عصرانه خبری شهرهای ایران در هشتم اردیبهشت‌ماه

در این بسته خبری از فرسودگی ناوگان خودرویی شهرداری خلخال تا کاهش زباله‌گردی در قزوین و آماده‌سازی پنج هزار قبر در قرچک را بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته گذشته شهرهای ایران در عرصه‌های مختلف عمرانی و فرهنگی شاهد رویدادهای مهمی بود، در این بسته خبری ایمنا، (کوتاه از شهرهای ایران) سرفصل مهمترین رویدادهای خبری این حوزه را مرور می‌کنیم.

کاهش زباله‌گردی در قزوین با تفکیک زباله از مبدأ

حسین عمویی، رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین تفکیک زباله از مبدأ را موجب کاهش زباله‌گردی دانست و گفت: چنانچه شهروندان با غرفه‌های بازیافت بیشتر همکاری کنند، تعداد غرفه‌ها افزایش می‌یابد.

اجرای طرح «مسجد تا مسجد» در ساوه در قالب اوراق مشارکت

امیررضا یوسفیان، شهردار ساوه گفت: استفاده از اوراق مشارکت یکی از اولویت‌های شهرداری ساوه در اجرای طرح‌ها به شمار می‌آید و لازم است که طرح‌های بزرگ مانند مسجد تا مسجد در این قالب گنجانده شود زیرا سبب تحول در حوزه زیرساختی شهر می‌شود.

ممنوعیت تردد شهروندان ایلامی در برخی مناطق شهر

محمد سلطانی، رئیس روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری ایلام گفت: شهروندان از تردد و توقف در مسیرهای آسیب دیده ناشی از سیلاب تا اطلاع ثانوی خودداری کنند.

جمع‌آوری ۱۰ تن زباله در بندر انزلی

مهدی خلیلی، شهردار بندرانزلی گفت: به‌مناسبت روز زمین پاک، ۱۰ تن زباله از محدوده منابع طبیعی منطقه سفیدکنار و ایستگاه انتقال زباله، توسط نیروهای خدمات شهری و فضای سبز شهرداری جمع‌آوری شد.

تجدید میثاق کارگران شهرداری لواسان با شهدای گمنام

جمعی از کارگران شهرداری لواسان، با غبارروبی و گلباران مزار سه شهید گمنام بیرق الحسین (ع)، آمادگی خویش را برای تداوم راه خمینی کبیر (ره)، گرامیداشت یاد و خاطره شهدای سرافراز کارگر، پاسداری از سنگر تولید و اقتصاد میهن اسلامی و تبعیت از فرامین مقام عظمای ولایت اعلام کردند.

توسعه فضای سبز شهری گنبدکاووس با رویکرد اقلیم منطقه

سیدعلی اصغر موسوی، شهردار گنبدکاووس گفت: فضاهای سبز شهری به‌خصوص در پنج بوستان "قابوس، داریوش، ظفر، شهید فهمیده و پارک علم و فناوری" با نگاه اکولوژیک و روش‌های علمی سازگار با اقلیم و محیط زیست این شهرستان توسعه می‌یابد.

احداث بوستان ویژه کودکان معلول در سمنان

کوروش حصیرباف، معاون فنی و زیربنایی شهرداری سمنان گفت: بوستان ویژه کودکان دارای معلولیت و مبتلا به اوتیسم در بوستان تخصصی کودک این شهر با هدف تعامل بیشتر کودکان و استفاده از فضای بازی مناسب‌سازی‌شده ایجاد می‌شود.

فرسودگی ناوگان خودرویی شهرداری خلخال

ودود محمدی، شهردار خلخال گفت: فرسودگی تجهیزات شهری در خلخال ما را رنج می‌دهد به گونه‌ای که عمر ناوگان خودرویی شهرداری خلخال بالای ۲۰ سال است.

آماده‌سازی ۵ هزار قبر در فاز نخست آرامستان قرچک

محسن خرمی، شهردار قرچک با اشاره به احداث آرامستان در این شهرستان گفت: ۵ هزار قبر در فاز اول آرامستان قرچک آماده خواهد شد.

کد خبر 571568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.