۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۰
ساماندهی دست‌فروشان تالش

سرپرست شهرداری تالش از ساماندهی دست‌فروشان این شهر در مکانی مناسب تا دو هفته آینده خبر داد.

مهران نجاتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: یکی از موضوعات مهمی که از چندین ماه پیش در دستور شهرداری و شورای اسلامی شهر و مسئولان شهرستان تالش قرار گرفت، جمع‌آوری دست‌فروشان از پیاده‌روها و ساماندهی این افراد در مکانی مناسب بود.

وی افزود: حدود ۳۰ تا ۴۰ نفر از دست‌فروشان در خیابان امام خمینی (ره) تالش با پهن کردن بساط در پیاده‌رو، با ایجاد سد معبر، باعث مشکلاتی برای تردد شهروندان شده بودند، که به‌تازگی توسط شهرداری جمع‌آوری شدند.

سرپرست شهرداری تالش خاطرنشان کرد: براساس قانون، اشغال معابر عمومی از سوی دست‌فروشان و اصناف ممنوع است و در این رابطه قانون به شهرداری اجازه داده تا با این افراد برخورد کند و نسبت به جمع‌آوری آن‌ها از معابر عمومی، اقدامات لازم را انجام دهد.

نجاتی تاکید کرد: تردد آسان و راحت در معابر عمومی از حقوق اولیه شهروندی است و همه دست‌فروشان و واحدهای صنفی، باید به این حقوق شهروندان احترام بگذارند، آن را رعایت کنند و از پهن کردن بساط خود در پیاده‌رو و خیابان، بپرهیزند.

وی تصریح کرد: به منظور ساماندهی تمام دست‌فروشان شهر تالش، تعدادی غرفه در فضای باز جنب پاساژ شیخی واقع در خیابان امام خمینی (ره) با استفاده از داربست فلزی و به صورت سرپوشیده تا دو هفته آینده توسط شهرداری آماده می‌شود.

به گزارش ایمنا، شهرستان تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و چهار بخش مرکزی، اسالم، حویق و کرگان‌رود است که در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان قرار دارد. مرکز آن شهر هشتپر و در حدود ۵۴ هزار و ۱۷۸ نفر جمعیت دارد.

کد خبر 571823

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.