شاهمرادی: اصفهان میزبان سفیر لهستان می‌شود

معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: در هفته فرهنگی اصفهان، همه اماکن تاریخی و موزه‌ها که در اختیار شهرداری و اداره کل میراث فرهنگی است به صورت رایگان و امکانات تفریحی نیز با ۵۰درصد تخفیف در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «مجتبی شاهمرادی» امروز _یکشنبه یازدهم اردیبهشت‌ماه_ با حضور در صحن علنی شورای اسلامی شهر با اشاره به برنامه‌های هفته فرهنگی اصفهان، اظهار کرد: به علت همزمانی با شب‌های قدر، برنامه‌های نکوداشت هفته اصفهان سیزدهم تا نوزدهم اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود.

وی افزود: در هفته اصفهان همه اماکن تاریخی و موزه‌ها که در اختیار شهرداری و اداره کل میراث فرهنگی است به صورت رایگان در اختیار مردم قرار می‌گیرد، امکانات تفریحی نیز با ۵۰ درصد تخفیف به شهروندان خدمات‌رسانی می‌کند.

معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: در ایام نوروز تمرکز ما بر معرفی اماکن و بناها بود که در هفته فرهنگی اصفهان بر معرفی مفاخر و چهره‌های شاخص اصفهان متمرکز می‌شویم، در این راستا معرفی مفاخری که نام‌های آن‌ها زینت‌بخش شهر است مورد توجه قرار دارد.

وی ادامه داد: سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان المان‌هایی در این زمینه ساخته است که در ورودی خیابان‌های موردنظر نصب می‌شود.

شاهمرادی با بیان اینکه روز دوشنبه افتتاحیه رویدادهای هفته فرهنگی اصفهان در گذر فرهنگی چهارباغ برگزار می‌شود، افزود: نخستین روز به نام شیخ بهایی است و این روز را بنا بر طومار شیخ بهایی به حوزه آب اختصاص داده‌ایم، در این راستا دبیرخانه فرهنگی زاینده‌رود نیز در این روز آغاز به کار خواهد کرد.

وی گفت: روز چهارشنبه به نام آیت‌الله سیدابوالحسن اصفهانی نام‌گذاری شده است؛ در این روز برنامه‌ای پیرامون مشروطه اصفهان برگزار خواهد شد، همچنین رویدادهای تفریحی و سرگرمی با محوریت ورزشگاه رستم در محله حصه برگزار می‌شود.

احیای سقاخانه‌ها به عنوان مراکز هویتی شهر

معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با اشاره به رویداد گلستان زندگی، گفت: این برنامه با هدف گرامیداشت یاد شهدای اصفهان در گلستان شهدا برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: شش هزار مربی و ورزشکار در رشته‌های مختلف طی ماه مبارک رمضان در رویداد جام مولای عرشیان و بانوی قدسیان به میدان رفتند که در هفته فرهنگی اصفهان از برترین‌های این مسابقات تجلیل خواهد شد.

شاهمرادی با اشاره به برگزاری آئین پایانی مسابقات بین‌المللی نقاشی کودکان و نوجوانان، گفت: این مسابقه با شعار «اصفهان من، شهر زندگی» برگزار شد که آئین پایانی آن برگزار می‌شود.

وی با اشاره به احیای سقاخانه‌ها به عنوان مراکز هویتی در شهر، گفت: سقاخانه چهارراه نقاشی که در دوره‌های گذشته مورد سرقت واقع شد، تعمیر و احیا شده است؛ این سقاخانه به نوعی در حافظه اصفهان ثبت خواهد شد.

معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان اظهار کرد: در روز پایانی هفته نکوداشت اصفهان میزبان سفیر لهستان در ایران هستیم که با توجه به سالگرد هشتادمین سال حضور لهستانی‌ها در اصفهان برنامه‌های مختلفی شامل نمایشگاه عکس و سخنرانی مشترک سفیر لهستان با شهردار انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: تولیدات فضای مجازی نیز در دستور کار قرار دارد که به دنبال اجرای برنامه زنده از یکی از شبکه‌های سراسری هستیم.

کد خبر 572206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.