۳۸ درصد بودجه‌ فرهنگی مشهد در مناطق کم‌برخوردار هزینه می‌شود

معاون شهردار و رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: در شورا و مدیریت شهری ششم، سیاست جدیدی در دستور کار قرار گرفته است که پیرو آن متعهد هستیم ۳۸درصد از بودجه‌های فرهنگی را در مناطق کم‌برخوردار به‌صورت مستقیم هزینه کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «حسین باغگلی» با اشاره به رویکرد مدیریت شهری مشهد برای انجام برنامه‌ها، اظهار کرد: با رویکرد جدید مدیریت شهری مشهد، مجموعه برنامه‌هایی متعهد هستیم ۳۸ درصد از بودجه‌های فرهنگی را در مناطق کم‌برخوردار به‌صورت مستقیم هزینه کنیم.

وی با تاکید بر اینکه هزینه‌کرد بودجه شهرداری تنها در مرکزیت شهر باعث می‌شود شهروندان ساکن در مناطق کم‌برخوردار در منطقه خود احساس هویت نکنند، گفت: این برنامه در گذشته باعث شده بود تا مردم برای استفاده از ظرفیت‌های مرکز شهر از منطقه خود خارج شوند و افراد ساکن در مناطق حاشیه شهر بعد از مدتی به مرکز شهر تغییر سکونت دهند؛ بنابراین در این دوره سیاست بر این هستیم که کمک کنیم تا هویت محلی و منطقه‌ای در این مناطق به یک رشد مناسب برسد.

معاون شهردار و رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد تصریح کرد: در محدوده گلشهر بیشتر اعضای ساکن در آن را مهاجران کشور همسایه افغانستان تشکیل می‌دهند، در کنار آن‌ها هم‌وطنان ایرانی نیز زندگی می‌کنند و با همدیگر به یک فرهنگ مشترک رسیدند و این میزبانی از همسایگان‌مان ظرفیت‌های فرهنگی را با خود به همراه داشته است که قابل احترام است.

وی با بیان اینکه ما می‌توانیم بازنمایی مطلوبی از ظرفیت‌های موجود در منطقه داشته باشیم، افزود: بهتر است برنامه‌ای را متناسب با سلایق مردم در این منطقه را اجرا و تلاش کنیم که سایر مردم در نقاط مختلف مشهد را به این نقطه بکشانیم تا آنان نیز با ظرفیت‌ها و توانمندی‌های مردم این منطقه آشنا شوند که منجربه افزایش هویت محلی در این مناطق شده و اعتماد به‌نفس و سرمایه فرهنگی ما در این مناطق تقویت می‌شود.

باغگلی اظهار کرد: تکرار و تداوم این برنامه‌ها در مناطق حاشیه شهر مشهد، ما را به هدف نهایی نزدیک‌تر می‌کند. تنوع قومیت‌ها در مشهد نیز به دلیل کلان‌شهر و مذهبی بودنش، مشاهده می‌شود؛ به همین دلیل کل اقدامات مجموعه شهرداری می‌خواهد تمام مردم شهر را توانمند کند تا مومنانه و انقلابی در دنیای معاصر در کنار همدیگر زندگی کنند. در همین راستا ارتباطات بین همسایه‌ها، بر خلاف بعد جغرافیایی فاصله‌ها کمتر شده است.

کد خبر 571940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.