افزایش شهرهای کمیسیون اروپا برای مبارزه با تغییرات اقلیمی

کمیسیون اروپا برای تحقق هدف صفر تغییرات اقلیمی و هوشمندسازی، تعداد ۱۰۰شهر را برای مشارکت در پیاده‌سازی پروژه‌های مربوطه برگزیده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهرهای برگزیده اروپا برای به‌صفررساندن تغییرات اقلیمی در سراسر قاره تا سال ۲۰۳۰، قراردادهایی را منعقد خواهند کرد که شامل طرحی کلی برای تحقق هدف نهایی در زمینه مصرف انرژی، سازه‌ها، مدیریت ضایعات و حمل‌ونقل خواهد بود. گروه جدید نه‌تنها شهرهایی از ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا را در بر خواهد گرفت، بلکه ۱۲ مورد را نیز از سایر کشورهای دنیا شامل خواهد شد که از توانایی مشارکت در ایده‌پردازی و پیاده‌سازی پروژه‌ها برخوردار است. اعضای این برنامه، مبلغ ۳۶۰ میلیون یورو را از صندوق Horizon Europe برای بازه زمانی ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۳ دریافت خواهند کرد و به پیاده‌سازی و تکمیل طرح‌های خود برای به صفر رساندن تغییرات اقلیمی تا سال ۲۰۳۰ خواهند پرداخت.

افزایش شهرهای کمیسیون اروپا برای مبارزه با تغییرات اقلیمی

ابتکارات مشترک

اقدامات خلاقی که در طرح جدید پیاده خواهد شد، موضوعاتی نظیر تردد پاک، کارآمدی انرژی و طراحی سبز شهری را در بر خواهد گرفت، ضمن این‌که از قابلیت تلفیق با نوآوری‌های سابق برای اثربخشی بیشتر برخوردار خواهد بود. از مهم‌ترین مزایای این اقدام برای شهرها می‌توان به ایجاد ابتکارات مشترک، افزایش سرمایه‌گذاری‌ها و فرصت‌های مالی، قابلیت تعامل بهترین ایده‌ها بین شهرها و در نهایت، تشویق شهروندان به مشارکت در پیاده‌سازی پروژه‌ها اشاره کرد.

هم‌اینک حمل‌ونقل سبز در سراسر قاره اروپا در حال گسترش است، اما همچنان باید پیشگامانی برای بهبود هر چه بیشتر آن ایده‌پردازی کنند و اهدافی بلندپروازانه‌تر را در این زمینه در سر بپرورانند. شهرهایی که در لیست جنبش به صفر رساندن تغییرات اقلیمی کمیسیون اروپا قرار گرفته‌اند بدون شک می‌توانند از طریق همکاری با یکدیگر، مسیر زندگی سالم‌تری را برای بشر هموار کنند و رفاه هرچه بیشتر را برای ساکنان به ارمغان بیاورند.

این شهرها به سرمایه‌گذاری، نوآوری و فعالیت با یکدیگر خواهد پرداخت تا تغییرات اقلیمی را از طریق مدیریت بهتر انرژی، مسکن، ضایعات و حمل‌ونقل به صفر برساند.

افزایش شهرهای کمیسیون اروپا برای مبارزه با تغییرات اقلیمی

کد خبر 571951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.