افت اندک بازار رمز ارزها

بیت کوین در این روزها در تلاش است که بتواند از سطح ۴۰ هزار دلار عبور کند، در چند ماه اخیر تلاش کرده است که بالای این محدوده خود را تثبیت کند اما همچنان ناتوان بوده است، در صورتی که تا فردا نتواند از این سطح عبور کند پیش بینی می‌شود که تا محدوده ۳۷ هزار دلار افت کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازار رمزارزها نوسان‌هایی را در ساعات گذشته پشت‌سر گذاشت که خلاصه آن را در زیر می‌خوانید:

نگاهی به تحولات امروز بازار ارزهای دیجیتال

بیت‌کوین (BTC): ۳۹ هزار و ۵۲۵ دلار

تغییرات: کاهش ۰.۲۳ درصدی

اتریوم (ETH): دو هزار و ۹۱۹ دلار

تغییرات: کاهش ۰.۲۳ درصدی

بایننس‌کوین (BNB): ۴۰۵ دلار و ۷۷ سنت

تغییرات: رشد ۰.۹۰ درصدی

ریپل (XRP): ۰.۶۴۱ دلار

تغییرات: کاهش ۱.۶۷ درصدی

کاردانو (ADA): ۰.۸۳۷ دلار

تغییرات: کاهش ۰.۹۸ درصدی

سولانا (SOL): ۹۷ دلار و ۸۳ سنت

تغییرات: کاهش ۲.۰۷ درصدی

ترا (Tera): ۸۶ دلار و ۹۵ سنت

تغییرات: کاهش ۳.۵۶ درصدی

اوالانچ (Avalanche): ۶۷ دلار و ۵۴ سنت

تغییرات: کاهش ۳.۸۲ درصدی

دوج‌کوین (DOGE): ۰.۱۳۹ دلار

تغییرات: کاهش ۰.۹۳ درصدی

پولکادات (DOT): ۱۶ دلار و ۹۰ سنت

تغییرات: کاهش ۱.۱۲ درصدی

وضعیت تکنیکالی بیت کوین

افت اندک بازار رمز ارزها

حمایت: ۳۷ هزار دلار

مقاومت: ۴۰ و ۴۵ هزار دلار

پیش بینی: بیت کوین در این روزها در تلاش است که بتواند از سطح ۴۰ هزار دلار عبور کند، در چند ماه اخیر تلاش کرده است که بالای این محدوده خود را تثبیت کند اما همچنان ناتوان بوده است، در صورتی که تا فردا نتواند از این سطح عبور کند پیش بینی می‌شود که تا محدوده ۳۷ هزار دلار افت کند.

(سیگنالی در خصوص خرید و فروش نیست)

دامیننس

  • دامیننس بیت کوین: ۴۲.۱۸ درصد
  • دامیننس اتریوم: ۱۹.۶۸ درصد
  • دامیننس تتر: ۴.۶۳ درصد
  • دامیننس بی ان بی: ۳.۷۵ درصد
  • دامیننس یو اس دی کوین: ۲.۹۰ درصد
  • دامیننس کاردانو: ۱.۵۸ درصد
  • دامیننس سولنا: ۱.۷۹ درصد
  • دامیننس ریپل: ۱.۷۳ درصد

(منظور از دامیننس یک ارز دیجیتال، درصد سهم ارزش دلاری آن ارز در مقایسه با ارزش دلاری کل ارزهای دیجیتال در دنیا است. یعنی یک ارز دیجیتال چه میزان از سهم بازار را به خود اختصاص داده است، با توجه به تعریفی که از دامیننس داریم، وقتی می‌گوئیم دامیننس بیت کوین، در اصل درباره میزان تسلط بیت کوین صحبت می‌کنیم)

ارزش کل بازار رمز ارزها: هزار و ۷۷۸ میلیارد دلار

شاخص ترس و طمع بیت کوین: ۲۳ واحد. (محدوده ترس شدید)، بهبود سه واحدی نسبت به روز گذشته.

اخبار بازار رمزارزها

تصمیم هند برای قانون‌گذاری ارزهای دیجیتال شتاب‌زده نخواهد بود

نیرمالا سیتهارامان، وزیر اقتصاد هند، روز چهارشنبه در رابطه با قانون‌گذاری ارزهای دیجیتال صحبت کرد و اظهار داشت که هند برای نهایی‌کردن قوانین حوزه ارزهای دیجیتال شتاب‌زده عمل نمی‌کند. وی بیان کرد که کشورش پس از انجام مشورت‌های لازم در مجامع مختلف تصمیم آگاهانه‌ای اتخاذ می‌کند. با این حال سیتهارامان اعتراف کرد که فناوری بلاک چین پتانسیل بهبود اقتصاد هند را دارد.

