۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
حرکت دائمی چیست؟

واژه‌ حرکت ابدی به‌معنای حرکتی است که به صورت دائم و تا ابد ادامه دارد؛ اما به‌طورکلی هنگامی که می‌گوییم حرکت ابدی، به چیز بسیار خاصی اشاره کرده‌ایم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، برای صدها سال انسان‌ها رؤیای خلق ماشینی را داشتند که وقتی یک بار برای حرکت تنظیم می‌شود، بدون هیچ‌گونه منبع انرژی خارجی به انجام کار مفید خود ادامه دهد؛ اما تمام ماشین‌هایی که تا به امروز ساخته شده به یک منبع انرژی نیاز دارد. یک ماشین حرکت ابدی، انرژی خود را در قالب حرکت قبلی تولید خواهد کرد و در هربار که چرخه عملیاتش به اتمام برسد، ماشین چهار برابر انرژی جذب شده را پس می‌دهد.

کاربرد حرکت دائمی

بیشتر انسان‌هایی که سعی بر ساخت ماشین‌های حرکت ابدی داشتند، هدف‌های خاصی را دنبال می‌کردند؛ به طور مثال برخی تصور داشتند ماشین‌هایی را می‌سازند که بدون هیچ‌گونه انرژی، گندم را آسیاب کند.

آیا ساخت ماشین حرکت ابدی امکان‌پذیر است؟

تقریباً تمام دانشمندان بر این باور هستند که ساخت ماشین حرکت دائمی امکان‌پذیر نیست؛ زیرا نقض کننده یکی از قوانین بسیار مهم در علم است. طبق قانون بقای انرژی، انرژی در طبیعت نه به‌وجود می‌آید و نه از بین می‌رود، بلکه فقط از نقطه‌ای به نقطه دیگر یا از حالتی به حالتی دیگر تبدیل می‌شود؛ بنابراین هر ماشینی که کاری را انجام دهد باید یک منبع انرژی داشته‌باشد.

کد خبر 572095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.