ستاره نوظهور رئال‌مادرید که او را با مدافع لیورپول مقایسه می‌کنند!

«وینیسیوس توبیاس» ممکن است برای لوس بلانکوس تا ۱۷میلیون یورو هزینه داشته باشد؛ زیرا پس از جنگ روسیه و اوکراین به صورت قرضی از شاختار دونتسک به رئال پیوست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، برزیل همواره بازیکنان باکیفیتی را در اختیار داشته است. در خط دفاع راست، دنی آلوز، کافو و کارلوس آلبرتو جزو برترین‌ها بودند. وقتی نوبت به تولید مدافعان راست باکیفیت بالا می‌رسد، تعداد کمی بهتر از برزیل این کار را انجام می‌دهند. با این حال، این چاه در سال‌های اخیر خشک شده است و علی‌رغم اینکه کمتر از یک ماه تا تولد ۳۹ سالگی آلوز فاصله وجود دارد، انتظار می‌رود او شروع کننده سلسائو در این پست برای جام جهانی ۲۰۲۲ باشد.

درباره اینکه ستاره بارسلونا وقتی کفش‌هایش را آویزان می‌کند، چه کسی جایش را می‌گیرد، درحال‌حاضر همه حدس می‌زنند؛ اما این امید وجود دارد که چند سال دیگر، مدافع راست برتر برزیلی بعدی آماده پوشیدن پیراهن زرد معروف باشد. بازیکن مورد نظر «وینیسیوس توبیاس» است که چند سالی است در سرزمین مادری خود دست به کار شده و در «اینترناسیونال» پله‌های پیشرفت را پشت سر گذاشته است.

این بازیکن ۱۸ ساله که در یکم آوریل انتقال به رئال مادرید را تکمیل کرد، پس از کمک به تیم زیر ۱۵ سال این کشور در قهرمانی آمریکای جنوبی در سال ۲۰۱۹ با گلزنی در پیروزی نهایی مقابل آرژانتین، در رادار هواداران برزیلی ظاهر شد. او از آن زمان به ترنت الکساندر آرنولد تشبیه شده است، به این دلیل که مانند ستاره لیورپول، فوتبال خود را به عنوان یک هافبک میانی آغاز کرد که از آن زمان به جناحین منتقل شد؛ اما توانست توانایی‌های بازی‌سازی خود را حفظ کند.

مادرید نیاز مبرمی به چنین بازیکنی در تیم اصلی خود دارد؛ زیرا دنی کارواخال در این فصل در مقاطعی به خصوص در لیگ قهرمانان اروپا در معرض خطر قرار گرفته است، در حالی که ناچو و لوکاس وازکز هر دو مدافع راست ذاتی نیستند، علی‌رغم اینکه هر دو در این فصل حضور داشتند. کارواخال غایب بوده است. امیدهای زیادی در مادرید به الخاندرو خیمنز ۱۶ ساله وجود دارد که درحال‌حاضر بازیکن ثابت تیم زیر ۱۹ ساله‌های بلانکوس است؛ اما با توجه به اینکه بایرن‌مونیخ درمورد بازیکن تیم ملی جوانان اسپانیا مردد است، وینیسیوس شانس واقعی برای تعیین یک نقش اصلی در این تیم و در سانتیاگو برنابئو برای سال‌های آینده دارد. با این حال، راه او به سمت پایتخت اسپانیا هموار نبوده است.

وینیسیوس در سن ۱۲ سالگی مجبور شد خانه مادرش را در سائوپائولو ترک کند و بیش از ۱۱۰۰ کیلومتر (۶۸۵ مایل) به سمت جنوب در امتداد سواحل شرقی برزیل به سمت پورتو آلگره حرکت کند؛ جایی که او در آکادمی اینترناسیونال ثبت‌نام کرده بود. وی با توانایی خود در رویارویی با حریفان و راندن به محوطه جریمه از هافبک مرکزی، همچنین دیدش از بازی و تمایل به یافتن هم‌تیمی با پاس‌های خود، توجه مربیان باشگاه را به خود جلب کرد.

وینیسیوس، هنگام نقل داستان انتقال خود به دفاع راست به GloboEsporte گفت: «به عنوان یک مهاجم قرارداد داشتم، اما تا سال ۲۰۱۷، در پست هافبک بازی می‌کردم. مدافع کناری ما، گوستاوو باگاتینی، مصدوم شد و ما یک مدافع دیگر نداشتیم. من از سرمربی، لوکاس مارکتی، فرصت بازی در آنجا را خواستم. خیلی سخت نبود؛ اما هنوز چیزهای زیادی برای یادگیری داشتم.»

