احتمال یکطرفه شدن جاده چالوس در تعطیلات عید فطر

جانشین پلیس راهور ناجا از تمهیدات ترافیکی ویژه عید سعید فطر در جاده‌های کشور، خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سردار سیدتیمور حسینی اظهار کرد: با توجه به تعطیلات عید سعید فطر و حجم سفرها در جاده‌های کشور، پلیس راهور در جاده‌های پرتردد شمالی و شهرهای زیارتی تمهیدات ترافیکی را به اجرا در می‌آورد.

وی با اشاره به اینکه ترافیک در محورهای شمالی سنگین خواهد بود، افزود: جاده چالوس در صورت لزوم یکطرفه می‌شود که در سایت «راهور ۱۲۰» و سازمان صدا و سیما اعلام خواهد شد.

جانشین پلیس راهور ناجا با بیان اینکه هموطنان برای اطلاع بیشتر از محدودیت‌های ترافیکی جاده‌ها، به سایت «راهور ۱۲۰» مراجعه کنند، ادامه داد: خط قرمز پلیس در تعطیلات عید فطر، برخورد با تخلفات حادثه‌ساز مانند سرعت و سبقت غیرمجاز در جاده‌های کشور است.

وی خاطرنشان کرد: خستگی و خواب‌آلودگی رانندگان علت اصلی واژگونی خودروها در جاده‌های کشور است؛ و لازم است رانندگان به هنگام خستگی و خواب‌آلودگی، از رانندگی خودداری کنند.

خطرات جاده چالوس

به گزارش ایمنا، یکی از عمده دلایل پایین بودن سطح ایمنی جاده چالوس، موقعیت جغرافیایی این جاده است. این جاده به واسطه عبور از میان کوهستان و ارتفاعات، دارای پیچ‌های بسیار خطرناک است که در صورت نبود ایمن‌سازی صحیح، مسافران را هرچه بیشتر در معرض خطر تصادف قرار می‌دهد. استفاده از بلوک‌های بتونی در میان جاده و گاردریل‌های استاندارد در کناره‌های جاده از مواردی است که امنیت جاده را تا حدودی تأمین خواهد کرد. یکی از خطرناک‌ترین شاخصه‌های ایمنی جاده چالوس، پیچ‌های زیاد و خطرناک آن است که به کمک آینه محدب ترافیکی می‌توان تا حدودی از برخورد خودروها با یکدیگر جلوگیری کرد.

کد خبر 572231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.