نقش مدیران در مطالبه‌گریِ حق شهروندان

رئیس شورای اسلامی شهر کاشان، نقش مدیران را در سعادت جامعه مؤثر دانست و گفت: مسئولان با تاسی از نامه امام علی (ع) به مالک‌اشتر به مردم خدمت کنند.

علی هاشمی‌طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: آنچه در سعادت جامعه نقش اساسی دارد، شایستگی مدیران و کارگزاران آن جامعه است؛ بنابراین مسئولان باید نامه امام علی (ع) به مالک‌اشتر را سرلوحه برنامه‌های خود قرار دهند.

وی ادامه داد: معیار سنجش مدیران در فعالیت‌های خود و خدمت به جامعه، میزان شجاعت و شهامت در مطالبه‌گریِ حق شهروندان است.

وی افزود: اهمیت تبیین صفات و خصوصیات مدیران از دیدگاه حضرت علی (ع) را می‌توان به این صورت توضیح داد که در اندیشه حضرت علی (ع) هیچ خطری برای جامعه اسلامی، همچون خطر بر سر کار آمدن افراد کم صلاحیت وجود ندارد.

رئیس شورای اسلامی شهر کاشان با اشاره به اینکه هر مدیر حداقل باید در ماه یک بار نامه حضرت علی (ع) به مالک‌اشتر را بخواند گفت: آن حضرت مالک را فردی شجاع، در پی مطالبه‌گری حق مظلوم و دارای قوه تحلیل بالای مسائل سیاسی معرفی کرده و مطرح می‌کند: «من مالک اشتر پسر حارث را بر شما و سپاهیانی که تحت امر شما هستند فرماندهی دادم، گفته او را بشنوید و از فرمان او اطاعت کنید او را مانند زره و سپر نگهبان خود برگزینید؛ زیرا که مالک نه سستی به خرج داده و نه دچار لغزش می‌شود، نه در آنجایی که شتاب لازم است کندی دارد و نه آنجا که کندی پسندیده است، شتاب می‌گیرد.»

وی با بیان اینکه سستی در انجام دادن امور موجب زیر پا گذاشتن حق و اجرا نشدن به موقع اقدامات و تضییع حقوق مردم است و کندی در کارها فرصت‌ها را از بین می‌برد، تصریح کرد: اگر حساسیت مردم نسبت به صفات و شروط لازم برای زمامداران کاسته یا بی‌رنگ شود، هر فرد بی‌صلاحیتی می‌تواند در رده‌های مدیریتی قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه امام علی (ع) طرفدار قشر ضعیف و ناتوان بود، افزود: مدیران باید مطالبه‌گران حق مردم باشند، شجاعت خود را در خدمت به خلق صرف کنند، با متخلفان برخوردهای محکم داشته و در حفاظت از بیت‌المال کوشا باشند. از مدیران می‌خواهیم تا با استناد به نامه امام علی (ع) و نهج‌البلاغه نقش اساسی در سعادت جامعه ایفا کنند.

کد خبر 571520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.