توریستی‌ترین شهرهای جهان/وین پایتخت اتریش

وین با برخورداری از آثار تاریخی بی‌نظیر، مجموعه‌ای افسانه‌ای از کاخ‌های زیبا، هنر و موسیقی استثنایی، هر سال گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که پاریس را دوست دارید، قطعاً وین را نیز دوست خواهید داشت. اگرچه این دو شهر کاملاً با هم متفاوت هستند، اما ظرافت، تاریخ، زرق و برق و جذابیت آن‌ها به طرز چشمگیری به یکدیگر شبیه است. امروزه وین به دلیل وجود قهوه‌خانه‌ها، غذاخوری‌ها، طراحی و هنر منحصربه‌فرد خود در دنیا معروف است. پایتخت اتریش با برخورداری از آثار تاریخی بی‌نظیر، مجموعه‌ای افسانه‌ای از کاخ‌های زیبا، هنر و موسیقی استثنایی، سالانه بیش از ۱۷ میلیون بازدیدکننده را به سوی خود جذب می‌کند.

کاخ تاریخی هافبورگ

هافبورگ، مهم‌ترین کاخ وین، اقامتگاه رسمی و محل کار رئیس‌جمهور اتریش است. این کاخ از ساختمان‌های مختلفی تشکیل شده و شکوفایی معماری دوره‌های گوتیک، رنسانس، باروک وروکوکو را به تصویر می‌کشد. مساحت این مجموعه وسیع، ۵۹ هکتار بوده و دارای ۱۹ حیاط و حدود سه هزار اتاق است که آپارتمان‌های امپراتوری، موزه سیسی و مجموعه نقره از جاذبه‌های اصلی آن محسوب می‌شود.

سایر مکان‌های قابل توجه این مجموعه شامل کلیسای کوچک امپراتوری (Burgkapelle) و خزانه داری هافبورگ، با مجموعه بی‌نظیری از اشیای سلطنتی و آثار امپراتوری روم است. قدمت معماری ساختمان‌های اصلی این کاخ به حدود ۷۰۰ سال می‌رسد.

توریستی‌ترین شهرهای جهان / وین، پایتخت اتریش

باغ وحش Tiergarten Schönbrunn

این باغ وحش که در سال ۱۷۵۲ تأسیس شد، قدیمی‌ترین باغ وحش جهان محسوب می‌شود. Tiergarten Schönbrunn که به عنوان میراث فرهنگی یونسکو ثبت شده، دارای حدود ۷۰۰ گونه حیوان شامل اورانگوتان‌ها، ببرها، پانداها، کوالاها و فیل‌ها است.

موزه تاریخ طبیعی Naturhistorisches

موزه تاریخ طبیعی وین (Naturhistorisches Museum Wien) که بیشتر به خاطر تالار دایناسورهای عظیم و بزرگ‌ترین نمایشگاه شهاب‌سنگ جهان معروف است، یکی از جاذبه‌های گردشگری جذاب وین به شمار می‌رود. ۳۹ سالن نمایشگاهی این موزه شامل موضوعاتی مانند خاستگاه و تکامل انسان‌ها و تکامل فرهنگ بشری از دوران ماقبل تاریخ است.

مجموعه آثار این موزه شامل بیست میلیون قطعه از کلکسیون‌های حشرات تا سنگ‌های قیمتی و معدنی می‌شود. یکی از کمیاب‌ترین گنجینه‌های موزه تاریخ طبیعی وین ونوس ویلندورف (Venus of Willendorf) است، مجسمه‌ای سفالی که قدمت آن به ۲۸ تا ۲۵ هزار سال قبل از میلاد مسیح (ع) باز می‌گردد. جدیدترین ویژگی این موزه، سیاره‌نمای دیجیتالی آن است. این ساختمان در سال ۱۸۸۹ افتتاح شد و نقاشی سقفی باشکوه بالای راه پله اصلی، یک اثر هنری بی نظیر محسوب می‌شود.

توریستی‌ترین شهرهای جهان / وین، پایتخت اتریش

کد خبر 571747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.