شوراهای اسلامی شهر و روستا مظاهر مشارکت مردمی و برای تسهیل امور مردم هستند

امام جمعه زرین شهر گفت: شوراهای اسلامی شهر و روستا مظاهر مشارکت مردمی و برای تسهیل امور مردم هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام قاسم باقریان امروز _نهم اردیبهشت ۱۴۰۱_ در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه زرین شهر اظهار کرد: ملت ایران بار دیگر با حضور باشکوه خود در راهپیمایی روز قدس نشان دادند پای آرمان‌های انقلاب ایستاده‌اند.

وی افزود: امروز بار دیگر آحاد مردم و جناح‌ها، گروه‌ها و سلایق مختلف در کنار یکدیگر به میدان آمده و روح تازه‌ای در کالبد جبهه مقاومت دمیدند و نشان دادند فلسطین و مردم مظلوم آن هیچگاه تنها نخواهند بود.

امام جمعه زرین شهر با بیان اینکه شوراهای اسلامی شهر و روستا مظاهر مشارکت مردمی و برای تسهیل امور مردم هستند، تصریح کرد: نکته حائز اهمیت در بحث شوراهای اسلامی شهر و روستا موضوع مردمی بودن این نهاد است، از این رو شنیدن مطالبات شهروندان و حرکت در مسیر حل چالش‌ها و مشکلات شهروندان بسیار مهم و ضروری است.

باقریان ادامه داد: شوراهای اسلامی باید اعتماد شهروندان را قدر دانسته و همت خود را در مسیر خدمت بی منت به آنان دو چندان کنند و با کار جهادی و حضور در بین مردم به منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) جامعه عمل بپوشانند.

وی کارگران را موتور محرک رونق تولید دانست و گفت: آنچه باعث رونق تولید و به دنبال آن رونق اقتصادی می‌شود حضور کارگران در صحنه کار و تلاش است.

امام جمعه زرین شهر مطرح کرد: پیامبر اکرم (ص) با افتخار بر دستان کارگران بوسه زده و این مهم نشان از جایگاه والای کارگران دارد از این رو همه باید قدردان این قشر مؤثر جامعه باشیم، قشری که با تمام توان در مسیر تولید و پیشرفت اقتصادی کشور در حال کار و کوشش بوده و علیرغم زحمات فراوان در شرایط سخت و طاقت فرسایی در حال زندگی کردن هستند.

باقریان شهید مطهری را بهترین الگوی جهاد تبیین دانست و خاطرنشان کرد: شهید مطهری فیلسوف بزرگی است در مسیر روشنگری و هدایت آحاد مردم جامعه با هر سطح و سلیقه مشغول خدمت خالصانه بود و امروز نگاه ایشان به مبحث مختلف جامعه و حرکت در مسیر روشنگری یکی از مصادیق جهاد تبیین بوده و برهمین اساس باید بیش از پیش به معرفی و مطالعه آثار شهید والا مقام پرداخت.

کد خبر 571711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.