وینیسیوس به سرعت یاد گرفت، هرگز به عقب نگاه نکرد و در دوران حضور خود در اینترناسیونال، آن‌ها را کمک کرد؛ به طوری که این باشگاه قهرمانی زیر ۲۰ سال برزیل در سال ۲۰۲۱ را به دست آورد. ژوآئو میگل که مربی وینیسیوس در این رقابت‌ها بود، به GOAL گفت: «او بازیکن معمولی برزیلی است، ورزشکاری با توانایی‌های فنی بسیار بالا؛ او فوق‌العاده است. رابطه بین توپ و او عالی است؛ ضمن اینکه توانایی او برای حل مشکلات بازی و درک او از مسائل تاکتیکی بازی بسیار بالاست. ویژگی‌های بدنی او نیز بسیار خوب است و قدرت ذهنی خوبی دارد. او بازیکنی است که دوئل را دوست دارد و از چالش‌های بازی لذت می‌برد. بنابراین باعث خوشحالی است که راهی خارج از کشور می‌شود، جایی که به لطف همه این مهارت‌ها، خواهد درخشید.»

این مهارت‌ها منجر به علاقه تعدادی از باشگاه‌های اروپایی به وینیسیوس شد و رئال مادرید با بایرن مونیخ، یوونتوس و اتلتیکو مادرید برای نظارت بر پیشرفت این نوجوان همراه شد. با این حال، رقابت برای جذب وینیسیوس توسط شاختار دونتسک برنده شد که در ژوئیه ۲۰۲۱ اعلام کرد با قراردادی ۶ میلیون یورویی (۵ میلیون پوند / ۷ میلیون دلار) برای آوردن این مدافع به اوکراین به توافق رسیده و وینیسیوس قرار است شش ماه بعد به این کشور بیاید.

او اینترناسیونال را بدون انجام یک بازی تیم اصلی برای باشگاه دوران کودکی خود ترک کرد، اما بلافاصله در تیم بزرگسالان شاختار عضو شد؛ تیمی که با آن‌ها اردوی تمرینی میان فصل خود را در ترکیه گذراند و در شش بازی دوستانه حاضر بود.

با این حال، به نظر می‌رسد که این بازی‌ها تنها حضور او برای این باشگاه باشد؛ اما وینیسیوس یکی از اعضای گروه بازیکنان برزیلی ساکن اوکراین است که پس از جنگ روسیه و اوکراین در رسانه‌های اجتماعی به دنبال یافتن راه امنی برای خروج از آنجا بود. پس از چند روز، این جوان به هموطنان خود در عبور از مرز اوکراین پیوست، قبل از اینکه توسط فیفا اعلام شود که بازیکنان باشگاه‌های اوکراینی اجازه دارند خارج از پنجره نقل و انتقالات، نقل مکان کنند تا بتوانند به حرفه خود ادامه دهند.

مادرید که از علاقه قبلی خود به او آگاه بود، به سرعت برای جذب وینیسیوس اقدام کرد و او را به صورت قرضی تا پایان فصل ۲۰۲۲-۲۰۲۳ به خدمت گرفت و گزینه‌ای برای دائمی کردن قرارداد با مبلغ ۱۷ میلیون یورو (۱۴ میلیون پوند / ۱۸ دلار) گنجانده شده است. گرچه وینیسیوس از زمان ورودش به اروپا، مشکلات زیادی را پشت سر گذاشته، اما به خوبی در اسپانیا مستقر شده است و اخیراً برای رئال مادرید کاستیا در سطح سوم فوتبال اسپانیا به میدان رفت.

او همچنین با تیم اصلی تمرین کرده است، اگرچه نمی‌تواند در این فصل برای آن‌ها بازی کند؛ زیرا در حال حاضر با وجود سه بازیکن غیر اتحادیه اروپا وینیسیوس جونیور، رودریگو و ادر میلیتائو، که به طور منظم در تیم کارلو آنچلوتی بازی می‌کنند، دیگر جایی برای او وجود ندارد. زمان وینیسیوس برای قدم گذاشتن به مرحله لیگ فرا خواهد رسید، حتی اگر باید منتظر شانس خود باشد. این کاری است که او به انجام آن عادت کرده است، اما این باور وجود دارد که وقتی به سطح بالای فوتبال برسد، بعید است که به این زودی‌ها آن را ترک کند.

به نظر می‌رسد تاریخ طولانی برزیل در تولید برترین مدافعان راست جهان ادامه داشته باشد.

کد خبر 571404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.