۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰
رسیدن به نقطه اوج زندگی در ۱۶سالگی

دختری که تمام تلاش خود را به کار می‌بندد که در زندگی اول باشد، در شانزدهمین بهار عمرش حادثه‌ای رخ داد که او را در رسیدن به خواسته‌اش کمک کرد. انفجاری که در سال ۱۳۸۷ در حسینیه سیدالشهدای شیراز رخ داد، نقطه اوج زندگی او را رقم زد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شهید «راضیه کشاورز» یازدهم شهریورماه ۱۳۷۱ در یک‌ظهر گرم تابستانی هم‌زمان با نوای ملکوتی اذان ظهر در مرودشت شیراز به دنیا آمد. والدینش به خاطر ارادتی که به خانم فاطمه زهرا (س) داشتند، نام راضیه را برایش برگزیدند.

روزها یکی پس از دیگری سپری و راضیه بزرگ‌تر می‌شد و با وجودش شور و نشاط مضاعفی به خانه می‌بخشید. از همان کودکی روحیه‌ای شاداب و پرشور و نشاط داشت و لطافت و مهربانی‌اش به وضوح در برخورد با اطرافیان آشکار بود. راضیه تا قبل از بهار ۱۶ سالگی، موقعیت‌های چشم‌گیری را در زمینه ورزش کاراته، مسابقات قرآن و درس و تحصیل کسب کرد.

سرانجام در ۱۶ سالگی و در فروردین‌ماه سال ۱۳۸۷ بعد از آنکه از زیارت بارگاه امام رئوف به شهرش بازگشت، آرزویش برآورده شد و بر اثر انفجار بمب در حسینیه کانون فرهنگی ره پویان وصال شیراز توسط عوامل تروریستی وابسته به غرب، بعد از تحمل ۱۸ روز درد و رنج ناشی از جراحت در دهم اردیبهشت‌ماه به شهادت رسید تا ره‌صدساله را یک‌شبه طی‌کرده باشد.

به گزارش ایمنا، دو کتاب «راض بابا» و «عاشقانه‌ای برای شانزده‌ساله‌ها» درباره زندگی شهید راضیه کشاورز به رشته تحریر در آمده است.

کد خبر 571905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.