ادامه فعالیت سامانه بارشی تا فردا/جاری شدن روان‌آب، آبگرفتگی و اختلال در تردد

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان از ادامه فعالیت سامانه بارشی تا روز دوشنبه در استان خبر داد و گفت: امروز و فردا آسمان قسمتی ابری همراه با وزش باد شدید و رگبارهایی بهاری خواهد بود.

ابراهیم هنرمند در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان‌دهنده ادامه فعالیت سامانه بارشی تا پایان روز دوشنبه بر روی استان است.

وی وضعیت جوی در اکثر مناطق استان طی امروز و فردا را آسمان قسمتی ابری، در ساعات بعدازظهر افزایش ابر، وزش باد نسبتاً شدید، رگبار بهاری و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان بیشترین شدت بارش‌ها را در نیمه شمالی استان و روز دوشنبه دانست و خاطرنشان کرد: به دلیل رگباری بودن بارش‌ها، جاری شدن روان‌آب، آبگرفتگی معابر و اختلال در تردد در مناطق شمال شرقی استان دور از انتظار نیست.

وی از افزایش دو تا چهار درجه‌ای دمای هوا در اکثر مناطق خبر داد و گفت: دمای هوای اصفهان در گرم‌ترین ساعت‌های امروز به ۲۷ و کمینه صبح فردا به ۱۵ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

هنرمند گرم‌ترین نقطه استان را خوروبیابانک با دمای ۲۹ درجه سانتی‌گراد اعلام کرد و ادامه داد: خنک‌ترین نقطه نیز شهرستان بویین و میاندشت با دمای دو درجه بالای صفر است.

ویدر خصوص میزان بارش‌ها درشهرهای استان گفت: ۱.۹ میلی‌متر بارش تا صبح امروز در شهر اصفهان، در برزک کاشان هفت میلی‌متر، چادگان ۱.۳ میلی‌متر، چوپانان ۲.۵، خوانسار پنج میلی‌متر، خوروبیابانک هشت میلیمتر، داران ۷.۳، دهاقان ۷.۳، دهق ۴.۳، زرین‌شهر ۷.۸، سمیرم ۵.۸، شهرضا ۳.۸، علویجه ۸.۶، فرودگاه ۱.۵، فریدون‌شهر یک میلیمتر، کبوترآباد ۱.۴، گلپایگان ۱.۱، مبارکه ۷.۲، مورچه‌خورت ۲.۴، میمه ۲۱.۳ میلی‌متر، نائین ۳.۱ میلی‌متر، نجف‌آباد ۱.۱، نطنز ۴.۶، ورزنه و بویین و میاندشت و بادرود و ایران و اردستان نیز بارش‌های کمتر از یک میلی‌متر ثبت شده است.

وی با اشاره به جاری شدن روان‌آب در برخی مناطق شهرستان اصفهان، افزود: در اطراف میمه، اردستان، نطنز و خوروبیابانک نیز روان‌آب گزارش شد و روز دوشنبه نیز انتظار می‌رود در مناطق شمالی مانند اطراف کاشان، نائین، خور، چوپانان، اردستان و نطنز به شکل موقتی شاهد جاری شدن روان‌آب باشیم.

کد خبر 572252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.