیت کوین به راحتی طلا، قابل دست‌کاری نیست. او در این مورد گفت: «بیت کوین مشکلات طلا را ندارد. شما مجبور نیستید آن را با خود حمل کنید، مجبور نیستید آن را در جایی اطراف خودتان نگهداری کنید و مهم‌تر از همه، دست‌کاری قیمت آن بسیار سخت است. زیرا جاهای زیادی در سراسر جهان وجود دارد که می‌توانید بیت کوین را در آنها به‌صورت آنلاین و ۲۴ ساعته معامله کنید، درست برعکس طلا.»

بازار توکن‌های غیرمثلی اوپن‌سی پذیرش ایپ کوین را آغاز کرد

همزمان با راه‌اندازی متاورس آدرساید (Otherside) توسط یوگا لبز (Yuga Labs)، بازار پیشرو توکن‌های غیرمثلی اوپن‌سی (OpenSea) اعلام کرده است که توکن ایپ کوین را می‌پذیرد. این اقدام بازار اوپن‌سی، تنها چند روز پس از آن روی می‌دهد که ایپ کوین به بزرگ‌ترین توکن متاورس از نظر ارزش بازار تبدیل شد. طبق داده‌های کوین مارکت کپ بهای ایپ کوین در ۲۴ ساعت گذشته ۱.۳ درصد رشد داشته و طی ۷ روز اخیر نیز ۳۳ درصد افزایش قیمت را به ثبت رسانده است. گفتنی است که آدرساید یک دنیای بازی متاورسی متعلق به خالقان مجموعه بورد ایپ یات کلاب (BAYC)، یعنی یوگا لبز است و از امروز انتشار توکن‌های غیرمثلی خود را آغاز کرد.

برزیل با چراغ سبز مجلس سنا یک قدم دیگر به مقررات‌گذاری ارزهای دیجیتال نزدیک شد

مجلس سنا برزیل قانون به بررسی پروژه قانون‌گذاری ارزهای دیجیتال که به دنبال شفافیت بیشتر و محافظت از کاربران در برابر کلاه‌برداری است، چراغ سبز نشان داد. این پروژه قانون‌گذاری پس از تأیید توسط سنا، به مجلس نمایندگان این کشور می‌رود و نمایندگان کنگره مسئولیت بررسی و تصویب یا رد آن را بر عهده خواهند داشت. این قانون پیشنهادی، در نتیجه ادغام چندین طرح مقررات گذاری ارزهای دیجیتال ایجاد شده است.

این طرح که توسط سنا تأیید شده، تعریف مشخصی از ارزهای دیجیتال و ارائه‌دهندگان خدمات دارایی‌های مجازی (VASP) ایجاد می‌کند. همچنین در این سند مزایای مالیاتی برای آن دسته از استخراج کنندگان ارزهای دیجیتال که از انرژی‌های تجدیدپذیر استفاده می‌کنند، پیشنهاد شده است. گفتنی است که این پیشنهاد بعد از بررسی، باید توسط نمایندگان کنگره تصویب شود؛ پس از آن نیز ژائیر بولسونارو، رئیس جمهور برزیل باید آن را امضا کند تا به قانون تبدیل شود.

وزارت کار آمریکا: اقدام فیدلیتی امنیت بازنشستگی آمریکایی‌ها را به خطر می‌اندازد

وزارت کار ایالات متحده به شدت نگران پیشنهاد جدید شرکت فیدلیتی اینوستمنتز (Fidelity Investments) است که به سرمایه‌گذاران اجازه می‌دهد تا ۲۰ درصد از موجودی حساب پس‌انداز بازنشستگی ۴۰۱K خود را به بیت کوین اختصاص دهند. علی خاور، معاون سرپرست اداره امنیت مزایای وزارت کار آمریکا گفت که این طرح امنیت بازنشستگی شهروندان آمریکا را به خطر می‌اندازد.

این مقام آمریکایی در مصاحبه با روزنامه وال‌استریت ژورنال ضمن ابراز نگرانی شدید این وزارتخانه نسبت به اقدام فیدلیتی، تأکید کرد که ارزهای دیجیتال می‌توانند خطرات جدی برای پس‌انداز بازنشستگی ایجاد کنند. خاور در مورد چالش‌های جدی این اقدام به مسائلی چون ارزش‌گذاری، نوسانات شدید قیمتی و چشم‌انداز نظارتی در حال تحول ارزهای دیجیتال اشاره کرد.

