۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۸
 فروغ ابدیت به چاپ سی‌ونهم رسید

کتاب "فروغ ابدیت" اثر برجسته و جامع آیت‌الله جعفر سبحانی‌تبریزی به چاپ سی‌ونهم رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کتاب «فروغ ابدیت» تجزیه و تحلیل کاملی از زندگی پیامبر اکرم (ص) است که با استفاده از منابع اصیل و دست اول نوشته شده است.

به گفته نویسنده، در این کتاب وقایع مهم و حوادث آموزنده دوران زندگی پیامبر اکرم (ص) بررسی و از تفصیل و بیان رویدادهای جزئی خودداری شده است. همچنین این کتاب با مدارک تاریخی شیعه منطبق شده است.

آیت‌الله جعفر سبحانی‌تبریزی متولد بیستم فروردین‌ماه ۱۳۰۸ در تبریز، متکلم، فقیه، اصولی، مفسر شیعی و از مراجع تقلید و اساتید حوزه علمیه قم است. محتوای کتاب در دو جلد منتشر شده و مجموعاً مشتمل بر ۶۵ فصل با عناوین و موضوعات مختلف دوران زندگی پیامبر اکرم (ص) در ۸۲۴ صفحه است.

این کتاب به زبان‌های عربی (به نام سید المرسلین)، اردو، بنگال، پرتغالی، انگلیسی، فرانسه و زبان‌های دیگر ترجمه شده و به چاپ رسیده است.

یکی از مزایای مهم این کتاب این است که در آن تنها به ذکر حوادث تاریخی قناعت نشده، بلکه سعی شده است تجزیه و تحلیل لازم در مورد علل حوادث گوناگون و نتایج آن‌ها، آن‌چنان که شیوه یک نویسنده محقق است، به عمل آید تا هدف نهایی که همان آموزنده بودن تاریخ است به طور کامل بیان شود.

همچنین از ویژگی‌های برجسته این کتاب ارزشمند، انطباق کامل آن با مدارک و اسناد شیعه است. در این کتاب، اوضاع و احوال اعراب پیش از اسلام و شبه جزیره عربستان، نیاکان پیامبر، میلاد، جوانی، بعثت و حوادث سال اول تا یازدهم هجرت پیامبر (ص) همراه با تحلیل و توضیح آمده است.

کد خبر 571504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.