نتایح هفته ششم گروه A لیگ قهرمانان آسیا+جدول

در هفته پایانی لیگ قهرمانان آسیا فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۲، گروهA شاهد اتفاقات جالبی بود که شکست الهلال و نخستین پیروزی استقلال تاجیکستان، بخشی از آن بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته ششم و پایانی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۲ در منطقه غرب و در گروه A بامداد امروز، پنجشنبه هشتم اردیبهشت‌ماه برگزار شد.

برتری الریان مقابل الهلال

در گروه A از ساعت ۰۰:۴۵ دقیقه بامداد، الهلال رودرروی الریان قرار گرفت و استقلال تاجیکستان هم به مصاف شارجه امارات رفت. اول بازی، الهلال غافلگیر شد. دقیقه ۵ "هیون سو جونگ" کره‌ای به اشتباه دروازه خودی را باز کرد و عربستانی‌ها به شوک فرو رفتند. هرچه از زمان بازی می‌گذشت، بازی کاملاً در اختیار الهلال بود؛ مالکیت ۷۵ درصدی و شوت‌های پرتعداد، آن را نشان می‌داد.

شاگردان رامون دیاز اما در زدن گل ناکام بودند، درست قبل از سوت پایان نیمه اول و در دقیقه ۴۳ "یوهان بولی" اختلاف را دو برابر کرد تا بهت حیرت ورزشگاه محل بازی را در بر بگیرد.

در نیمه دوم هم علی‌رغم فشار بی‌امان الهلال، نماینده قطر بازی را مدیریت کرد و با کسب یک برتری شیرین و ارزشمند، به عنوان تیم دوم راهی دور حذفی لیگ قهرمانان آسیا در فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۲ شد. این در حالی است هر دو تیم ۱۳ امتیازی بودند؛ اما تفاضل گل الهلال مثبت ۶ بود و الریان تفاضل مثبت ۳ را داشت.

استقلال تاجیکستان بالاخره پیروز شد

در دیگر دیدار همزمان این گروه، استقلال تاجیکستان که هر پنج بازی قبلی خود در این رقابت‌ها را با شکست پشت سر گذاشته بود، دست به کار بزرگی زد و شارجه امارات را با دو گل از پیش رو برداشت.

بازی که آغاز شد، این تیم ابتدا در دقیقه ۱۴ توسط "اریک بکوم" موفق شد گل اول را بزند. به‌رغم مالکیت ۶۵ درصدی و شوت‌های دو رقمی شارجه، تاجیک‌ها پا پس نکشیدند و حسابی حریف نام‌آشنای خود را اذیت کردند.

در نیمه دوم هم استقلال هوشمندانه به کارش ادامه داد. لحظات پایانی، اوج جذابیت بود؛ چراکه دقیقه ۹۱ "والادیسلاو کاسمینین" گل دوم را وارد دروازه حریف کرد و دقیقه ۹۴ و قبل از سوت پایان هم مارکوس ملونی، بازیکن شارجه با دریافت کارت زرد دوم از داور، از زمین بازی اخراج شد.

با کسب این پیروزی، استقلال تاجیکستان که هر پنج بازی قبلی خود را با شکست پشت سر گذاشته بود، سه امتیازی شد تا از این فصل لیگ قهرمانان آسیا، دست خالی بیرون نرود. ضمن اینکه شارجه هم با پنج امتیاز در رده سوم قرار گرفت و حذف شد.

نتایح هفته ششم گروه A لیگ قهرمانان آسیا+جدول

کد خبر 571460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.