۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۵
کاهش ۴۴ درصدی متوسط گس اتریوم

گزارش سه ماهه اول Bankless از بلاک چین اتریوم درآمد این شبکه از محل کارمزد در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ به ۲.۴ میلیارد دلار رسید که نسبت به گذشته ۴۴ درصد کاهش داشته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اتریوم پرکاربردترین بلاک چین قرارداد هوشمند در جهان است و به دلیل افزایش محبوبیت توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) و دیفای در سال ۲۰۲۱، با افزایش کارمزد گس مواجه شد. شبکه اتریوم ارتقا EIP-1559 خود را در هارد فورک لندن اجرا کرد، که ساختار کارمزد تراکنش مبتنی بر حراج قبلی را با کارمزد پایه جایگزین کرد که اکنون سوزانده می‌شود یا از بین می‌رود.

نرخ تورم اتریوم که تغییرات عرضه توکن را دنبال می‌کند، از ۱.۱۰ درصد در سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ به ۰.۵۱ درصد در سه ماهه اول کاهش یافت. میانگین آدرس‌های روزانه در تعامل با اتریوم در سه ماهه اول سال به میزان ۴ درصد افزایش یافت، در حالی که میزان استیک اتریوم به ۱۰.۹ میلیون اتریوم افزایش یافت که نسبت به ۵.۲ میلیون اتریوم در سال ۱۱۱ درصد افزایش داشت.

حجم بازار اسپات در صرافی‌های غیرمتمرکز (DEX) بر بستر اتریوم در سه ماهه به ۳.۹ تریلیون دلار افزایش یافت که ۶۶۷ درصد نسبت به ۵۱۳.۴ میلیارد دلار در سال گذشته افزایش یافت، در حالی که حجم دائمی DEX به ۲۰۹.۱ میلیارد دلار رسید که جهش ۲۷۰۴ درصدی در سال را نشان می‌دهد. حجم بازار NFT بر بستر اتریوم در سه ماهه اول به ۱۱۶.۴ میلیارد دلار افزایش یافت که از ۶۰۶.۳ میلیون دلار در دوره سه ماهه سال قبل بیش از ۱۹ هزار درصد رشد کرد.

کد خبر 572110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.