عادل فردوسی‌پور؛ شبکه سه یا "فوتبال ۳۶۰"؟

طبق شایعاتی که به گوش می‌رسد، عادل فردوسی‌پور، مرد دوست داشتنی رسانه، ممکن است به زودی بازگردد اما مسئله این است که محل کار او شبکه سه خواهد بود یا مجری سابق نود، با برنامه "فوتبال ۳۶۰" و از طریق فضای مجازی، در قاب دوربین حاضر می‌شود؟

به گزارش خبرنگار ایمنا، بعد از تعطیلی عجیب برنامه نود که بدون کوچک‌ترین توضیحی و با دستور علی فروغی مدیر جوان شبکه سه در اسفند ۹۷ کلید خورد، حضور عادل فردوسی پور در صدا و سیما کمرنگ و فقط به پشت صحنه برنامه فوتبال ۱۲۰ شبکه ورزش خلاصه شد.

بارها و بارها از سمت افراد مختلف وعده‌هایی برای بازگشت این چهره محبوب، داده شده اما هیچکدام آنها هرگز عملی نشده است. یک روز محمد مهدی فروردین رئیس فراکسیون ورزش مجلس می‌گوید پیگیر بازگشت عادل است و روز بعد پیمان جبلی رئیس سازمان صدا و سیما مصاحبه می‌کند که بازگشت فردوسی پور منعی ندارد.

اما بازگشت عادل، خیلی هم راحت نیست، جدای از اینکه عزم راسخی از سمت مسئولان دیده نمی‌شود، خود مجری و تهیه کننده تلویزیون کشورمان هم خواسته‌هایی دارد. او حاضر نیست صرفاً فقط به عنوان یک گزارشگر فوتبال به صدا و سیما برگردد و خواهان تعیین تکلیف سرنوشت برنامه نود است. این درحالی است که مشخصاً، تیم برنامه ساز فوتبال برتر هم حاضر نیست به این راحتی‌ها کنار بکشد.

چند روز پیش شایعه‌هایی مبنی بر این منتشر شد که عادل فردوسی پور خواسته که اگر قرار بر بازگشتش است، باید فوتبال برتر که با اجرای محمد حسین میثاقی روی آنتن می‌رود تعطیل شود، مرد محبوب تلویزیون ایران دست به کار شد و قاطعانه این شایعه را تکذیب کرد.

عادل از زمان تعطیلی برنامه نود، سایتی با نام《فوتبال ۳۶۰》 راه اندازی کرد و سعی کرد با تیم برنامه ساز نود، فعالیت خود را جدا از فوتبال ۱۲۰، آنجا هم ادامه دهد.

چندی پیش، جبلی از کاهش مخاطبان تلویزیون خبر داد و از این موضوع گلایه کرد اما خود او بدون شک می‌داند که از وقتی چهره‌هایی مثل عادل که طبق آمار مسئولان صدا و سیما، هرساله به عنوان پربیننده‌ترین و بهترین برنامه انتخاب می‌شد، بی دلیل خانه نشین و حذف شدند، اقبال عموم مردم هم کم شد و آنها با رسانه ملی قهر کردند.

از سوی دیگر جام جهانی ۲۰۲۲ هم از پاییز امسال قرار است به میزبانی کشور قطر برگزار شود، همزمان با برگزاری این رویداد جهانی، ساخت ویژه برنامه‌ها به عادل فردوسی پور و تیمش سپرده می‌شود، کسی که همواره بهترین و با کیفیت ترین برنامه‌ها را می‌سازد؛ حالا اما ظاهراً این وظیفه به حسین ذکایی سپرده شده که محمد حسین میثاقی و حسین اسدی به عنوان مجری و محمدرضا احمدی به عنوان گزارشگر اعزامی به قطر، در تیم او حضور دارند.

طبق شنیده‌ها، فردوسی پور کاملاً آمادگی ساخت برنامه ۲۰۲۲ ویژه جام جهانی در هر بستری را دارد، اما با این حال بعید است که او به این زودی ها راهی دفتر خود در شبکه سه شود و حتی این کار را بدست بگیرد دو موضوعِ مهم در این میان وجود دارد؛ اول اینکه او خواستار تعیین تکلیف برنامه نود خود شده است و دوم اینکه این برنامه به ذکایی سپرده شده و او با محمد حسین میثاقی "پیش تولید" برنامه شأن را استارت زده‌اند.

عادل با فوتبال ۳۶۰ برگشته و از نیمه نهایی جام حذفی هم، تیمش به ورزشگاه رفتند و آیتم‌هایی را به سبک همان برنامه نود برای صفحه اینستاگرام تهیه می‌کنند، صفحه این برنامه ویدئویی با صدای عادل روی گل‌ها منتشر کرده و با شعار "فوتبال برای همه" نوشته: منتظر خبرهای خوب باشید!

هرچند بازهم نمی‌شود این شایعه‌ها را باور کرد، اما این بار به نظر می‌رسد با توجه به سیگنال‌های مثبتی که وجود دارد، خبرهای بازگشت او کمی واقعی است.

ظاهراً عادل فردوسی پور و تیم برنامه سازش قرار است در بستر فضای مجازی، فوتبال ۳۶۰ را برای مخاطبان پرشمارش پخش کند، اما این وسط، توجه به چند نکته حائز اهمیت است، اینکه فردوسی پور می‌خواهد چگونه برنامه بسازد و چگونه به مباحث فوتبالی بپردازد؟

شاید او برای فصل جدید لیگ برتر فوتبال درحال تدارک است؛ یا شاید هم برای جام جهانی ۲۰۲۲ نقشه دارد. هرچند شنیده می‌شود او قصد دارد برنامه‌ای گفتگو محور با ستاره‌های فوتبال را کلید بزند. به هرحال، این یکی از بحث هاست؛ بحث دیگر هم این است که با وجود ۳۶۰، سرنوشت برنامه فوتبال برتر در تلویزیون چه می‌شود؛ یعنی اینکه اگر عادل با برنامه جدید به بستر فضای مجازی برود، قطعاً شبکه سه همان مخاطبان اندک خود را به واسطه علاقه مردم به عادل از دست می‌دهد و آیا مدیران سازمان تن به چنین شکستی می‌دهند؟

همه اینها درحالی است که فردوسی پور در این سال‌ها به شدت اذیت شده است و از یاد نمی‌رود که سال پیش او قصد داشت فوتبال ۳۶۰ را در بستر فضای مجازی پخش کند، اما سازمان تنظیم قوانین و مقررات رادیویی (ساترا) مجوز نهایی وی را صادر نکرد، اینکه پس از گذشت یک سال از این اتفاق، مرد دوست داشتنی کرمانی چگونه می‌خواهد این مجوز را بگیرد، باعث کنجکاوی شده است.

به هرحال هر اتفاقی رخ بدهد، مردم از عادل فردوسی پور و برنامه‌هایش استقبال بی نظیری خواهند داشت و این را می‌توان از رکورد شکنی بی نظیرش در ساختن برنامه تک قسمتی "کلاسیکو" یا حتی یورش پنج میلیونی مردم به صفحه اینستاگرام AFC فارسی موقع گزارشش برای بازی پرسپولیس و اولسان کره، در فینال لیگ قهرمانان آسیا که سران AFC را از آن همه محبوبیت، انگشت به دهان گذاشت، متوجه شد.

کد خبر 571395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.