روز قدس، بهترین نقطه اشتراک در جهان اسلام است

یک کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: نماد مقابله با رژیم اشغالی، حمایت از فلسطین و بزرگداشت روز جهانی قدس است.

ابوالفضل ظهره‌وند در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه اعلام روز قدس از ابتکارات حضرت امام (ره) بود، اظهار کرد: «روز قدس» بهترین نقطه اشتراک در جهان اسلام محسوب می‌شود؛ این در حالی است که روز قدس، جهان اسلام را که در برخی از مسائل با یکدیگر تعارض دارند، به اشتراک رساند.

وی با بیان اینکه اشتراک روز قدس بین کشورهای جهان اسلام، سبب شد تا جریان مقاومت در روند فزاینده‌ای رشد کند، ادامه داد: موقعیت مقاومت با ۴۰ سال گذشته قابل مقایسه نیست و رژیم اشغالی که هیچ‌کس در گذشته جرئت نمی‌کرد معترض آن باشد، درحال‌حاضر در موضع تدافعی قرار دارد و به برخی از کشورهای سرسپرده منطقه متوسل شده تا با کمک آن‌ها، راهی برای مهار مقاومت بیابد.

این کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه صحنه میدانی، نشان دهنده این است که توازن قوا در حال تغییر به نفع مقاومت و به ضرر رژیم اشغالی است، تصریح کرد: در این روند باید تمام مولفه‌هایی که به تغییر مقاومت کمک کرده، در دستور کار قرار بگیرد؛ یکی از این مولفه‌ها حمایت از فلسطینی‌ها در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان است که به عنوان «راهپیمایی روز قدس» شناخته می‌شود.

وی تاکید کرد: اکنون دامنه روز قدس به اروپا و آمریکا هم کشیده شده و با حمایت از قدس و فلسطین، ماهیت رژیم اشغالی آشکار شده است؛ یعنی مسئله، تنها به سرزمین‌های فلسطینی ختم نمی‌شود، بلکه نژادپرستی، سلطه‌طلبی رژیم اشغالی و موضوعِ نقض نژادی، پذیرفته شده بشری است و رژیم صهیونیستی غیر از خود را برنمی‌تابد و قصد دارد منافع نامشروع خود را در همه جا محقق سازد.

به گفته ظهره‌وند، نماد مقابله با رژیم اشغالی، حمایت از فلسطین و بزرگداشت روز قدس است. راه‌حل اصلیِ نجات قدس از دست رژیم صهیونیستی، فرآیندهای در حال انجام برای نجات فلسطین است که باید به مراتب مفهوم مقاومت را تشریح و دستاوردهای مقاومت را عیان کرد.

این کارشناس مسائل خاورمیانه افزود: باید در سایه مقاومتی که در غرب آسیا با محوریت ایران اتفاق افتاد، جنبه‌های دیگر مقاومت را تقویت کنیم و در بعد نظامی و امنیتی باقی نمانیم.

وی تصریح کرد: باید حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی نیز دستاوردهای مقاومت را نمایش دهیم و اقتصاد مقاومتی را عملیاتی سازیم تا مردم منطقه از آن برخوردار شوند؛ هرچه پیوندهای منطقه‌ای افزایش پیدا کند و تعاملات، تبادلات فرهنگی و اجتماعی گسترش یابد، رژیم اشغالی را بیش از پیش در محاصره قرار می‌دهد و نیروهای مقاومت را در داخل سرزمین اشغالی تقویت خواهد کرد.

ظهره‌وند ادامه داد: نباید نگاه به موضوع مقاومت، امنیتی و نظامی باشد. باید مقاومت را در تمام ابعاد از جمله فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی عملیاتی کنیم که گلوی رژیم اشغالی برای همیشه فشرده شود؛ از این رو نباید در این حوزه تک بعدی کار کرد.

کد خبر 571691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.