توکن بومی شبکه وی‌چین اکنون می‌تواند در دو میلیون فروشگاه به‌عنوان روش پرداخت استفاده شود

پروژه بلاک چین زنجیره تأمین وی‌چین (VeChain) از همکاری خود با سرویس پرداخت ارزهای دیجیتال آلکمی پی (Alchemy Pay) خبر داده است که درپی آن، توکن VET می‌تواند در بیش از دو میلیون فروشگاه در سراسر ۷۰ کشور مختلف به عنوان روش پرداخت استفاده شود. این خبر همزمان با آن منتشر می‌شود که همچنین توکن VET به توکن‌های تحت پشتیبانی بایننس بریج ۲ (Binance Bridge ۲.۰) نیز اضافه شده است.

راجر ویر: دوج کوین بسیار بهتر از بیت کوین است

راجر ویر، یکی از اولین سرمایه‌گذاران بیت کوین در مصاحبه اخیر خود گفته است که دوج کوین از بیت کوین بهتر است. به عقیده وی، دوج کوین نسبت به بیت کوین ارزان‌تر و قابل‌اعتمادتر است. ویر می‌گوید که دوج کوین پتانسیل تبدیل‌شدن به ارز غالب جهانی را دارد. ویر که از سال ۲۰۱۱ سرمایه‌گذاری در بیت کوین و شرکت‌های مرتبط با این ارز دیجیتال را آغاز کرده بود، می‌گوید که بیت کوین از هدف اصلی خود منحرف شده است.

رایزنی سناتورهای استرالیا و آمریکا درباره قانون‌گذاری ارزهای دیجیتال

اندرو برگ و سینتیا لومیس، سناتورهای دو کشور استرالیا و آمریکا، درباره همکاری دو جانبه برای قانون‌گذاری ارزهای دیجیتال گفتگو کرده‌اند. برگ خاطر نشان کرد مبحث اصلی این گفتگو دست‌یابی به فرصت‌هایی برای قانون‌گذاری مشابه بوده است. این سناتور استرالیایی ادامه داد: «می‌خواهیم تا جایی که ممکن است با دوستانمان در آمریکا در این خصوص همکاری داشته باشیم. وی افزود هر دو کشور به دنبال ایجاد معیارهای جهانی برای قانون‌گذاری ارزهای دیجیتال هستند.

پرداخت مالیات با یوان دیجیتال در سه شهر بزرگ چین امکان‌پذیر شد

ساکنان شهرهای گوانگژو، تیانجین و چونگ‌کینگ در چین هم‌اینک می‌توانند مالیات و برخی از دیگر هزینه‌های خود را با استفاده از ارز دیجیتال ملی این کشور بپردازند. این سرویس جدید به واسطه همکاری اداره مالیات و بانک مرکزی چین میسر شده و هدف آن بررسی روش‌های مختلف پرداخت مالیات با استفاده از یوان دیجیتال است. بانک مرکزی این کشور همچنین قصد دارد یوان دیجیتال را در بازی‌های آسیایی پیش رو در سپتامبر امسال (شهریور ۱۴۰۱) به کار بگیرد و مرحله بعدی آزمایش این ارز دیجیتال را انجام دهد.

حساب توئیتر بنیان‌گذار آوی، به‌دلیل شوخی توییتری او تعلیق شد

حساب کاربری اِستانی کولچوف (Stani Kulechov)، بنیان‌گذار آوی، پس از انتشار پستی مبنی بر پیوستنش به توئیتر به‌عنوان مدیرعامل موقت، تعلیق شد. کولچوف روز سه‌شنبه به شوخی در توئیتر نوشته بود: «فوری: پیوستن به توئیتر به‌عنوان مدیرعامل موقت». روز بعد، حساب او بدون هیچ هشدار قبلی به حالت تعلیق درآمد. هر چند این ممنوعیت بعدازظهر پنجشنبه لغو شد ولی کولچوف بار دیگر این شوخی را تکرار کرد و در توییتی نوشت: من برگشتم؛ به‌عنوان مدیرعامل موقت توئیتر.

گفتنی است ایلان ماسک مالک جدید و میلیاردر توئیتر هدف از خرید این شبکه اجتماعی را ترویج آزادی بیان عنوان کرده است، موضوعی که به نظر می‌رسد با تعلیق حساب کاربری کولچوف برای بیان یک شوخی، چندان سازگار نباشد.

رئیس بانک مرکزی سنگاپور: می‌خواهیم یک مرکز جهانی مسئول در حوزه ارزهای دیجیتال باشیم

راوی منون (Ravi Menon)، رئیس بانک مرکزی سنگاپور، طی سخنانی نگرانی‌های خود در مورد خطرات سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌گذاران خرد را مطرح کرده است. او با اشاره به اینکه ارزهای دیجیتال می‌تواند برای پول‌شویی و تأمین مالی تروریسم استفاده شود، تأکید کرده است: فرآیند صدور مجوز در حوزه ارزهای دیجیتال در سنگاپور باید سخت‌گیرانه باشد، زیرا ما می‌خواهیم یک مرکز جهانی مسئول در این حوزه باشیم و بتوانیم ضمن تعامل مناسب با فعالان این حوزه، خطرات آن را برای سرمایه‌گذاران کاهش دهیم.

