مهم‌ترین راهکارهای بهبود حمل‌ونقل شهری اصفهان تا مهرماه

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان، ازجمله مهم‌ترین راهکارهای بهبود حمل‌ونقل تا مهرماه و بازگشایی مجدد مدارس و دانشگاه‌ها می‌توان به افزایش ناوگان اتوبوسرانی، افزایش چهار رام قطار به خط یک مترو و کاهش سرفاصله زمانی مترو و سرویس اشتراکی مدارس اشاره کرد.

حسین حق‌شناس در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با توجه به رصد دوربین‌های نظارتی سطح شهر در مرکز کنترل ترافیک، مقایسه آمارهای تردد سال‌های پیش، ارزیابی پرسش‌نامه‌های تحویلی معاونت حمل‌ونقل به مدارس و بررسی میدانی کارشناسان ترافیک مناطق پانزده‌گانه شهرداری اصفهان، بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها باعث افزایش صددرصدی یا دو برابری حجم ترافیک خودروها در پیک‌صبحگاهی شده است.

وی با بیان اینکه طبق برآوردهای محاسبه شده ۴۵ درصد از سفرهای اوج ترافیک صبح با هدف تحصیلی و ۴۰ درصد با هدف کاری است، ادامه داد: از یک‌طرف سفرهای تحصیلی به حجم سفرها افزوده و از طرف دیگر الگوی سفرها نیز نسبت به سال‌های قبل تغییر کرده است و یک سوم سفرهای دانش‌آموزی با خودروی شخصی والدین صورت می‌گیرد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان با بیان اینکه هر سرویس مدرسه پنج دانش‌آموز را جابه‌جا می‌کند در صورتی که هر دانش‌آموز با یک خودرو توسط والدین رسانده می‌شود، خاطرنشان کرد: با این حال ۸۲ درصد ترافیک افزایش یافته بعد از بازگشایی مدارس ناشی از سفر خودروهای شخصی والدین است و این اتفاق موجب تغییر شرایط ترافیک در خیابان‌های شهر شده است.

وی تصریح کرد: کاهش ظرفیت جابه‌جایی حمل‌ونقل همگانی در ایام کرونا، کاهش تعداد اتوبوس‌ها و سرویس مدارس در سال‌های گذشته باعث تغییر الگوی سفر با ناوگان حمل‌ونقل همگانی شده است.

حق‌شناس اضافه کرد: ازجمله مهم‌ترین راهکارهای بهبود حمل‌ونقل تا مهرماه و بازگشایی مجدد مدارس و دانشگاه‌ها می‌توان به افزایش ناوگان اتوبوسرانی با همکاری استانداری اصفهان، افزایش چهار رام قطار به خط یک مترو و کاهش سرفاصله زمانی مترو و سرویس اشتراکی مدارس با سامانه نرم‌افزاری و همکاری آموزش‌وپرورش اشاره کرد.

وی افزود: برای استفاده از دوچرخه توسط دانش‌آموزان پسر و به‌ویژه در مقطع متوسطه، باز بودن حیاط مدارس و گیره‌های دوچرخه به منظور پارک دوچرخه، فراهم کردن شرایط برای در اختیار قراردادن دوچرخه‌های شهرداری به صورت امانت با مسئولیت مدارس به دانش‌آموزان و حضور پلیس راهور برای مدیریت ترافیک، از جمله مصوبات شورای هماهنگی ترافیک استان است.

کد خبر 572193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.