یادبود شهدای عملیات رمضان در برنامه «زنده شهید»

برنامه «زنده شهید» با محوریت تجلیل و تکریم از خانواده شهدا به همت فرهنگسرای پایداری در گلستان شهدای اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، برنامه «زنده شهید» با محوریت تجلیل و تکریم از خانواده شهدا به همت فرهنگسرای پایداری در گلستان شهدای اصفهان برگزار شد.

در ابتدای برنامه آیاتی از کلام‌الله مجید قرائت شد و سپس گروه هم‌آوایی صبحات، قطعه‌های الرحمن و اباصالح را اجرا کردند.

این برنامه که به یاد زنده شهید امراله گرامی برگزار شده بود، با حال و هوای جبهه و جنگ ادامه یافت و دوستان و خانواده شهید به بیان خاطرات و مرور زندگی ایشان پرداختند.

مرتضی شریعتی، یکی از هم‌رزمان شهید گرامی اظهار کرد: امراله فرمانده گردان امام رضا (ع) در لشکر امام حسین (ع) بود که اخلاق و حسن خلق بسیار خوبی داشت و با سن کم خود به خوبی تمام مهارت‌ها و جوانب جنگ را در دست می‌گرفت.

وی تصریح کرد: در یکی از عملیات‌ها ایشان خط‌شکن مسیری پر از مین و ادوات جنگی بود ولی با تدبیر برادرم توانستند خط را بشکنند اما اندکی بعد در بی‌سیم‌ها اعلام شد که فرمانده گردان امام رضا (ع) به موقعیت شهید بهشتی رفت و با این خبر غم جان بچه‌های گردان را گرفت.

در ادامه برنامه نیز با تجلیل از خانواده شهید امراله گرامی، یادبودی به رسم تقدیر به آنان اهدا شد و بار دیگر نام شهدا و رزمندگان اسلام زنده شد تا تلاش جهادگران برای پایندگی ایران در ذهن‌ها ماندگار شود.

مجید خاشعی، رئیس اداره فرهنگی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان نیز اظهار کرد: حفظ و معرفی شهدا و تکریم از خانواده آنان از سیاست‌ها و مهم‌ترین برنامه‌های اداره فرهنگی سازمان است که در ماه رمضان با شناسایی فرماندهان و رزمندگان دوران دفاع مقدس در عملیات رمضان، یکی از این برنامه‌ها تحقق یافته و توانستیم با خانواده سه تن از این شهدا صحبت کنیم.

خاشعی تصریح کرد: عنوان برنامه «زنده شهید» برگرفته از سخن سردار بزرگ حاج قاسم سلیمانی است که فرمود «تا شهید نباشی شهید نمی‌شوی» و این شعار ما است و امید است که در این راستا قدم مثبتی برداریم.

وی گفت: چنین برنامه‌هایی چه در گلستان شهدا و چه در عرصه‌های شهری به معرفی شهدای کمتر شناخته شده می‌پردازد و لازم به ذکر است که در هفته فرهنگی اصفهان نیز رویدادی ویژه در گلستان شهدا در پیش خواهیم داشت.

سعید صرامی، مسئول فرهنگسرای پایداری نیز افزود: به مناسبت ماه مبارک رمضان و عملیات رمضان که توسط رزمندگان لشکر ۱۴ امام حسین (ع) در این ماه پر برکت صورت گرفت، ویژه‌برنامه زنده شهید به تجلیل از خانواده سه فرمانده این عملیات از جمله شهید سردار امراله گرامی، شهید محمد حسینی و شهید جلال افشار و خوانش و رونمایی وصیت‌نامه این شهدای والامقام می‌پردازد.

وی تصریح کرد: فرهنگسرای پایداری در سال پیش رو، فعالیت‌های خود را با محوریت معرفی شهدای شاخص ناشناخته آغاز کرده و به خاطر بیان ویژگی این شهدا، مردم نیز انس بهتری با شهدا گرفته‌اند و شاهد تأثیرات مثبت بسیاری بوده‌ایم.

کد خبر 571331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.