نماینده دوماً روسیه: استفاده از ارزهای دیجیتال در فعالیت‌های غیرقانونی چیزی شبیه به افسانه است

آندری لوگووی، نماینده مجلس دوماً روسیه و عضو کارگروه تنظیم مقررات ارزهای دیجیتال در پارلمان این کشور گفته است که تنها بخشی کوچکی از تراکنش‌های ارزهای دیجیتال دارای اهداف غیرقانونی هستند و بحث استفاده از آنها برای فعالیت‌های غیرقانونی تا حد زیادی یک افسانه است. این قانون‌گذار روس به پارلمانتسکایا گازتا گفت: «طبق اطلاعات بزرگ‌ترین صرافی‌های ارزهای دیجیتال، بین ۴ تا ۶ درصد از گردش ارزهای دیجیتال مربوط به فعالیت‌های غیرقانونی است.»

لوگووی که معاون کمیته امنیت و مبارزه با فساد دوماً روسیه است، خاطرنشان کرد که ابزارهای مؤثری برای شناسایی کیف پول‌هایی که برای اهداف غیرقانونی استفاده می‌شوند، وجود دارد؛ مانند ابزارها و مواردی که توسط شرکت‌های تحلیل بلاک چینی چون چینالیسیس و کریستان ارائه می‌شود. لوگووی همچنین افزود که توسعه‌دهندگان فناوری اطلاعات در روسیه نیز روی یک نرم‌افزار داخلی کار می‌کنند که قادر به شناسایی ارزهای دیجیتال آلوده است.

مون‌پی از همکاری جدید خود با کیف پول متامسک رونمایی کرد

بر اساس همکاری جدید مون‌پی (MoonPay) و متامسک (MetaMask)، کاربران این کیف پول می‌توانند از کارت‌های اعتباری خود برای شارژ کیف پول ارز دیجیتال خود استفاده کنند. شرکت ارائه‌دهنده خدمات پرداخت مون‌پی و ارائه‌دهنده پیشرو کیف پول متامسک با هم وارد همکاری شده‌اند تا به کاربران اجازه دهند اتریوم را به روش‌های پرداخت سنتی انجام دهند.

مون‌پی که به دنبال توسعه فعالیت در فضای وب ۳ است؛ در اطلاعیه خود گفته که با این همکاری، به بیش از ۳۰ میلیون کاربر متامسک در سراسر جهان دسترسی پیدا می‌کند.

وی همچنین درباره مزایای این همکاری جدید از مکانیسم اتصال ساده آن به بسیاری از محبوب‌ترین بازی‌های مبتنی بر توکن‌های غیرمثلی و شفافیت در مورد هزینه گس مرتبط با تراکنش‌ها نام برده است.

رگولاتور مالی بلژیک قانون جدیدی درباره ارائه‌دهندگان خدمات ارزهای دیجیتال وضع کرد

مطابق قانون جدیدی که توسط اداره خدمات مالی و بازارها بلژیک (FSMA)، آژانس نظارتی مالی این کشور وضع شده است؛ اکنون صرافی‌های ارز دیجیتال یا کیف پول‌های امانی در این کشور را ملزم می‌کند تا در یک مهلت مشخص ثبت‌نام کنند. بر اساس اطلاعات منتشرشده توسط اداره خدمات مالی و بازارهای بلژیک، از فردا اول ماه مه (۱۱ اردیبهشت) اشخاص حقیقی و حقوقی که مایل به ارائه خدمات صرافی‌های ارزهای دیجیتال یا کیف پول‌های امانی هستند، باید از قبل ثبت‌نام کنند. در این قانون جدید به کسب‌وکارهای موجود برای افشای عملیات خود چهار ماه فرصت داده شده است. گفتنی است که شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات ارزهای دیجیتال برای فعال نگه‌داشتن ثبت‌نام خود باید ۷ شرط را برآورده کنند که یکی از آنها، تشکیل شرکت با حداقل سرمایه ۵۰ هزار یورو است.

بایننس به‌دنبال افزایش آگاهی سرمایه‌گذاران هندی نسبت به ارزهای دیجیتال است

صرافی ارزهای دیجیتال بایننس از راه‌اندازی دوره‌های کلیدی برای آموزش سریع به سرمایه‌گذاران و دانشجویان هندی خبر داده است. بایننس قصد دارد به این افراد درباره اکوسیستم ارزهای دیجیتال و بلاک چین آموزش دهد. این صرافی با اشاره به اهمیت آگاهی سرمایه‌گذاران از ارزهای دیجیتال و بلاک چین، تأکید کرده نهادهای نظارتی و سیاست‌گذاران هندی نبود آموزش در میان معامله‌گران را به‌عنوان یک موضوع نگران‌کننده می‌دانند که در حال حاضر مانع پذیرش گسترده این فناوری شده است. یکی از این طرح‌ها، ایده‌پردازی برای دسترسی بیشتر و فراگیرتر مردم به ارزهای است. گواهی حضور در این دوره نیز برای شرکت‌کنندگان به‌صورت NFT منتشر خواهد شد.

نقشه بازار

بیت کوین در روند نزولی

کد خبر 572265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.