۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۹
برنامه ایرلند برای گسترش تحرک پایدار

با هدف دستیابی به اهداف کم‌انتشار خود تا سال ۲۰۳۰، مقامات ایرلند به تعیین برنامه‌ای بلندپروازانه برای گسترش تحرک پایدار در سراسر کشور اقدام کرده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، حدود ۷۴ درصد از سفرها در ایرلند با خودرو انجام می‌شود که دولت برای رسیدن به اهداف کم‌انتشار گازهای گلخانه‌ای تا سال ۲۰۳۰ باید این تعداد را کاهش دهد. این کشور اهداف بسیار بلندپروازانه‌ای را برای گسترش تحرک پایدار در سراسر کشور برای خود تعیین کرده است. این اهداف و برنامه جامع اقدام برای آن‌ها، با تمرکز بر دوره ۲۰۲۲-۲۰۲۵ در سندی که به تازگی منتشر شده به‌طور کامل تشریح شده است.

طرح گسترش تحرک پایدار، بخشی از چارچوب وزارت حمل‌ونقل ایرلند برای فعالان کلیدی در زمینه حمل‌ونقل و ایجاد فشار اولیه برای دستیابی ایرلند به معیار نصف کردن انتشار گازهای گلخانه‌ی تا سال ۲۰۳۰ است. در عین حال مقامات این کشور در نظر دارند با پیاده‌سازی این طرح، شهروندان را به انتخاب حمل‌ونقل عمومی به‌جای ماشین برای رفت‌وآمد روزانه خود تشویق کنند.

طبق داده‌های دولتی، در سال ۲۰۲۰ حمل‌ونقل جاده‌ای در ایرلند به‌تنهایی ۹۴ درصد از آلاینده‌های حمل‌ونقل را به خود اختصاص داده بود. بااین‌وجود خودروهای شخصی با اختصاص ۷۴ درصد از کل سفرها در سراسر کشور به خود، همچنان پرطرفدارترین وسیله تردد در ایرلند محسوب می‌شوند. این در حالی است که پیاده‌روی ۱۴ درصد، دوچرخه‌سواری دو درصد و اتوبوس هفت درصد از تردد شهری را در ایرلند به خود اختصاص داده است.

برنامه ایرلند برای گسترش تحرک پایدار

بنابراین ایرلند در راستای دستیابی به کاهش ۵۱ درصدی انتشار گازهای گلخانه‌ای تا سال ۲۰۳۰، برنامه تحرک پایدار را با هدف ارائه ۵۰۰ هزار سفر اضافی روزانه با وسایل حمل‌ونقل عمومی و کاهش ۱۰ درصدی تعداد کیلومترهای طی‌شده توسط خودروهای سوخت فسیلی در دستور کار خود قرار داده است. در این برنامه اهداف کلیدی وجود دارد که تلاش‌های آب‌وهوایی را در سه سال آینده تضمین می‌کند.

بهبود ایمنی شبکه‌های پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و حمل‌ونقل عمومی، تبدیل وسایل‌نقلیه عمومی به انواع کم‌آلاینده، آسان‌تر کردن جابه‌جایی بین حالت‌های مختلف حمل‌ونقل، اتصال روستاهای ایرلند به یکدیگر با بهره‌گیری از اتوبوس، بهبود زیرساخت‌های ریلی و پرداخت کرایه، اتخاذ رویکردی حمل‌ونقل‌محور برای توسعه مسکن در نزدیکی شبکه‌های حمل‌ونقل عمومی، افزایش فعالیت‌های بدنی و سلامت جسمی، ایجاد جاده‌های ایمن‌تر، برخورداری از مزایای اجتماعی، بهبود ارتباطات بین جوامع روستایی، شهری و حومه‌ای، افزایش مزایای اقتصادی، کاهش ازدحام و دسترسی به فرصت‌های شغلی بیشتر از جمله مزایایی است که این طرح برای ایرلند به همراه دارد.

برنامه ایرلند برای گسترش تحرک پایدار

کد خبر 572068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.