مدیر مرکز حقوقی آزادی نرم‌افزار: آمریکا به توکن‌های الکترونیکی با ویژگی‌های پول نقد نیاز دارد

میشی چوداری (Mishi Choudhary)، از مدیران مرکز حقوقی آزادی نرم‌افزار ( SLFC)، از تلاش‌های برخی قانون‌گذاران ایالات‌متحده برای توسعه نسخه الکترونیکی دلار حمایت کرده است. او در جلسه کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان گفته است: ایالات‌متحده به یک ارز یا توکن الکترونیکی نیاز دارد که از نظر کارکردی معادل پول نقد باشد و همه مزایای آن از جمله ناشناس بودن، حفظ حریم خصوصی، استقلال و غیره را ارائه دهد.
گفتنی است بسیاری از قانون‌گذاران ایالات متحده از انتشار یک ارز دیجیتال ملی توسط فدرال رزرو حمایت کرده‌اند.

درخواست یک نهاد نظارتی از شرکت‌های ارز دیجیتال: از تجزیه‌وتحلیل بلاک چینی استفاده کنید

اداره خدمات مالی ایالت نیویورک (NYDFS) در اطلاعیه‌ای که روز پنج‌شنبه منتشر کرده، از شرکت‌های فعال در حوزه ارزهای دیجیتال که تحت قانون بانکداری این ایالت فعالیت می‌کنند خواسته است که برای ردیابی تراکنش‌ها از تجزیه‌وتحلیل‌های مبتنی بر بلاک چین استفاده کنند. این نهاد نظارتی اعلام کرده برای جلوگیری از تراکنش‌های غیرقانونی و مشکوک به پول‌شویی چنین اقدامی ضروری است.

بازار NFT کوین بیس ۱۰۰ هزار دلار فروش روزانه را ثبت کرد

بازار NFT کوین بیس (Coinbase NFT) که در ۲۰ آوریل (۳۱ فروردین) راه‌اندازی شده است، بعد از شروعی ناامیدکننده در هفته اول خود، روز پنج‌شنبه با استقبال بیشتری از سوی کاربران همراه شد و توانست ۱۰۰ هزار دلار فروش روزانه را ثبت کند. گفتنی است کوین بیس در این حوزه با رقیب سرسختی با نام اوپن سی مواجه است که حجم معاملات آن در روز پنج‌شنبه به ۹۴.۸ میلیون دلار رسیده و بیش از ۱.۶ میلیون کاربر فعال دارد.

نتایج یک نظرسنجی: علاقه سنگاپوری‌ها به ارزهای دیجیتال همچنان بالاست

نتایج یک نظرسنجی در سنگاپور که توسط شرکت ایندیپندنت رزرو (Independent Reserve) انجام شده نشان می‌دهد که علیرغم وجود برخی نگرانی‌ها، علاقه به سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال در میان مردم این کشور روندی صعودی دارد. حدود ۵۸ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی، بیت کوین را یک نوع دارایی و ابزاری برای ذخیره ارزش قلمداد کرده‌اند. همچنین نیمی از افراد مورد بررسی گفته‌اند که سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال را به دوستان و آشنایان خود پیشنهاد می‌کنند. نتایج این نظرسنجی همچنین نشان داد ثبات قیمت ارزهای دیجیتال و آموزش مهمترین عوامل مؤثر بر مشارکت سرمایه‌گذاران در ارزهای دیجیتال هستند.

دولت اوکراین کمک‌های مالی در قالب NFT را می‌پذیرد

میخائیل فدروف، معاون نخست‌وزیر و وزیر تحول دیجیتال اوکراین، در توییتی اعلام کرد که دولت این کشور کمک‌های مالی در قالب توکن‌های غیرمثلی (NFT) را می‌پذیرد. بدین ترتیب افراد اکنون می‌توانند از طریق صندوق رسمی «کمک به اوکراین» (Aid for Ukraine)، ارزهای دیجیتال، فیات و حالا NFT را برای کمک به اوکراین اهدا کنند. همه سرمایه جمع‌شده از این طریق صرف تأمین اسلحه، تجهیزات پزشکی و سایر هزینه‌های مندرج در وب‌سایت کمک به اوکراین می‌شود.

گلدمن ساکس ارائه وام با پشتوانه بیت کوین را آغاز کرد

به گزارش بلومبرگ، گلدمن ساکس، غول آمریکایی حوزه بانکداری که دارایی‌هایی به ارزش تقریبی ۲.۵ تریلیون دلار را تحت مدیریت خود دارد، برای اولین‌بار وام با پشتوانه بیت کوین معرفی کرده است. در این نوع از تسهیلات، وام‌گیرنده می‌تواند با ارائه بیت کوین به‌عنوان وثیقه وام دریافت کند. گفتنی است گلدمن ساکس از سال ۲۰۱۸ تحقیقات بر روی ارزهای دیجیتال را آغاز کرده است.

نقشه بازار

افت اندک بازار رمز ارزها

کد خبر 571695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.