قرص کرونا فایزر مانع بروز بیماری می‌شود؟

شرکت فایزر اعلام کرد که داروی پاکسلووید در پیشگیری از بروز بیماری کووید-۱۹ موثر نبوده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به منظور بررسی میزان تأثیرگذاری داروی فایزر بر پیشگیری از بروز بیماری کووید -۱۹، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، سه هزار بزرگسال که در تماس نزدیک با افرادی بودند که علائم بیماری را داشتند و به تازگی نتیجه آزمایش کووید -۱۹ آن‌ها مثبت شده بود را مورد ارزیابی قرار دادند. به این افراد به مدت پنج یا ۱۰ روز داروی پاکسلویید یا دارونما داده شد.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که احتمال ابتلاء به عفونت در میان افرادی که دوره پنج روزه دارو را گذرانده بودند ۳۲ درصد کمتر از افرادی بود که دارونما مصرف کرده بودند. این میزان با ۱۰ روز مصرف پاکسلووید به ۳۷ درصد افزایش یافته است. البته محققان معتقدند که این نتایج آماری بی‌اهمیت هستند و ممکن است تصادفی بوده باشند.

شرکت داروسازی فایزر اعلام کرد که درمان ضدویروسی پاکسلووید برای مقابله با بیماری کووید -۱۹ در پیشگیری از ابتلاء افرادی که با بیمار آلوده به کروناویروس زندگی می‌کنند، مؤثر نبوده است، اما این دارو خطر ابتلاء به نوع شدید بیماری کووید -۱۹ و بستری شدن در بیمارستان در میان افراد آلوده به ویروس کرونا را تقریباً تا ۹۰ درصد کاهش می‌دهد. لازم است داروی پاکسلووید به مدت پنج روز بلافاصله پس از شروع شدن علائم بیماری مصرف شود.

کد خبر 572053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.