شهرداری اصفهان ۱۱ هزار کارگر را تحت پوشش طرح طبقه‌بندی قرار می‌دهد

سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: شهرداری اصفهان قول مساعد داده که ظرف شش‌ماه آینده، طرح طبقه‌بندی را در همه شرکت‌های زیرمجموعه شهرداری اجرا کند و حدود ۱۱هزار کارگر را تحت پوشش این طرح قرار دهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، میثم مداحی امروز _یکشنبه یازدهم اردیبهشت_ در سی‌وسومین جشنواره استانی امتنان از نخبگان جامعه کار و تولید همزمان با روز جهانی کارگر در سالن شهید بهشتی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اظهار کرد: اگر بخواهیم اقتصاد پیشرفته، مستقل، غیروابسته و رونق اقتصادی را شاهد باشیم، باید به قشر کارگر اهمیت بدهیم. ستون فقرات اقتصاد مبتنی بر تولید، کار و کارگران است که از فرصت هفته کارگر برای تبیین جایگاه کارگران و مطالبه حقوق آن‌ها، استفاده کردیم.

وی تصریح کرد: در این راستا می‌توانیم به اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل در کارگاه‌ها و شرکت‌های استان اشاره کنیم که شهرداری اصفهان قول مساعد داده که ظرف شش‌ماه آینده طرح طبقه‌بندی را در همه شرکت‌های زیرمجموعه شهرداری اجرا کند و حدود ۱۱ هزار کارگر را تحت پوشش این طرح قرار دهد.

سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با بیان اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در فرصت کوتاه پس از استقرار دولت سیزدهم اقدامات مطلوبی در خصوص رونق بخشی به فضای کار، تولید و حمایت از کارگران انجام داد، اضافه کرد: ایجاد ۵۲۰ هزار فرصت شغلی، راه‌اندازی سامانه ملی اشتغال و کسب‌وکار کشور و سامانه جست‌وجوی شغل، جذب ۶۰ هزار دانش آموخته دانشگاهی در ۲۱ هزار واحد پذیرنده در اجرای طرح کارورزی، انعقاد تفاهم‌نامه با وزارت راه و شهرسازی جهت ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی برای کارگران، تشکیل و راه اندازی بیش از ۱,۲۴۰ تعاونی با بیش از سه هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان سرمایه و ۲۸ هزار فرصت شغلی گوشه‌ای از اقدامات دولت سیزدهم در این حوزه بوده که موجب شد تا بسیاری از مشکلات حوزه کار و تولید شد.

مداحی اضافه کرد: حداقل دستمزد کارگران هر ساله با مصوبه شورای عالی کار ابلاغ می‌شود. امسال با توجه به تصمیم این شورا و در جهت کاهش دغدغه کارگران و افزایش رضایتمندی آن‌ها در تأمین هزینه‌های معیشتی و افزایش ۵۷.۴ درصدی مصوب و ابلاغ شده است.

وی گفت: گرچه اقدامات هنوز کافی نیست اما به آن جهت است که کارگران نسبت به موقعیت خود احساس افتخار کنند و نقش خود را به عنوان محور مقوله کار و تلاش و اشتغال در کشور به درستی بشناسند، باید اهمیت کار و کارگر به عنوان ارزش نامیده شود تا باعث سربلندی کارگران شود.

سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان خاطرنشان کرد: اگر همه کارگران و کارآفرینان مدیریت و توان خود را برای صیانت از کار و اشتغال و عزت ایران و اسلام بگذارند، موفق خواهیم بود.

به گفته مداحی، چهار برابر کردن تسهیلات تبصره ۱۸ در دستور کار است که این اقدام باید از حوزه دانش بنیان صورت بگیرد.

کد خبر 572191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.