طرح بن_بروجن تاکنون اجرا نشده است

رئیس کل دادگستری استان اصفهان با بیان اینکه اولویت همه دستگاه‌ها در اصفهان باید مسئله آب باشد، گفت: این موضوع دغدغه ماست و به‌راحتی نمی‌توان از کنار آن گذشت؛ موضوع طرح بن-بروجن در حال پیگیری بوده و این طرح تاکنون اجرا نشده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام «اسدالله جعفری» امروز یکشنبه یازدهم اردیبهشت ماه با حضور در چهلمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان فرا رسیدن عید سعید فطر را تبریک گفت و اظهار کرد: یک ماه میهمان پروردگار بودیم و قطعاً اگر با رعایت آداب این میهمانی بزرگ انجام داده باشیم نام ما در طومار روزه‌داران این ماه و طاهرین عید فطر قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه پیام عید فطر، پیام حریت و آزادگی است، بنابراین حفظ دستاورد روزه، از روزه‌داری مهم‌تر است، گفت: زمانی که پالایش روح و روان و خدایی شدن به میدان خدمت می‌آید، مردم حس خواهند کرد که این مسئول، تمام هم و غمش خدمت صادقانه است، زیرا در مکتب رمضان یاد گرفته است که عبادت جز خدمت به خلق نیست.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان با بیان اینکه بین طاعات و عبادات، طاعات بالاتر است، تصریح کرد: طاعت خداوند متعال خدمت به خلق خداست و باید مراقب باشیم دستاورد بزرگ ماه رمضان را حفظ کنیم. در این ماه خوبی‌ها را کاشتیم و مهم‌تر این است که آن را نگهداری و در دنیا و آخرت از آن برداشت کنیم.

وی با تاکید بر اهمیت جایگاه شوراهای شهر خاطرنشان کرد: حاکمیت مردم بر مردم از آرمان‌های بلند نظام جمهوری اسلامی است. این شعار فقط یک راهبرد نیست بلکه حقیقتی است که مردم آن را در زندگی خود احساس می‌کنند.

حجت‌الاسلام جعفری با بیان اینکه خط مقدم تجلی مردم‌سالاری حقیقی شوراهای اسلامی است، تصریح کرد: باید توجه کرد که انسان‌های صالح، شایسته و عاشق خدمت شبانه‌روزی در شوراها حضور داشته باشند.

وی ادامه داد: اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان افرادی انقلابی و ولایت‌مدار هستند که برای خدمت به مردم انگیزه دارند. این همان مؤلفه اصلی است که مردم براساس آن می‌توانند به خواسته‌ها و مطالبات خود برسند و همین انتظار را نیز دارند.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان با بیان اینکه دستگاه قضائی از مدیران شجاع و خادم، حمایت همه‌جانبه می‌کند گفت: هر نوع و هر میزان از تلاش در هر دستگاه اداری که در راستای خدمت به مردم و مبارزه با فساد باشد از سوی ما مورد حمایت قرار دارد. دستگاه قضائی در مبارزه همه جانبه با فساد مصمم است و هر نهاد و مجموعه‌ای که در جبهه مبارزه با فساد و مفسد قرار بگیرد را حمایت می‌کند.

اولویت‌ها باید به صورت کارشناسی تشخیص داده شوند

وی با تأکید بر ضرورت تعیین اولویت‌ها در خدمت‌رسانی اظهار کرد: اولویت‌ها باید به صورت کارشناسی و واقعی تشخیص داده شوند. پرداختن به مسائل مردم به علت گستره آن در یک زمان خاص ممکن نیست. مطالبات انباشته شده است و منطقی‌ترین راه این است که نیازها اولویت‌بندی شود.

حجت‌الاسلام جعفری با تأکید بر توجه به محرومیت‌ها گفت: انقلاب ما زمینه‌ساز حکومت محرومان است و خداوند در قرآن وعده صریح داده که آینده از آن مستضعفان است. توجه به محرومان را نباید فقط در همایش‌ها و سخنرانی‌ها بیان کرد، باید این اعتقاد وجود داشته باشد که سهام‌داران اصلی این نهضت، مردم هستند.

