۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۳
همه امیدها به اکران عید فطر

با اکران فیلم‌های «انفرادی»، «لامینور» و «مغز استخوان»، شاید امسال مانند سال‌های گذشته که اکران عید فطر رونق خوبی به سینماها می‌داد، سینما از استقبال خوبی برخوردار شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اکران نوروزی امسال که با انتخاب فیلم‌های نه چندان پرمخاطب و قاچاق فیلم‌های طنز نتوانست جبران سال گذشته را بکند و سینما همچنان در رخوت به سر می‌برد.اکران نوروز امسال متأثر از شرایط ایجاد شده بود. با حذف محدودیت‌های حاصل از کرونا و اینکه مردم نیاز به تفریح داشتند و همچنین کاهش شیوع کرونا با افزایش واکسیناسیون، مخاطبان امسال، سفر را اولویت خود دانستند و به تبع آن سینما از مخاطب کمتری برخوردار شد.

یکی دیگر از عدم استقبال از اکران نوروزی قیمت بالای بلیت‌ها بود. از سال ۹۸ به دلیل شیوع کرونا، افزایش قیمت بلیت سینما که هر سال اتفاق می‌افتاد وجود نداشت و این انتقادهایی که برسر افزایش قیمت ایجاد شده، منطقی نیست. چرا که هر سال مبلغی افزایش قیمت برای بلیت سینما داشتیم و از سال ۹۸ تا امسال این اتفاق رخ نداده بود.

چیدمان اکران نوروز ۱۴۰۱ نیز چیدمان مخاطب پسندی نبود و می‌شد چیدمان بهتری با فیلم‌های پرمخاطب برای آن در نظر گرفت. در واقع از آثاری که مخاطب بیشتری را می‌توانست به سالن‌های سینمایی بیاورد، استفاده نشد.

می‌توانستیم در اکران نوروز تنوع ژانر بیشتری داشته باشیم و حوزه کمدی را بیشتر در نظر بگیریم تا شرایط اکران و استقبال بهتر شود. غیر از فیلم‌های «موقعیت مهدی»، «شادروان»، «سگ بند» و «روز صفر» که از فروش نسبتاً خوبی برخوردار بودند، مابقی فیلم‌هایی که اکران شدند، خوب نبودند و حتی شاهد بودیم که یکی از فیلم‌ها در همان هفته اول به اکران آنلاین پیوست. در حالی که می‌شد با انتخاب خوب، پس از ۲ سال، نگاه مخاطبان را به سینما برگرداند تا رونق افزایش یابد.

امیدواریم با انتخاب آثار خوب و مخاطب‌پسند بتوانیم از استقبال خوبی در اکران عیدفطربرخوردار شویم و این رخوتی که گریبان سینما را از نوروز امسال گرفته است از بین برود.

الهام سادات شهیدان

کد خبر 571356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.