تبدیل گرمای مراکز داده به انرژی حرارتی برای بیمارستان‌ها در وین

مقامات محیط زیست وین اعلام کردند که نوعی تجهیزات لوله‌ای برای اتصال یک مرکز داده و بیمارستان شهر خواهند ساخت که از انرژی تلف شده مرکز داده برای گرم کردن بیمارستان استفاده می‌کند و می‌تواند از سال ۲۰۲۳ شروع به کار کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سرمایه‌گذاری برای ساخت تجهیزات جدید کاهش مصرف انرژی، در مجموع حدود ۳.۵ میلیون یورو برآورد شده است که توسط بودجه محیط زیست فدرال اتریش ارائه شده است.

همکاری بین دو سازمان به هر دوی آن‌ها امکان می‌دهد تا سالانه در انتشار هزاران تن CO2 صرفه‌جویی کنند و در عین حال اصل "چرخه انرژی دایره‌ای" را اجرا کنند که بر اساس آن مرکز داده، آبی را گرم می‌کند که مسئول انتقال و پخش انرژی به بیمارستان است.

تبدیل گرمای مراکز داده به انرژی حرارتی بیمارستان در وین

وزیر محیط زیست اتریش، لئونور گیوسلر، تاکید کرد که این پروژه بخشی از تلاش اتریش برای تأمین تقاضای انرژی با تولید داخلی است. وی خاطرنشان کرد که یک راه خوب برای انجام این کار، برداشت انرژی است که در حال حاضر در کشور تولید می‌شود اما متعاقباً هدر می‌رود.

مرکز داده Interxion و بیمارستان فلوریدسدورف فقط چند صد متر دورتر از یکدیگر قرار دارند که پروژه تبادل حرارت بین این دو را کاملاً امکان پذیر می‌کند. مرکز داده دارای ۱۲۰ هزار سرور در محل است که به طور مداوم گرما تولید می‌کنند و نیاز به خنک شدن دارند. در عین حال، بیمارستان دارای ۹۰ هزار متر لوله است که گرما را به محل می‌رساند.

این یک مثال عالی از نحوه عملکرد تبادل حرارت دایره‌ای است. سرورهای Interxion آب را تا ۸۲ درجه سانتیگراد گرم می‌کنند. سپس آب به کلینیک انتقال پیدا می‌کند، جایی که این انرژی علاوه بر رفع نیازهای آب گرم، ساختمان را گرم می‌کند. سپس، بعد از کاهش دمای آب، مایع به مرکز داده بازمی‌گردد.

مقامات محیط زیست اتریش تخمین می‌زنند که این پروژه تا چهار هزار تن در انتشار کربن در سال صرفه‌جویی می‌کند. در عین حال، مرکز داده قادر خواهد بود ۵۰ تا ۷۰ درصد انرژی حرارتی مورد نیاز بیمارستان را تأمین کند.

تبدیل گرمای مراکز داده به انرژی حرارتی بیمارستان در وین

کد خبر 571330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.