وی افزود: شهرداری در وسط میدان خدمت‌رسانی قرار دارد و مهمترین نکته در این زمینه تحقق عدالت است، براساس بیانات رهبر معظم انقلاب در حوزه پیشرفت و توسعه موفق بوده‌ایم که به واسطه اعتماد به جوانان است، اما در حوزه عدالت باید از مردم عذرخواهی کنیم. عدالت یک مفهوم وسیع و دامنه‌دار که یکی از وجوه آن عدالت قضائی است.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان تصریح کرد: اگر در حوزه‌های دیگر عدالت اجرا نشد عدالت قضائی باید به آن رسیدگی کند، بنابراین اهمیت عدالت اجتماعی شامل توزیع خدمات عمومی و ثروت، منابع و سلامت از عدالت قضائی نیز بالاتر است.

وی افزود: شورای اسلامی شهر اتاق فرمان شهرداری در زمینه توزیع عادلانه خدمات است، پس باید با موضع عدالت‌خواهانه به میدان بیاید و شهرداری را نیز به میدان آورد.

حجت الاسلام جعفری با تاکید بر لزوم تکمیل طرح‌های نیمه تمام گفت: شهرداری میدان وسیع کار و پروژه‌ها است، اما نباید اجازه بدهیم این پروژه‌ها فرسایشی شود. اطاله در هر کاری بد است و در این صورت در خدمت‌رسانی به مردم نمره قبولی نخواهیم گرفت.

وی با بیان اینکه امروز ابرچالش دستگاه قضائی نیز اطاله دادرسی است، گفت: در اصفهان، با مجاهدت کارکنان، بالاترین آمار خدمت قضائی از حیث رسیدگی به پرونده‌ها را داریم. میزان رسیدگی به پرونده‌ها در حوزه‌های قضائی اصفهان گاهی تا بالاتر از ۳۰۰ مورد نیز می‌رسد که قابل توجه است. با این حال هیچ گونه اطاله دادرسی را برنمی‌تابیم.

افزایش پرونده‌های قضائی به دلیل عدم نظارت ادارات دولتی

رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت: ادارات دولتی به علت عدم نظارت و اجرای دقیق قوانین خود باعث ایجاد تعداد زیاد پرونده‌های قضائی شده‌اند و این موضوع آمار را بالا می‌برد، بنابراین باید در حوزه پیشگیری خود را قوی کنیم و در این راستا همه دستگاه‌ها باید همکاری کنند.

وی اظهار کرد: مدیران باید مدیر قیمتی باشند نه به هر قیمتی مدیر، برای حل مشکلات مردم باید در میدان حضور داشته باشیم و دسترسی آن‌ها به ما آسان باشد.

حجت‌الاسلام جعفری گفت: آمادگی داریم کارگروهی تشکیل دهیم تا مسائل مرتبط شهرداری در این کارگروه با حضور مسئولان مرتبط دو مجموعه رسیدگی شود.

وی با اشاره به مسئله آب گفت: این موضوع دغدغه ماست و به راحتی نمی‌توان از کنار آن گذشت، اولویت همه دستگاه‌ها در اصفهان باید مسئله آب باشد. جلسات در این زمینه در حال انجام است و آخرین موضوع طرح بن- بروجن بود که از طریق استاندار و دستگاه‌های نظارتی پیگیری شد. در این زمینه شرح مفصلی در اشاره به تبعات منفی احتمالی آن تدوین و دغدغه‌ها به رئیس قوه قضائیه اعلام شد.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان تصریح کرد: به دنبال این شرح، رئیس قوه قضائیه نیز اعلام کردند که موضوع پیگیری شود و دادستان کل کشور را مأمور رسیدگی کردند. دادستان نیز به موضوع ورود کرد و در پی همین پیگیری‌ها تاکنون طرح اجرا نشده است. از طریق استاندار نیز این موضوع در وزارت کشور پیگیری شده است.

کد خبر 572160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.