برگزاری ۱۰دوره آموزش ترافیک برای کودکان شهرکرد

مدیر ترافیک و حمل‌ونقل شهرداری شهرکرد با بیان اینکه آموزش فرهنگ ترافیک را باید از سنین کودکی شروع کرد، گفت: از ابتدای سال گذشته حدود ۱۰دوره آموزشی در حوزه ترافیک برای دانش‌آموزان و کودکان برگزار شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «پیمان محقق» امروز _شنبه دهم اردیبهشت‌ماه_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ارتقای فرهنگ ترافیک میان شهروندان به ویژه کودکان یکی از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که در سال‌های اخیر شهرداری شهرکرد بر آن تاکید داشته است.

وی افزود: اعتقاد داریم فرهنگ‌سازی در حوزه ترافیک را باید از دانش‌آموزان و کودکان شروع کرد، به همین دلیل در پارک ترافیک دوره‌های آموزشی ویژه مدارس و کودکان برگزار می‌شود و امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا دوره‌های آموزشی به صورت محدود برگزار شد.

مدیر ترافیک و حمل‌ونقل شهرداری شهرکرد با بیان اینکه از ابتدای سال گذشته حدود ۱۰ دوره آموزشی برگزار شده است، خاطرنشان کرد: هر دوره آموزشی با حضور ۵۰ کودک و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد. در این دوره‌ها موضوعات آموزشی درخصوص رعایت نکات ایمنی عبورومرور به ویژه در ارتباط با کودکان و دانش‌آموزان از طریق این آموزش‌ها ارائه می‌شود.

محقق با بیان اینکه هدف از برگزاری این دوره‌های آموزشی آشنایی کودکان با قوانین و مقررات راهنمایی رانندگی و فرهنگ ترافیک است، ادامه داد: کودکانی که تحت آموزش‌های ترافیکی قرار می‌گیرند پس از آموزش به والدین خود در صورت رعایت نکردن مقررات رانندگی تذکر می‌دهند.

وی با بیان اینکه باید در حوزه ترافیک و آموزش آن به کودکان و ارتقای سطح فرهنگ شهروندان در این زمینه گام‌های مؤثری برداریم، گفت: دوره آموزشی ویژه دانش‌آموزان براساس درخواست مدارس و طبق اولویت برگزار می‌شود.

کد خبر 571875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.