اجرای ۲۰۷پروژه محله‌محور در اصفهان

مشاور شهردار اصفهان در امور محلات شهر با بیان اینکه شعار محله‌محوری شهرداری اصفهان در سال۱۴۰۱ به ۳۰محله اختصاص یافته است، گفت: بالغ بر ۲۰۷پروژه محله‌محوری در سال‌جاری اجرا می‌شود که این طرح‌ها و پروژه‌ها در چهارمحور برنامه‌ریزی شده است.

احمد نواب در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: از سال‌ها قبل اصفهان مقصد بسیاری از گردشگران و مسافران داخلی و خارجی بوده است، اما به دلیل اینکه توجه جدی به محلات اصفهان نشده بود، مدیریت شهری ششم اصفهان «محله‌محوری» را به عنوان شعار خود انتخاب کرد تا شهرداری بتواند سطح محلات این شهر را به منزلت شهروندان نزدیک کند.

وی ادامه داد: در راستای تحقق شعار محله‌محوری، به دستور شهردار اصفهان، میز محلات با مدیریت شخص ایشان در شهرداری شکل گرفت و تمام معاونان و مدیران مناطق پانزده‌گانه در آن حضور دارند تا بتوانیم با ارتقای سطح محلات نصف‌جهان، زمینه زندگی بهتر شهروندان را فراهم کنیم.

مشاور شهردار اصفهان در امور محلات شهر با بیان اینکه برنامه محله‌محوری شهرداری اصفهان در سال ۱۴۰۱ به ۳۰ محله اختصاص یافته است، خاطرنشان کرد: محلات انتخاب شده در سطح پایین‌تری نسبت به دیگر محلات قرار داشتند و در سال‌های گذشته توجه کمتری به آن‌ها معطوف شده است.

وی تصریح کرد: بالغ بر ۲۰۷ پروژه محله‌محوری در سال‌جاری اجرا می‌شود که با توجه به جلسات برگزار شده با شهروندان و ساکنان محلات مختلف و استفاده از نظرات آن‌ها براساس طرح‌های کارشناسی و مطالعات بالادستی، توانستیم به الگوی مناسبی دست پیدا کنیم.

نواب با بیان اینکه طرح‌ها و پروژه‌های محله‌محوری در چهار محور برنامه‌ریزی شده است، گفت: اقتصادی، مباحث زیست‌محیطی، مباحث فرهنگی و توسعه عمرانی از جمله این محورها است.

وی ادامه داد: در پروژه‌های محله‌محوری، پروژه‌هایی همچون رفع گلوگاه‌ها، بهسازی مادی‌ها، احداث بوستان و مراکز فرهنگی، توسعه کارگاه‌ها و اجرای پروژه‌ها متناسب با محور گردشگری اصفهان در نظر گرفته شده است.

نواب با بیان اینکه در نظر داریم در دوره ششم مدیریت شهری ۹۲ محله را با به‌کارگیری پروژه‌های محله‌محور از نظر کیفیت همسطح دیگر محلات اصفهان کنیم، اظهار امیدواری کرد: با انجام این اقدامات، شهروندان اصفهان شاهد و پیگیر تحولات محلات باشند.

کد خبر 571429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.