تضعیف دلار هنگ کنگ توسط استیبل کوین ها

اداره پولی هنگ کنگ (HKMA) در مقاله ای که به تازگی منتشر شده و در مورد ارز دیجیتال بانک مرکزی آن، e-HKD، می باشد هشدار داده است که استیبل کوین ها می توانند دلار هنگ کنگ را تضعیف کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بسیاری در صنعت کریپتو معتقدند که علاقه به توسعه ارزهای دیجیتال صادر شده توسط بانک مرکزی در پاسخ به افزایش استیبل کوین‌های بخش خصوصی بوده است. HKMA به عنوان بخشی از مقاله گفتگوی «e-HKD: A Policy and Design Perspective» که در روز چهارشنبه منتشر شد، نوشت: با ادامه تحولات در استیبل کوین‌ها، نمی‌توان احتمال ظهور یک استیبل کوین محبوب را رد کرد.

در سناریویی که استفاده از این استیبل کوین‌ها گسترده می‌شود، نقش ارز داخلی به عنوان حساب واحد ممکن است تضعیف شود.

این مقام همچنین خطراتی را که چنین استیبل کوین‌هایی می‌توانند یکپارچگی پرداخت را به دلیل شکست‌های عملیاتی یا مالی تضعیف کنند، یا امکان فرار سرمایه را در طول دوره بحران مالی که کنترل بانک‌های مرکزی بر اقتصاد محلی را تضعیف می‌کند، برجسته کرد. HKMA برای اولین بار در ژوئن برنامه‌های خود را برای مطالعه یک ارز دیجیتال منتشر شده توسط بانک مرکزی به عنوان بخشی از استراتژی Fintec 2025 خود اعلام کرد. با این حال، این مرجع همچنین از سال ۲۰۱۷ در حال بررسی مطلوبیت صدور CBDC عمده (wholesale) بوده است. CBDC های خرد برای عموم مردم هدف قرار می‌گیرند و برای تراکنش‌های روزمره استفاده می‌شوند. CBDC های عمده فقط برای مؤسسات مالی صادر می‌شوند و هدف آنها سریع، ارزان و ایمن تر شدن تراکنش‌های آنهاست.

همچنین مقام پولی هیچ تعهدی به معرفی یک ارز دیجیتال نکرده است و با آخرین مقاله که صرفاً از رهبران صنعت و مصرف کنندگان دعوت می‌کند تا بازخورد بیشتری در مورد چالش‌ها و مزایای احتمالی CBDC خرد، پیشنهادی ارائه دهند.

کد خبر 571888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.