بازوبه‌بازو تا قدس‌

مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱_ را در ادامه می‌خوانید.

به گزارش ایمنا، مطبوعات و رسانه‌های آزاد و شفاف در هر جامعه‌ای از ارکان توسعه و دموکراسی محسوب می‌شود؛ بنابراین خبرگزاری ایمنا مرور بر بخشی از عناوین مطبوعات کشور را به صورت روزانه در دستور کار خود دارد.

روزنامه ایران در صفحه نخست امروز خود با تیتر «بازو به بازو تا قدس‌» نوشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی روز گذشته در سخنرانی تلویزیونی به مناسبت روز جهانی قدس با برشمردن نشانه‌های بسیار امیدبخش از پیش‌رو بودن آینده‌ای متفاوت به نفع مردم فلسطین از جمله گسترش میدان مقاومت به کل فلسطین و در مقابل، ضعیف شدن رژیم اشغالگر و حامی اصلی آن یعنی آمریکا، حوادث سال‌های اخیر فلسطین را به معنای ابطال همه طرح‌های سازش با رژیم‌صهیونیستی دانستند و ضمن یادآوری برکات بی‌بدیل پدیده مقاومت در منطقه غرب آسیا، تأکید کردند: تنها با نیروی مقاومت می‌توان مسائل دنیای اسلام و در رأس آن مسأله فلسطین را حل کرد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، در ابتدای سخنانشان با درود به امام بزرگوار که بنیان‌گذار بنیان مبارک روز قدس بودند و با درود و سلام فراوان به ملت عظیم‌الشأن ایران که امروز با حضور پرانگیزه خود در میدان، حماسه‌ای با عظمت آفریدند، افزودند: حضور عظیم و مبارک شما در میدان دفاع واقعی سیاسی و مردمی از قدس، موجب نیرو گرفتن و افزایش استقامت کسانی است که با جسم و جان خود از قدس و مسجدالاقصی دفاع می‌کنند و به امید خدا مبارزه بزرگ فلسطین به نتایج نهایی و مبارک خود نزدیک خواهد شد.

رهبر انقلاب در ادامه با بیان اینکه امروز قصد دارند به زبان عربی خطاب به دنیای اسلام به خصوص دنیای عرب سخن بگویند، با تأکید بر این واقعیت که تا رژیم غاصب و جنایتکار صهیونیست بر قدس مسلط است، همه روزهای سال را باید روز قدس دانست، گفتند: قدس شریف، قلب فلسطین است و سراسر کشور غصب شده، از بحر تا نهر، ادامه قدس است.

بازو به بازو تا قدس‌

روزنامه جوان در صفحه نخست امروز خود با تیتر «کرانه باختری محور قدس امسال شد» نوشت: سیل فلسطینیانی که در آستانه روز قدس، در سایه یورش‌های پیاپی اشغالگران به مسجدالاقصی، به سمت این مکان مقدس رفتند، ده‌ها هزار نفر برآورد شده است. آمارها درباره حاضران در نماز پنجشنبه شب، به رقم ۷۰ هزار فلسطینی اشاره کرده‌اند. دیروز هم با وجود شدت گرفتن درگیری‌ها، بیش از ۱۶۰ هزار فلسطینی وارد مسجدالاقصی شدند.

از آغاز ماه مبارک رمضان، حملات نظامیان صهیونیستی به مردم فلسطین در کرانه باختری و قدس اشغالی تشدید شده است. همزمان با روز قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، گزارش‌هایی که از مسجدالاقصی به سراسر جهان مخابره شد، حاکی از این بود که نظامیان صهیونیست با گاز اشک‌آور و گلوله‌های پلاستیکی مردم را هدف قرار دادند.

آماری که هلال احمر فلسطین از شمار زخمی‌ها تأیید کرد، ۴۲ نفر بود. پس از چندین ساعت ناآرامی، بعد از ظهر دیروز رسانه‌های عربی بازگشت آرامش به مسجدالاقصی را تأیید کردند. منابع خبری پنجشنبه شب نیز اعلام کرده بودند با وجود محدودیت‌های رژیم صهیونیستی هزاران فلسطینی نماز عشا را در صحن‌های مسجدالاقصی اقامه کردند.

آنچه مراسم روز قدس امسال را بیش از پیش برجسته کرده بود، شمار فلسطینیانی بود که از نقاط مختلف کرانه باختری برای اقامه نماز به مسجدالاقصی رساندند که تعداد آن‌ها در نماز عشای پنجشنبه ،۷۰ هزار نفر برآورد شده است. چهارشنبه شب نیز حدود ۲۵۰ هزار فلسطینی نماز عشا را در مسجدالاقصی اقامه کردند و نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی نیز پس از پایان مراسم نمازگزاران، به سمت آن‌ها گاز اشک‌آور پرتاب کردند.

بازو به بازو تا قدس‌

روزنامه کیهان در صفحه نخست امروز خود با تیتر «این حضور تماشایی، بشارت نابودی اسرائیل است‌» نوشت: پرچم آزادی فلسطین برافراشته است. همزمان با روز جهانی قدس، مردم بیدار و مبارز ایران اسلامی که قلوب‌شان برای فلسطین می‌تپد، به طرزی باشکوه به میدان آمدند و بانگ نابودی رژیم صهیونیستی را سر دادند. حضوری تماشایی که اضمحلال اسرائیل و رهایی قدس را بشارت می‌دهد.

انگیزه آزادی قدس شریف در دل‌ها موج می‌زند. دیروز ایران اسلامی علیه رژیم صهیونیستی خروشید و آرمان فلسطین را فریاد زد. در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان همزمان با روز جهانی قدس و ابتکار ماندگار امام راحل برای آزادی فلسطین، مردم مبارز و حق‌طلب ما در ۹۰۰ شهر به میدان آمدند و در راه رهایی فلسطین و قدس شریف راهپیمایی و مجاهدت کردند. آن‌ها که چشم به سرنوشت روشن و آینده مبارک فلسطین و مسجدالاقصی دوخته‌اند و حضور تماشایی‌شان بشارت نابودی اسرائیل و رهایی قدس شریف است.

مردم بیدار و مبارز ایران اسلامی نشان دادند در مقابل سازش با رژیم غاصب صهیونیستی می‌ایستند و از ملت مظلوم فلسطین، با همه توان دفاع می‌کنند. آن‌ها تأکید کردند که مسئله قدس همیشه زنده است و راه نجات فلسطین مبارزه و مقاومت است. سران قوا و مسئولان لشکری و کشوری نیز مردم را در راهپیمایی روز جهانی قدس همراهی می‌کردند. علاوه‌بر دهه هشتادی‌ها، دهه نودی‌ها هم در راهپیمایی می‌درخشیدند و با فریاد «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» تصریح کردند که اسرائیل و حامی ضعیف شده‌اش، آمریکا نابود خواهند شد.

بازو به بازو تا قدس‌

کد خبر 571847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.