هدف مجموعه‌های اقتصادی بنیاد خدمات‌رسانی به ایثارگران است

نشست هم‌اندیشی اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با مدیران ارشد بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران، رئیس این بنیاد، در نشست هم‌اندیشی اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با مدیران ارشد بنیاد شهید و امور ایثارگران، یکی از اهداف این نشست را ارائه گزارشی از فعالیت‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران و زیرمجموعه‌های اقتصادی این نهاد در مسیر خدمات‌رسانی به ایثارگران دانست و اظهار کرد: بانک دی، سازمان اقتصادی کوثر، بیمه دی، سازمان فرهنگی سیاحتی کوثر، سازمان اموال و املاک کوثر و صندوق اشتغال و کارآفرینی از جمله سازمان‌های تابعه‌بنیاد هستند که مدیران این مجموعه‌ها به صورت جداگانه گزارشی از فعالیت‌های خود ارائه می‌دهند.

«سیدامیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی» با اشاره به اعزام ایثارگران به سفرهای زیارتی گفت: این اقدام با همراهی بانک دی و سازمان فرهنگی و سیاحتی کوثر در حال پیگیری است و در سفری که به کشور عراق داشتیم، رایزنی‌هایی در این خصوص انجام شد.

معاون رئیس جمهور درخصوص آمارهای مربوط به شهدا در کشور عراق گفت: در کشور عراق بیش از ۳۷۰ هزار شهید شامل شهدای حشدالشعبی، شهدای ترور و افرادی که توسط رژیم بعث عراق به شهادت رسیده‌اند، وجود دارد.

«طاهر موهبتی» معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این نشست به ارائه گزارشی از برنامه‌ها و اهداف بنیاد در خصوص ایثارگران پرداخت و گفت: بر اساس برنامه تعیین شده برای بنیاد باید بخش زیادی از اقدامات بنیاد شهید و امور ایثارگران در حوزه فعالیت‌های فرهنگی باشد.

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان کرد: جامعه معزز ایثارگری در سنین نزدیک به سال‌خوردگی قرار دارد و به جز والدین معزز شهدا که دارای سن بالایی هستند، با افزایش سن جانبازان و همسران جانبازان نیز مواجه هستیم.

موهبتی با اشاره به اجرای طرح سپاس گفت: از همه مسئولان در هر پست و سمتی درخواست می‌کنیم برای تکریم و سپاس‌گزاری از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، به منازل آنان مراجعه و با آن‌ها دیدار کنند.

محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با تأکید بر اهمیت افزایش همکاری این کمیسیون با بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: بیشتر اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از خانواده ایثارگران هستند و دغدغه حل مشکلات ایثارگران را دارند.

کد خبر 572159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.