قدس در وحدت امت اسلامی نقش مهمی دارد

امام جمعه سابق اصفهان با اشاره به تاثیرات جهانی روز قدس گفت: روز قدس روز جهان اسلام است و تنها روز یک ملت و یک گروه نیست. همچنین قدس در وحدت امت اسلامی نقش مهمی دارد.

حجت الاسلام محمد تقی رهبر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص روز قدس اظهار کرد: همان طور که امام (ره) فرمودند روز قدس روز اسلام است، یعنی برای بزرگداشت اسلام، ملت مسلمان و سرزمین غصب شده مسلمانان و فلسطینیان و برای حفظ و عظمت، ملت و وحدت اسلام باید در راستای انزجار از ظلم و جنایت تلاش کرد.

وی با اشاره به سفارش امیرالمومنین (ع) در خصوص اینکه دشمن ظالم و یاور مظلوم باشید، ادامه داد: ملت فلسطین ۸۰ سال بی‌خانمان بوده و شبانه روز با کشتار و مصیبت مواجه هستند. در این حالت مسلمانی که صدای استغاثه مسلمانان دیگر را بشنود و ندا ندهد، مسلمان نیست. از این رو شرط مسلمان بودن این است که به ندای مظلومان توجه و از ظالم ابراز تنفر شود.

امام جمعه سابق اصفهان تصریح کرد: روز قدس روز جهان اسلام است و تنها روز یک ملت و گروه نیست. البته قدس در وحدت امت اسلامی نقش مهمی دارد.

رهبر خاطر نشان کرد: برخی کشورها مانند عربستان سعودی و اسرائیل در فکر تأسیس سفارت در کشورها هستند و برخی کشورهای دیگر مانند امارات تن به این ذلت و خاری دادند و با اسرائیل ارتباط برقرار کردند در حالی که این‌ها اقلیت هستند و میلیاردها مسلمان جهان اسلام در روز قدس به پا می‌خیزند و فریاد برائت از اسرائیل و دفاع از فلسطین سر می‌دهند.

وی با بیان اینکه روز قدس در یکی از روزهای ماه مبارک رمضان واقع شده که این روز تأثیرات جهانی دارد، گفت: یکی از تأثیرات روز جهانی قدس این است که مسلمانان ید واحد هستند همان گونه که پیامبر (ص) فرمودند مسلمانان باید یک دست باشند، اکنون هم مسلمان ایرانی، فلسطینی، افغانی، پاکستانی، شرقی و غربی باید یک دست شوند و در مقابل جنایت‌ها و ظلم‌ها و بیدادگری‌ها بایستند.

کد خبر 571627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.